Witam ponownie!
Po blisko dwuletniej przerwie wracam z newsletterem Data Driven Insights! W comiesięcznej wiadomości znajdziecie podsumowanie minionego miesiąca, kluczowe wydarzenia z branży, polecane artykuł czy case studies. Skupiam się na wykorzystaniu danych w marketingu, ale to nie wszystko. W newsletterze znajdziecie najważniejsze wydarzenia z branży, pojawiające się nowości i zmiany w narzędziach - szeroko pojętego - marketingu online. Chcecie zaoszczędzić czas i zawsze być na bieżąco? Zapraszam do zapisania się na listę odbiorców na stronie andrzejczyk.com.pl
Co słychać w branży?
Zacznijmy od analityki:
- 1 lipca 2024 usługa UA zostanie całkowicie wyłączona i nie będzie możliwości zgrania danych historycznych! Zachęcam do zastanowienia się nad tym, czy na pewno potrzebujecie danych historycznych? Widzicie teraz ich wartość? A może nabiorą jeszcze wartości z czasem? Jeśli tak to wykonajcie ich zgranie. Najprościej zrobicie to zrzucając dane z raportów w UA, raportów w Looker Pro czy sheets. Jeśli zgranie danych jest bardziej złożone to możecie posłużyć się dedykowanymi connectorami lub - napisać do mnie.
- Google rezygnuje z konwersji na rzecz - kluczowych zdarzeń. Funkcja jest stopniowo wdrażana na wszystkich kontach GA4. Więcej informacji znajdziecie pod linkiem. Bez obaw, niewiele to zmienia.
- Możecie bezpośrednio importować dane z SalesForce do GA4. Salesforce został dodany jako źródło danych offline - więcej informacji.
- W GA4 znajdziemy rozszerzone możliwości importu danych o użytkownikach. Dogranie dodatkowych metadanych możemy wykorzystać przy tworzeniu zaawansowanych list remarketingowych - więcej informacji. To bardzo fajny kierunek, który niestety niewiele zmienia. Import danych w UA był wciąż znacznie bardziej rozbudowany. Jeśli brakuje wam funkcji w imporcie to zawsze możecie pomyśleć o dograniu danych w inny sposób.
- W dniach 15-17 maja odbędzie się konferencja Google Cloud Days. Agenda oraz zapisy - pod linkiem. Możecie mnie zobaczyć wśród uczestników.
- Pozostając przy wydarzeniach, możemy się spotkać na SemKRK #22 Big 29 maja - więcej o wydarzeniu.
- W zeszłym miesiącu w Las Vegas odbył się Google Cloud Next '24, którego tematem przewodnim było praktyczne wykorzystanie AI. Streszczenie prelekcji znajdziecie w tym wideo.
Google mocno rozwija usługę Looker Studio. W zeszłym miesiącu było kilka ważnych zmian:
- Google Sheets ma nową funkcję tworzenia raportów w Looker Studio, bezpośrednio z poziomu arkusza - zobacz więcej. W bibliotece Looker Studio znajdziecie również przykładowe szablony pod Google Sheets - zobacz szablony.
- Możemy utworzyć nowy projekt w chmurze dla subskrypcji Looker Studio Pro. Ten projekt służy do hostowania zawartości Looker Studio Pro - więcej informacji.
- Looker Studio wprowadza nowy typ wykresów - harmonogram. Możecie w ten sposób prezentować np. przepływ pracy w zespołach - więcej informacji.
- Looker Studio wprowadza możliwość dodawania tytułów przy wykresach - zobacz wideo.
- Pojawił się nowy connector do Search Ads 360 - więcej informacji.
A co słychać w Google Ads?
- Dzięki dynamicznemu rozwojowi AI, współczesne kampanie są już mocno zautomatyzowane. Większość procesów odbywa się bez zaangażowania specjalisty. Jednak biorąc pod uwagę fakt, że z tych samych narzędzi korzysta również nasza konkurencja, większego znaczenia nabierają szczegóły, które mogą zadecydować o wypracowaniu przewagi. Takim szczegółem są dane. Google podpowiada jak połączyć dane własne z AI, jak wykluczyć odbiorców czy prowadzić strategię na nowych klientów. To wszystko w celu optymalizacji Performance Max - zobacz porady od Google.
DATA DRIVEN MARKETING
O LOGICZNYM PODEJŚCIU DO PODEJMOWANIA DECYZJI
2 lipca 2024 odbędzie się premiera mojej najnowszej książki "Data Driven Marketing - O logicznym podejściu do podejmowania decyzji". Przedsprzedaż planujemy rozpocząć w czerwcu. Zachęcam do obserwowania aktualności w moich social mediach.
Więcej informacji znajdziesz w newsletterze - zapraszam do zapisu.