Domeną współczesnego marketingu są działania w sferze online. Te hipermedialne środowisko komputerowe jest wręcz zalane olbrzymią ilością danych. W niektórych przypadkach ich przerażająca ilość generuje swego rodzaju wyzwania w obszarze gromadzenia, przechowywania i analizy. Na szczęście problemy te dotyczą w głównej mierze, wąską grupę największych biznesów działających online. Niemniej analiza danych i data driven są nieodłączną częścią marketingu online a co za tym idzie marketingu w ogóle.
Współczesny marketing to więcej niż tylko ulotki i spoty telewizyjne. Kluczem do reklamowego sukcesu w Internecie i nowych mediach stało się szeroko zakrojone wykorzystanie danych – zarówno tych o ruchu, jak i o klientach odwiedzających daną stronę. Wdrożenie analityki to zatem sposób na monitorowanie stanu biznesu, obserwowanie działań klientów i wyszukiwanie elementów, które można jeszcze poprawić. Dostawcy usług internetowych oferują firmom dziesiątki narzędzi, które umożliwiają agregowanie i analizowanie informacji pochodzących ze strony – a my możemy sprawić, że staną się one częścią Twojej firmy.
Wdrożenie analityki otworzy przed przedsiębiorstwem zupełnie nowe możliwości. Zebrane dane są bowiem podstawą współczesnych koncepcji marketingowych, takich jak performance marketing czy database marketing (data driven). Co więcej, narzędzia analityczne można wykorzystać w wielu innych celach priorytetowych dla przedsiębiorstwa, w tym:
…i wiele, wiele więcej. Wdrożenie analityki to dopiero początek – a my pomożemy Ci rozpocząć tą podróż z narzędziami, które pomogą Twojemu przedsiębiorstwu. Nasza oferta obejmuje m.in.:
Google Analytics to w większości branż podstawowe narzędzie analityczne. Na jego popularność wpłynęła z pewnością dostępność, ilość danych oraz cena. Narzędzie jest bezpłatne.
Nowa wersja Google Analytics nazwana 4. Jest oparta w całości o zdarzenia. Poniżej tabela przedstawiające różnice między standardowym Universal Analytics a Analytics 4.
Rodzaj działania w usłudze Universal Analytics | Pomiar w usłudze Google Analytics 4 |
Odsłona | Zdarzenie |
Zdarzenie | Zdarzenie |
Społecznościowe |
Zdarzenie |
Transakcja/e-commerce |
Zdarzenie |
Czas działań użytkownika | Zdarzenie |
Wyjątek | Zdarzenie |
Widok aplikacji / wyświetlenie ekranu |
Zdarzenie |
W poprzedniej wersji Google Analytics jeśli chcieliśmy skonfigurować zdarzenie to podawaliśmy jego parametry takie jak kategoria, etykieta, działanie wartość. W przypadku Analytics 4 każda sesja jest zdarzeniem i nie ma potrzeby konfiguracji dodatkowych parametrów.
W ramach usługi Google Analytics 4 przeprowadza się:
Wdrożenie analityki i Piksel Facebook to idealna propozycja dla firm, które chcą, żeby Facebook był dla nich głównym źródłem leadów. Odpowiednia konfiguracja tego dodatku pozwala na monitorowanie skuteczności reklam, dobieranie odbiorców na podstawie działań podejmowanych przez nich na stronie czy automatyczne składanie ofert osobom, które miały już styczność z daną marką w mediach społecznościowych. Narzędzie to jest zatem podstawą automatyzacji działań w social mediach i napędzania sprzedaży w dalszych krokach lejka sprzedażowego. To wdrożenie analityki sprawia, że social selling staje się prostszy niż kiedykolwiek wcześniej.
Yandex Metrica to jedna platforma, która umożliwi każdemu biznesowi kompleksowy podgląd wszystkiego, co dzieje się na jego stronie. Wdrożenie analityki tego rodzaju pozwala między innymi:
To wszystko bez ograniczeń wynikających z nieaktualnego oprogramowania czy zbyt dużej ilości zapytań – Yandex Metrica poradzi sobie nawet na bardzo dużych stronach. Wdrożenie tego rodzaju analityki jest zatem świetną propozycją dla każdej firmy oczekującej kompleksowych rozwiązań.
Hotjar to platforma, która zasłynęła jako doskonałe rozwiązanie dla firm szukających kompleksowej analizy UX dla swojej strony. Wdrożenie tej analityki jest kluczem do całościowej analizy wad i zalet witryny z punktu widzenia klienta, jak i monitorowania jej konkretnych elementów. Hotjar oferuje tutaj ogromną różnorodność usług, wśród których na szczególną uwagę zasługują:
Wdrożenie analityki Hotjar, dzięki szerokiej gamie usług, jest zatem propozycją, którą powinna rozważyć każda firma chcąca zapewnić swoim klientom wyjątkowe doświadczenia już od pierwszych chwil po wejściu na stronę.
Chcesz całościowo przeanalizować ścieżkę Twoich klientów, która prowadzi ich do zakupów? Wybierz Piwik Pro. To rozbudowana platforma, która umożliwia obserwację kroków, które prowadzą konsumentów do sfinalizowania transakcji. Dane dostarczane przez Piwik Pro pozwalają na optymalizację ścieżki klienta, określenie i realizowanie celów sprzedażowych z wykorzystaniem dedykowanych modułów czy analizować dane zebrane przy interakcji użytkowników ze stroną. A wszystko to z widoku bezpiecznej i intuicyjnej platformy!
Google oferuje swoim użytkownikom dziesiątki narzędzi umożliwiające kompleksowy monitoring parametrów strony. Jednym z najbardziej kompleksowych z nich jest Google Analytics 360. Oferuje ono nie tylko podstawowe funkcje standardowego Analyticsa, ale także szereg modułów dopasowanych do zespołowej pracy, takich jak Niespróbkowane raporty, BigQuery Export czy atrybucja oparta na danych. Dzięki temu wdrożenie analityki tego rodzaju pozwala całym teamom na bieżące monitorowanie działań na stronie i podejmowanie dalszych działań.
Niezależnie od rodzaju wybranej platformy, wdrożenie analityki wymaga dużej wiedzy technicznej i marketingowej. Mogę zaoferować pomoc, dobrać aplikacje niezbędne dla profilu działalności i wdrożyć je z zachowaniem wszystkich wytycznych, zarówno dostawców oprogramowania, jak i CMSów. Wskażę jak używać wprowadzonych innowacji i jak najlepiej z nich korzystać, by dalej napędzać Państwa przedsiębiorstwo.