#2 marketing news – wiesz więcej

Marketingowe podsumowanie miesiąca

Serdecznie zapraszam do śledzenia nowości na blogu oraz do zapisów na newsletter marketingowy.

SEO

  • Google testuje wyświetlanie filmów z tiktoka oraz IG Reels. Co ciekawe po kliknięciu w wynik nie zostaniemy przekierowani do zewnętrznej aplikacji a treść obejrzymy wewnątrz aplikacji Google!
  • Interaktywne wyszukiwania. Google testuje wyświetlanie grafik pod linkiem w wynikach wyszukiwania.

Google Ads

  • Od 1 lipca kampanie w Gmail zmienią swój status na tylko do odczytu. Nie będzie możliwości ich edycji czy tworzenia nowych reklam.
  • Aktualizacja treści na filmach przeznaczonych dla dzieci. Nie będą emitowane reklamy zachęcające do konwersji oraz mylące i zwodnicze twierdzenia
  • Google Merchant Center odświeża swój layout.
  • Google AR pozwala na testowanie kosmetyków. Za pomocą odpowiednich filtrów możemy zobaczyć jak wyglądamy po założeniu odpowiednich kosmetyków. Opcja będzie dostępna w Google Discovery. Obecnie  te funkcje są testowane przez największe koncerny beauty.

LinkedIn

  1. Linkedin wprowadza możliwość dodawania linków w stories. Opcja jest dostępna zarówno na profilach firmowych jak i prywatnych (od 5tys znajomych)

YouTube

  1. Firma udostępniła możliwość oznaczania produktów w filmach. Obecnie beta jest testowana przez wybranych twórców.
  2. YouTube posiada nową wyszukiwarkę dla #hasztagów. Nowy layout
  3. Google testuje w Indiach YouTube shorts czyli odpowiednik tiktoka.

Facebook

  1. Nowy layout stron na Facebooku. Nowy wygląd dla osób publicznych i twórców. Zamiast przycisku polub mamy obserwuj.
  2. Alerty zaangażowania dla administratorów grup. W przypadku postów o dużym zaangażowaniu administrator otrzyma powiadomienie. Alert działa podobnie jak w przypadku alertów dla słów kluczowych.

Marketing

  1. Przed nami WOŚP warto zaplanować działania marki w obszarze CSR