#6 newsletter eMarketera

Dzień dobry,

poniżej przesyłam najważniejsze zmiany i aktualizacje w świecie e-marketingu.

Google Ads:

  • mamy nowy layout planera słów kluczowych
  • aplikacja Google Ads na urządzenia mobilne otrzymała nowe funkcje w tym możliwość sprawdzenia efektywności kampanii
  • firma planuje wycofanie strategii ustalania stawek tROAS oraz tCPA.
  • wchodzi ujednolicenie atrybucji konwersji we wszystkich kampaniach wideo
  • mamy możliwość ustalania stawek dla różnych kont przy użyciu strategii portfolio!
  • pamiętaj o zmianach w typach kierowania słów kluczowych.
GetYourGuide logo „Dzięki strategiom portfolio ustalania stawek na różnych kontach udało nam się zwiększyć wartość konwersji o 14%. Umożliwiło to nam koncentrację na poszczególnych ważnych rynkach. Strategie ustalania stawek dla wielu kont pozwoliły nam uprościć podstawową konfigurację i jednocześnie wygenerować większą wartość konwersji przy tym samym ROAS”.
– David McNair, kierownik ds. płatnych wyników wyszukiwania (GetYourGuide)

Google Analytics

  • Nowość w Google Analytics 4 – mamy możliwość wykluczania miejsc docelowych

SEO

  • Google wprowadza możliwość rezerwacji dla hoteli. To darmowa alternatywa dla hotel ads
  • Bing zaktualizował wygląd wyników wyszukiwania
  • Google moja firma pokazuje w jaki sposób znaleźli nas klienci
  • Google zaktualizował wyniki wyszukiwania dla newsów
  • Google maps posiada funkcje lokalizacji ładowarek do aut elektrycznych

Social Media:

  • twitter chce wprowadzić możliwość cofania opublikowanych wpisów
  • Facebook walczy z rządem Australii zmuszającym wydawców treści do płacenia wydawcom wiadomości za treści

W ostatnich dniach w mediach było głośno o pożarze serwerowni OVH. To zdarzenie prowokuje do refleksji na temat przechowywania danych w sieci. Wszystkim moim klientom posiadającym usługi rozszerzone o zarządzanie marketingiem robię regularne kopie danych, które są przechowywane na pamięci zewnętrznej (dyski). Ponadto stale monitoruję sieć pod względem niedostępności domeny. Powoduje to, że jestem w stanie bardzo szybko odtworzyć stronę na innym serwerze i zminimalizować niedostępność w rozsądnym czasie. Optymalnym rozwiązaniem jest backup u innego dostawcy hostingu. Jeśli są Państwo tym zainteresowani to proszę o kontakt.

newsletter emarketera andrzejczyk