Audyt Google Tag Manager

Jeśli korzystasz z narzędzia Google Tag Managera i nie jesteś pewny czy został on poprawnie wdrożony oraz skonfigurowany to Audyt konta Google Tag Manager będzie skierowany właśnie do Ciebie!

Czym jest Google Tag Manager?

Google Tag Manager, znany również jako manager tagów, to system zarządzania tagami dostępny dla danej strony internetowej po wdrożeniu. Pozwala on w szybki sposób zarządzać kodami śledzenia i powiązanymi fragmentami kodu. Dzięki temu narzędziu wdrożenie zmian w tagach zajmuje tylko chwilę i jest całkowicie bezpieczne – nie trzeba się przy tym obawiać o spowodowanie niespodziewanych błędów przez niepotrzebną ingerencję w kodzie strony.

Po wdrożeniu Google Tag Manager strona zyskuje dostęp do kilku rodzajów elementów. Najważniejsze z nich to:

  • Tagi – kawałki kodu, dzięki którym możesz dołączyć do strony platformy innych firm, takie jak Google Analytics czy Facebook Pixel.
  • Zdarzenia – czynności, które muszą zostać wykonane, by dany tag został aktywowany.
  • Zmienne – dodatkowe informacje, które można przypisać do tagu lub zdarzenia. Można je później wykorzystywać do wstawiania specjalnego kodu HTML.

To właśnie dzięki wykorzystaniu tych trzech elementów zmiany na stronie można wprowadzać bez ingerencji w nią samą. Poprawne wdrożenie Google Tag Managera sprawia, że wszelkie poszukiwania właściwych pól w kodzie strony nie są już konieczne, dzięki czemu proste czynności nie wymagają wsparcia specjalisty.

Oferta Audytu Google Tag Managera

Co możesz osiągnąć dzięki Google Tag Manager?  

Mimo że pozornie zasada działania Google Tag Managera może wydawać się prosta, w tym narzędziu tkwi ogromny ukryty potencjał. Platforma ta stanowi bowiem jeden z najistotniejszych elementów monitorowania ruchu na stronie. Wykorzystując Google Tag Manager można między innymi:

  • Poprawnie zbierać dane niezbędne do określania poziomu satysfakcji klienta płynącego z korzystania z zasobów strony, np. poprzez informacje o współczynniku odrzuceń lub stopniu zapoznania się z artykułami dostępnymi w serwisie.
  • Sprawdzić, czy banery, posty oraz reklamy zamieszczone przez Twoją stronę w serwisach zewnętrznych pozyskują kliknięcia i odnoszą sukces.
  • Zweryfikować, czy użytkownicy klikają w treści reklamowe zamieszczone w Twojej witrynie.
  • Określić, jaką popularnością cieszą się dostępne na stronie materiały do pobrania.

Dane, które zbiera Google Tag Manager, są zatem kluczowe dla określenia powodzenia jednych z podstawowych działań marketingowych. Narzędzie to jest jednak skuteczne tylko wtedy, gdy zostało wdrożone – właśnie dlatego przyda Ci się audyt Google Tag Manager.

Dlaczego Twoja strona potrzebuje audytu Google Tag Manager?

Informacje, które są syntezowane przez Google Tag Manager, są podstawą pracy każdego marketingowca. Dane takie jak popularność przekierowania do strony z posta na Facebooku, „klikalność” banerów czy skuteczność reklam zamieszczonych bezpośrednio na stronie są bowiem istotnymi danymi dotyczącymi skuteczności prowadzonych działań i podstawą do ich poprawy. Audyt Google Tag Manager pomoże określić, czy rzeczywiście zbierane informacje są miarodajne i mogą być wykorzystywane do podejmowania decyzji o dalszych krokach.

Co więcej, audyt Google Tag Manager może, a nawet powinien być traktowany również jako sposób na podtrzymanie jakości prowadzonych działań marketingowych. Korzystanie z tej platformy przez długi czas połączone z jej ciągłym rozwojem może bowiem prowadzić do pojawiania się błędów i potknięć, które w dłuższej perspektywie mogą zaburzać wyniki podawane przez aplikację. Audyt Google Tag Manager pozwala wykluczyć taką ewentualność i utrzymywać analizę danych oraz będące jej następstwem działania marketingowe na najwyższym poziomie.

Z czego składa się audyt konta Google Tag Manager?

Przeprowadzony Audyt konta Google Tag Manager składa się z:

  • Pliku excel – zawierającego wszystkie obszary dotyczące audytu z przypisanymi punktami oraz procentem realizacji.
  • Dokument tekstowy– zawierającej omówienie najważniejszych obszarów audytu oraz rekomendacje
  • Konsultacje – po zakończeniu audytu umawiamy się na omówienie wyników w formie spotkania stacjonarnie lub w formie zdalnej. W tym czasie mogę przeprowadzić szkolenie, warsztat czy przedstawić strategię dalszych działań
Brief Marketingowy