#7 Newsletter e-Marketera

Od wysłania poprzedniego newslettera minęły blisko dwa tygodnie. W tym czasie w branży doszło do kilku zmian, które bliżej przedstawiam poniżej:

Google Ads:

  • od kwietnia YT wprowadza zmiany w zakresie ustawień treści. Zakres ograniczeń został zmniejszony czyli reklamy wyświetlamy szerzej. Zmiany dotyczą treści edukacyjnych, kontrowersyjnych, humoru dla dorosłych oraz bluźnierczych.
  • Google uruchomił nową witrynę Best things for everything (zawiera top 1000 produktów z różnych kategorii), więcej pod adresem: https://shopping.google.com/m/bestthings
  • Google testuje zakupy bezpośrednio z YT
  • w tym tygodniu mieliśmy również kilkugodzinną awarię systemu Google Ads. Wszystkie usługi były w tym czasie niedostępne.

Google Analytics:

  • Google rozesłał informacje dotyczące zmiany firmy z Google LLC na firmę Google Ireland Limited. Podmioty, które nie zgadzają się z tą zmianą muszą przestać korzystać z Google Analytics. W każdym innym przypadku zmiana zostanie wprowadzona automatycznie.

SEO:

  • w Google moja firma mamy opcję dodania okresu działania firmy,
  • Nowe informacje i sztuczna inteligencja pomagają redefiniować Mapy w tym nawigacja wewnątrz budynków!
  • 23 marca możemy zauważyć spadek w Google Search Console. Ten błąd nie wpływa na indeksowanie stron a jedynie na raportowanie
  • pandemia wpłynęła na wzrost wyszukiwań oraz użytkowników Google. Wzrasta również ilość wyszukiwań bez kliknięć.

In 2020, 65% of Google searches were zero-click, 34% were organic.

Social Media

  • Facebook rekomenduje przełączanie kont w momencie edycji fanpage.

Zachęcam do zapisów na newsletter! Jednocześnie życzę szczęśliwych świąt!