#2 marketing news – wiesz więcej
Marketingowe podsumowanie miesiąca
Serdecznie zapraszam do śledzenia nowości na blogu oraz do zapisów na newsletter marketingowy.
SEO
- Google testuje wyświetlanie filmów z tiktoka oraz IG Reels. Co ciekawe po kliknięciu w wynik nie zostaniemy przekierowani do zewnętrznej aplikacji a treść obejrzymy wewnątrz aplikacji Google!
- Interaktywne wyszukiwania. Google testuje wyświetlanie grafik pod linkiem w wynikach wyszukiwania.
Google Ads
- Od 1 lipca kampanie w Gmail zmienią swój status na tylko do odczytu. Nie będzie możliwości ich edycji czy tworzenia nowych reklam.
- Aktualizacja treści na filmach przeznaczonych dla dzieci. Nie będą emitowane reklamy zachęcające do konwersji oraz mylące i zwodnicze twierdzenia
- Google Merchant Center odświeża swój layout.
- Google AR pozwala na testowanie kosmetyków. Za pomocą odpowiednich filtrów możemy zobaczyć jak wyglądamy po założeniu odpowiednich kosmetyków. Opcja będzie dostępna w Google Discovery. Obecnie te funkcje są testowane przez największe koncerny beauty.
- Linkedin wprowadza możliwość dodawania linków w stories. Opcja jest dostępna zarówno na profilach firmowych jak i prywatnych (od 5tys znajomych)
YouTube
- Firma udostępniła możliwość oznaczania produktów w filmach. Obecnie beta jest testowana przez wybranych twórców.
- YouTube posiada nową wyszukiwarkę dla #hasztagów. Nowy layout
- Google testuje w Indiach YouTube shorts czyli odpowiednik tiktoka.
- Nowy layout stron na Facebooku. Nowy wygląd dla osób publicznych i twórców. Zamiast przycisku polub mamy obserwuj.
- Alerty zaangażowania dla administratorów grup. W przypadku postów o dużym zaangażowaniu administrator otrzyma powiadomienie. Alert działa podobnie jak w przypadku alertów dla słów kluczowych.
Marketing
- Przed nami WOŚP warto zaplanować działania marki w obszarze CSR