#2 Analityka – wdrożenie GTM

W dzisiejszym szkolenie przedstawię podstawowe techniki wdrożenia GTM.

  1. Aby rozpocząć pracę z systemem musisz mieć utworzone konto w usłudze Google. Może to być gmail lub email powiązany z kontem google.
  2. Po zalogowaniu się w Google, zaloguj się na tagmanager.google.com
  3. Jeśli jest to nowe konto możesz mieć pusty blok informacyjny z button z wezwaniem do działania typu „utwórz nowe konto”
    1. Jeśli posiadasz już inne konta to znajdź przycisk „utwórz konto”. W czasie nagrywania tego filmu znajduje się on w prawym górnym rogu.
  4. Struktura GTM to konto > i kontenery. Dla jednego konta możemy przypisać wiele kontenerów. Nazwa konta oraz nazwa kontenera powinny być logiczne i czytelne dla całego zespołu.
  5. Wyróżniamy 5 typów kontenerów, stosowanych w zależności od platformy
    1. Witrynę internetową – najczęściej wykorzystywany tag wdrożeniowy. Posiada pełną funkcjonalność.
    2. iOS – posiada takie tagi jak Firebase, Analytics, Floodlight, Tune, Apsale
    3. Android – posiada takie same tagi jak kontener na iOS ale jest dedykowany pod systemy Android
    4. AMP – uboga wersja wdrożenia wersji na stronę internetową. Posiada mniejsze możliwości wdrożenia.
    5. Serwer – posiada najmniejszą ilość wbudowanych tagów bo tylko 8: tag Google Ads, Analytics, Floodlight, Łączący konwersję, Żądanie HTTP i to wszystko.
  6. Nasze wdrożenie rozpoczniemy od strony internetowej.