Blog

Audyt Google Analytics

Autor: Adrian Andrzejczyk | Dec 13, 2023 7:33:38 AM

Usługa audytu Google Analytics dotyczy 2 kluczowych obszarów:

  1. Audyt wdrożenia usługi Google Analytics
  2. Analiza ruchu w domenie lub aplikacji
 

Chcesz dowiedzieć się więcej o użytkownikach witryny, klientach, fanach? Masz wątpliwości co do poprawnie skonfigurowanej usługi lub mierzonych konwersji? Widzisz dziwne zachowania użytkowników? Może na stronie jest dużo botów? Niepokoi Cię czas spędzony na stronie lub nagłe zmiany w zrachowaniach użytkowników? Jeśli tak to audyt konta Google Analytics jest skierowana właśnie do Ciebie. 

Kiedy warto zdecydować się na audyt Google Analytics?

Audyt Google Analytics to usługa, która umożliwia precyzyjną diagnozę problemów widocznych w tym narzędziu, jak i ocenę jego stanu. Nie oznacza to jednak, że należy po niego sięgać tylko wtedy, gdy stracimy już kontrolę nad pozyskiwanymi danymi, a zbierane wyniki będą niemiarodajne – choć oczywiście jest to jedno z podstawowych wskazań do interwencji specjalisty.

Audyt Google Analytics przydaje się przede wszystkim wtedy, gdy:

  • Kod śledzący Google Analytics działa niepoprawnie. Może to oznaczać, że dane w ogóle nie są zliczane lub że nie są zliczane częściowo lub w konkretnym okresie. Kod może również nie zliczać wyników z określonych podstron w witrynie.
  • Błędne dane poprzez źle skonfigurowaną lista wykluczeń witryn odsyłających. Oznacza to, że zliczany jest ruch ze stron, które nie powinny stanowić jego źródeł, jak np. przekierowania z bramek płatności.
  • Nietypowy ruch na stronie. Występuje on najczęściej w momencie, gdy filtry IP nie zostały wdrożone lub zostały wprowadzone niepoprawnie. Niepokój powinna wzbudzić także nadmierna obecność botów.
  • Brak celów konwersji i raportów automatycznych. Brak możliwości skorzystania z tej funkcji znacząco ogranicza potencjał drzemiący w Google Analytics. Audyt pozwoli sprawdzić przyczyny takiego stanu rzeczy i wskazać rozwiązania, które pomogą usunąć ten problem.
  • Działania na stronie były prowadzone przez dłuższy czas bez udziału specjalisty. Audyt Google Analytics pozwoli wykryć problemy, które mogły powstać w wyniku niewiedzy lub niepoprawnego stosowania niektórych opcji.
  • Audyt Google Analytics nie był przeprowadzany od dłuższego czasu. Narzędzie to cały czas się rozwija, a przy intensywnym użytkowaniu może to prowadzić do powstawania pomyłek i błędów. Audyt Google Analytics może je skutecznie wyłapać.

Jak można zatem zauważyć, audyt Google Analytics to nie tylko usługa, która pomoże Twojej firmie pozbyć się niespodziewanych problemów. To przede wszystkim narzędzie, które powinno być stosowane regularnie. Tylko dzięki temu będzie ono mogło stanowić wyznacznik jakości prowadzonych działań i przede wszystkim poprawności wniosków wyciąganych ze zbieranych danych.

Z czego składa się audyt konta Google Analytics?

Przeprowadzony Audyt Google Analytics składa się z:

  • Pliku excel – zawierającego wszystkie obszary dotyczące audytu z przypisanymi punktami oraz procentem realizacji.
  • Prezentacji PDF – zawierającej omówienie najważniejszych obszarów audytu oraz rekomendacje
  • Konsultacje – po zakończeniu audytu oraz przesłaniu jego wyników przeprowadź konsultację 
 

Dlaczego warto?

Oszczędź swój czas i outsourcuj usługi wdrożenia, konfiguracji czy audytu konta Google Analytics. Poprawnie zbierane dane są kluczem do skutecznie prowadzonych działań online marketingu. Ten bezcenny zbiór danych pozwala nam na poprawienie efektywności w wielu obszarach.

Jeśli jesteś specjalistką/specjalistą na podstawie takiego audytu zyskasz pewność, że Twoje konto jest poprawnie skonfigurowane, nie ma w nim błędów a wszystkie dane gromadzisz prawidłowo. Dodatkowo rozbuduję je w wielu obszarach, wgram swoje rozwiązania, przekażę swój know how.

Audyt wdrożenia Google Analytics powinien być przeprowadzany okresowo. Musisz mieć pewność, że Twoje dane zbierane są prawidłowo.

I co dalej?

Ze względu na złożoność usługi GA oraz często potrzebę wsparcia programisty proces usuwania błędów może być czasochłonny a sam audyt może stanowić jedynie początek dalszych prac. Współpracując z opiekunami od Google oraz specjalistami z zakresu GA 360 i programistami jestem w stanie przeprowadzić cały proces wdrożenia poprawek od A do Z w każdym środowisku GA.

Jeśli zdecydujesz się na audyt Google Ads to w większości przypadków rekomenduję rozszerzyć go o przeprowadzenie Audytu Google Analytics. Dane z Google Analytics są kluczowe w procesie optymalizacji Google Ads.

Kogo wybrać do audytu Google Analytics

W tym zakresie należy poszukać specjalisty z doświadczeniem w podobnych audytach. Konto GA oferuje wiele zaawansowanych opcji szczególnie w zakresie monitorowania celów, zdarzeń czy e-commerce i mogą być tu potrzebne szerokie kompetencje audytora. 

Analiza ruchu

Jeśli mamy pewność, że nasze dane zbierane są poprawnie to możemy przejść do analiz zebranego ruchu. W tym obszarze bardzo często wspieram analizy o dane pochodzące z innych narzędzi takich jak Yandex, Facebook czy dane zebrane w pozostałych kanałach Social Media. Analiza ruchu w Google Analytics dotyczy kilku kluczowych obszarów:

  • Analiza użytkowników
  • Analiza źródeł ruchu
  • Analiza zachowań w witrynie
  • Analiza konwersji
 

W trakcie prowadzonej analizy staram się znaleźć zależności, trendy czy anomalie, które możemy przełożyć na poprawienie jakości prowadzonych prac marketingowych. Zdarza się, że przychodzi klient z konkretnym problemem. Wówczas cały audyt oraz analiza jest prowadzona w celu jego rozwiązania.

Co pomoże nam określić Analiza Google Analytics:

  • pomoże nam w przygotowaniu person,
  • uzyskamy informacje przydatne w procesie poprawy UX,
  • wskaże obszary, które warto przetestować,
  • uzyskamy dokładniejsze informacje o skuteczności kanałów marketingowych,
  • modelowanie atrybucji
  • wskażemy bestselery czy uzupełnimy macierz BCG o dane konkretnych grup produktów

Niestandardowe wdrożenia

Mogę wdrożyć narzędzia analityczne dla aplikacji lub rozszerzyć usługę o Analytics 360. Istnieje możliwość wdrożenia niestandardowych rozwiązań, przesyłania danych offline, definiowania niestandardowych celów i zdarzeń.