Audyt e-commerce

Audyt e-commerce dla sklepów internetowych

W sieci znajdują się dziesiątki sklepów internetowych, z których ogromna część zmaga się z licznymi problemami. Ich rozwiązaniem jest audyt e-commerce, którym pomaga wykryć błędy i znaleźć ich rozwiązanie z korzyścią dla danej witryny. To usługa, na której skorzysta nie tylko Twój sklep, ale przede wszystkim Twoi klienci.

Czym jest audyt e-commerce?

Audyt e-commerce to kompleksowa usługa, która pozwala na weryfikację stanu każdego elementu sklepu internetowego i znalezienie potencjalnych problemów. Obejmuje on zarówno kwestie techniczne, takie jak optymalizację witryny, błędy, przepływ danych z CRM, analitykę, np. statystyki i ruch, a nawet kwestie logistyczne i prawne, takie jak przepływ zamówień czy wykonywanie aktualnie obowiązujących przepisów. Audyt e-commerce to zatem usługa, która oferuje wgląd w każdy aspekt funkcjonowania sklepu internetowego od podszewki.

Z czego składa się nasz audyt sklepu internetowego?

Mój audyt e-commerce to usługa, której rezultatem będzie dogłębny raport oferujący Ci wgląd w każdy element Twojego sklepu. Moja praca w ramach tej analizy będzie obejmować:

  1. Audyt techniczny i programistyczny. Na tym etapie sprawdzę, czy Twoja strona zmaga się z problemami, które mogą utrudniać korzystanie z niej. Zweryfikuję stan integracji i połączeń z zewnętrznymi narzędziami, przyjrzę się zastosowanym technologiom i dowiem się, czy Twój sklep internetowy jest przyjemny w odbiorze dla klientów dzięki badaniu parametrów UX/UI. Zwrócę także uwagę na błędy i problemy wynikające z nieodpowiednich ustawień, wykluczeń czy migracji, oraz na spełnienie podstawowych wymogów bezpieczeństwa.
  2. Audyt procesowy. Sklep internetowy to przede wszystkim transakcje, które na etapie realizacji mogą napotkać dziesiątki problemów. Zweryfikuję, czy rzeczywiście mamy z jakimiś do czynienia, analizując przepływ zamówień, standardy realizacji procesów reklamacyjnych czy obsługę zakupów hurtowych i detalicznych.
  3. Audyt marketingu online. Marketing online to nie tylko szumne kampanie – to przede wszystkim analiza danych, która jest konieczna dla monitorowania postępów strony. Specjalnie dla Twojego sklepu internetowego przeprowadzę analizę specjalnych narzędzi zliczających ruch, takich jak Google Analytics, Google Search Console czy Google Ads. Wskażę Ci nowe możliwości rozwoju Twojej strony na polu marketingu internetowego, np. upselling, cross-selling, promocje czy rabaty. Zweryfikuję także stan tych kampanii, które Twój sklep internetowy prowadził na własną rękę.
  4. Audyt SEO. Sklep internetowy ma przyciągać klientów – a nie ma lepszego i tańszego sposobu na ich zdobycie niż pozycjonowanie. W ramach audytu e-commerce sprawdzę statystyki strony w oczach pozycjonerskich narzędzi, określę stopień jej optymalizacji i dowiem się, czy strona podoba się zarówno Twoim klientom, jak i – znacznie bardziej wybrednym – robotom Google. Dodatkowo zweryfikuję stan sklepu internetowego na komputerach i urządzeniach mobilnych.
  5. Audyt prawny. Prowadzenie sklepu internetowego to nie tylko produkty i transakcje, ale także liczne normy prawne, które musi spełniać również Twoja strona. Zweryfikuję, czy realizuje ona standardy wytyczane przez przepisy, w tym także RODO.

Jakie korzyści niesie ze sobą audyt e-commerce?

Audyt e-commerce to jedyna usługa, która pozwala Ci wykryć wszystkie problemy Twojego sklepu internetowego za jednym zamachem. Raport, który jest rezultatem mojej pracy, może stać się podstawą zarówno doraźnych poprawek, jak i całej, szeroko zakrojonej kampanii marketingowej, która będzie zawierać w sobie SEO, kampanie w wyszukiwarkach czy działania w social mediach.

Co więcej, wykonanie zaleceń, które zawiera w sobie mój audyt e-commerce sprawi, że Twoja strona zyska w oczach klientów. Przeprowadzona przeze mnie analiza i wyciągnięte z niej wnioski po wdrożeniu sprawią, że Twoja strona będzie działać lepiej i szybciej, co z pewnością spodoba się bardziej niecierpliwym internautom. Dzięki audytowi marketingowemu poprawisz komunikację Twojej firmy, dostosujesz kampanie do swoich odbiorców i z łatwością do nich dotrzesz. Dzięki temu audyt e-commerce może być początkiem wielkich zmian na lepsze także w Twoim sklepie internetowym.