Usługa audytu Google Analytics dotyczy 2 kluczowych obszarów:
Chcesz dowiedzieć się więcej o użytkownikach witryny, klientach, fanach? Masz wątpliwości co do poprawnie skonfigurowanej usługi lub mierzonych konwersji? Widzisz dziwne zachowania użytkowników? Może na stronie jest dużo botów? Niepokoi Cię czas spędzony na stronie lub nagłe zmiany w zrachowaniach użytkowników? Jeśli tak to audyt konta Google Analytics jest skierowana właśnie do Ciebie.
Audyt Google Analytics to usługa, która umożliwia precyzyjną diagnozę problemów widocznych w tym narzędziu, jak i ocenę jego stanu. Nie oznacza to jednak, że należy po niego sięgać tylko wtedy, gdy stracimy już kontrolę nad pozyskiwanymi danymi, a zbierane wyniki będą niemiarodajne – choć oczywiście jest to jedno z podstawowych wskazań do interwencji specjalisty.
Audyt Google Analytics przydaje się przede wszystkim wtedy, gdy:
Jak można zatem zauważyć, audyt Google Analytics to nie tylko usługa, która pomoże Twojej firmie pozbyć się niespodziewanych problemów. To przede wszystkim narzędzie, które powinno być stosowane regularnie. Tylko dzięki temu będzie ono mogło stanowić wyznacznik jakości prowadzonych działań i przede wszystkim poprawności wniosków wyciąganych ze zbieranych danych.
Przeprowadzony Audyt Google Analytics składa się z:
Oszczędź swój czas i outsourcuj usługi wdrożenia, konfiguracji czy audytu konta Google Analytics. Poprawnie zbierane dane są kluczem do skutecznie prowadzonych działań online marketingu. Ten bezcenny zbiór danych pozwala nam na poprawienie efektywności w wielu obszarach.
Jeśli jesteś specjalistką/specjalistą na podstawie takiego audytu zyskasz pewność, że Twoje konto jest poprawnie skonfigurowane, nie ma w nim błędów a wszystkie dane gromadzisz prawidłowo. Dodatkowo rozbuduję je w wielu obszarach, wgram swoje rozwiązania, przekażę swój know how.
Audyt wdrożenia Google Analytics powinien być przeprowadzany okresowo. Musisz mieć pewność, że Twoje dane zbierane są prawidłowo.
Ze względu na złożoność usługi GA oraz często potrzebę wsparcia programisty proces usuwania błędów może być czasochłonny a sam audyt może stanowić jedynie początek dalszych prac. Współpracując z opiekunami od Google oraz specjalistami z zakresu GA 360 i programistami jestem w stanie przeprowadzić cały proces wdrożenia poprawek od A do Z w każdym środowisku GA.
Jeśli zdecydujesz się na audyt Google Ads to w większości przypadków rekomenduję rozszerzyć go o przeprowadzenie Audytu Google Analytics. Dane z Google Analytics są kluczowe w procesie optymalizacji Google Ads.
W tym zakresie należy poszukać specjalisty z doświadczeniem w podobnych audytach. Konto GA oferuje wiele zaawansowanych opcji szczególnie w zakresie monitorowania celów, zdarzeń czy e-commerce i mogą być tu potrzebne szerokie kompetencje audytora.
Jeśli mamy pewność, że nasze dane zbierane są poprawnie to możemy przejść do analiz zebranego ruchu. W tym obszarze bardzo często wspieram analizy o dane pochodzące z innych narzędzi takich jak Yandex, Facebook czy dane zebrane w pozostałych kanałach Social Media. Analiza ruchu w Google Analytics dotyczy kilku kluczowych obszarów:
W trakcie prowadzonej analizy staram się znaleźć zależności, trendy czy anomalie, które możemy przełożyć na poprawienie jakości prowadzonych prac marketingowych. Zdarza się, że przychodzi klient z konkretnym problemem. Wówczas cały audyt oraz analiza jest prowadzona w celu jego rozwiązania.
Co pomoże nam określić Analiza Google Analytics:
Mogę wdrożyć narzędzia analityczne dla aplikacji lub rozszerzyć usługę o Analytics 360. Istnieje możliwość wdrożenia niestandardowych rozwiązań, przesyłania danych offline, definiowania niestandardowych celów i zdarzeń.