#8 Newsletter e-Marketera

SEO

  • Majowa aktualizacja algorytmu. Czy mamy się cieszyć czy martwić? Google wprowadza aktualizację bazującą na Core Web Vital. Jeśli strony spełniają te wytyczne to nie ma powodów do obaw. Termin aktualizacji został przesunięty na przełom lipca/czerwca.
  • Page experience update to aktualizacja, która ma w większym stopniu analizować dane behawioralne uwzględniając je w listowaniu wyników w Google. Według zapowiedzi obecne zmiany nie będą miały dużego wpływu na zmiany pozycji. Należy się jednak spodziewać postępujących zmian w najbliższych miesiącach.
  • Pojawił się nowy raport Page Experience w Google Search Console. Więcej informacji o zmianach https://developers.google.com/search/blog/2021/04/more-details-page-experience

SEM

  • Nowość w kampaniach z celem promocji aplikacji. Marketerzy mają możliwość korzystania ze strategii ustalania stawek tROAS.
  • Google Ads raportował globalne problemy w zbieraniu informacji o połączeniach z reklam. Błąd wpływał na problemy w zliczaniu konwersji typu tylko połączenie. Problemy trwały około 6 dni.
  • Google wycofuje się z tROAS i tCPA i oferuje dodatkowe opcje ustalania stawek dla strategii maksymalizuj CPA lub maksymalizuj ROAS.
  • Nowe okna konwersji 1 dzień po obejrzeniu dla wizyt w sklepie stacjonarnym.
  • Google Ads wprowadza nowe funkcje umożliwiające wykluczenia miejsc docelowych w sieci GDN.

e-Commerce

  • Kolejne lockdowny powodują, że handel w sieci staje się głównym źródłem dochodu dla wielu sklepów.
  • Według analityków wartość rynku e-commerce w Polsce może przekroczyć 120 mld złotych.
  • Raport Retailx wskazuje, że największy udział w handlu przypada platformom handlowym, które mają udział na poziomie 45,5%

Marketing

  • Jak podaje gov.pl wszystkie aplikacje i strony internetowe podmiotów publicznych muszą być dostosowane do standardów WCAG 2.1 określonych przez W3C. Więcej o WCAG https://wcag21.lepszyweb.pl/#toc
  • Zbliża się majówka. Czy zaplanowałeś działania w tym okresie?
  • Rozpoczynam cykl szkoleń marketingowych pod nazwą Performance Marketing Plan. W przyszłym tygodniu 27 kwietnia prowadzimy darmowy webinar. Więcej informacji na https://webinar.skalujsprzedaz.pl/