#9 Newsletter e-Marketera

Nowości w marketingu

zapraszam na kolejny newsletter e-Marketra. Poniżej najważniejsze zmiany i nowości w branży.

SEO

  • Gary Illyes poinformował, iż Google przed zaindeksowaniem witryny sprawdza jej jakość. W praktyce ręczne zgłoszenie linku GSC może nie przynieść żadnego rezultatu. Zmiany mają na celu walkę ze spamem.
  • John Mueller poinformował, że wskaźniki LCP, FID i CL muszą być użyteczne dla człowieka a nie Google. Dane o jakości witryny będą pobierane z poziomu przeglądarki Chrome a nie bota Google Search Console. Jeśli potrzebujesz sprawdzić swoją witrynę to zapraszamy do Audytu!
  • W zeszłym tygodniu na rynku angielskim wszedł update Product Reviews.
  • Po zapowiedziach Google o możliwości wycofania walidatora schemy, schema.org wprowadziła własny pod linkiem https://validator.schema.org/

Google Ads

  • Google Ads wprowadza limity miesięczne na koncie. Możemy ustalić maksymalne wydatki jakie jesteśmy gotowi ponieść.
  • Google wstrzymuje promocję ebooków w GMC
  • Google Partners aktualizuje swoje zasady. Poradnik dotyczący zmian znajduje się pod linkiem.
  • Google wprowadza nowy typ rozszerzeń – dynamiczne obrazy.

Social Media

  • Linkedin wprowadza kolejne limity ilościowe związane z rozwojem sieci, zaproszeń i innych ruchów. Ograniczenia dotyczyły ilości wysyłanych zaproszeń. Ma to na celu walkę ze spamem w sieci.

Marketing

  • Czy jesteś przygotowany na zmiany iOS 14?
  • Google Data Studio wprowadza funkcję prezentacji do raportów. Funkcja przypomina swoim działaniem prezentacje w powerpoint.
  • Google testuje rozwiązania modelowania konwersji, które mają pomóc w śledzeniu użytkowników którzy nie wyrazili zgody na cookies.