Aby móc prowadzić jakościowe analizy musimy posiadać wartościowe dane. W obecnych czasach dużym problem stanowią wszelkiego rodzaju blokady tzw. 3rd party cookie. Skutecznym rozwiązaniem jest wdrożenie technologii umożliwiających ich przekształcenie na dane typu 1st party.
Rozwiązanie jakie proponujemy to wdrożenie narzędzia GTM server side. Poprzez instalację narzędzia w chmurze oraz dodanie przekierowania cookies na własną domenę przekazujemy na zewnątrz informację o wykorzystywaniu 1st party cookie pomimo, że faktycznie wykorzystywane są pliku typu 3rt party. Infrastruktura tagów zostanie oparta o rozwiązanie GTM Server Side. Rozwiązanie umożliwi komunikację skryptów Server to Server.
Ponadto rozwiązanie możemy rozbudować o Google Analytics API i przesyłanie danych bezpośrednio do Analytics.
Poznaj najważniejsze korzyści dotyczące tej technologii.
Większe bezpieczeństwo. Informacje przesyłane są w bezpieczny i w pełni kontrolowany sposób. Administrator ma pełną kontrolę nad przesyłem danych.
Szybsze wczytywanie skryptów. Przekłada się to bezpośrednio na szybsze wczytywanie strony. Może mieć wpływ na wyniki SEO.
Google Cloud. Rozwiązanie działa na chmurze Google co daje dodatkowe możliwości np. w łączeniu danych z innych baz jak CRM. Korzystanie z Google Cloud wiąże się jednak z dodatkowymi opłatami.
Zbieranie kluczowych danych o użytkownikach: demografia, zainteresowania, zachowania i inne dane behawioralne. GTM jest zintegrowany z Google Analytics czy Facebook.
Większa dokładność danych. Rozwiązanie eliminuje działanie systemów typu AdBlock i raportuje dokładniejsze dane.