Facebook Ads

Facebook Ads

Czym są Facebook Ads? Definicja

Facebook Ads to wszystkie reklamy, jakie spotykamy w obrębie najpopularniejszego portalu społecznościowego na świecie – Facebooka, z którego korzystają aktualnie ponad 2 miliardy ludzi. Przedsiębiorcy korzystający Facebook Ads mogą ustawiać kampanie i promować swoje treści za pomocą samoobsługowych narzędzi. Platforma ta umożliwia także monitorowanie wyników kampanii oraz precyzyjne kierowanie reklam do grup użytkowników, co przekłada się na dużą skuteczność działań marketingowych prowadzonych z wykorzystaniem tego rozwiązania.

Rodzaje reklam na Facebooku

Facebook oferuje reklamodawcom wiele możliwości promocji. Reklamy na Facebooku mogą bowiem przybierać formę:

  • Obrazu, np. produktów, logo marki, przykładowych fotografii reklamowych. Najpopularniejsza forma reklamy na Facebooku; stosowana do promocji postów, usług czy produktów.
  • Wideo wyświetlanego w Aktualnościach użytkownika. Ruchome treści pozwalają na szybsze przykucie uwagi użytkownika i świetnie nadaje się do reklamowania, tworzenia poradników czy pokazywania produktów w praktyce.
  • Reklama karuzelowa – zestaw nawet 10 obrazów, z których do każdego przypisany jest osobny link. To świetny sposób na pokazanie przykładowych produktów lub realizacji swoich usług.
  • Materiał błyskawiczny – pełnoekranowe środowisko Facebook Ads otwierające się po dotknięciu reklamy w urządzeniu mobilnym.
  • Kolekcja – format Facebook Ads pozwalający na wyróżnienie produktów i pokazanie ich jako materiału błyskawicznego.

Facebook Ads – jak z nich korzystać?

Korzystanie z Facebook Ads w najbardziej podstawowym zakresie jest stosunkowo proste. Aby rozpocząć prostą kampanię, wystarczy:

  1. Zdefiniować cel. Może to być zwiększenie zasięgów, ilości konwersji, sprzedaży czy rozpoznawalności marki – opcji do wyboru jest wiele.
  2. Wybrać grupy odbiorców za pomocą zaawansowanych opcji kierowania reklam.
  3. Określić miejsca, w których ma być wyświetlana reklama.
  4. Wybrać budżet danej kampanii.
  5. Określić format reklamy z dostępnych w Facebook Ads.
  6. Złożyć zamówienie.

Mimo że w teorii może się to wydawać proste, Facebook Ads zawiera ogromną ilość opcji, które dają kampaniom niemal nieograniczony potencjał. Z tego względu wiele firm decyduje się na wybór profesjonalnej obsługi reklam w mediach społecznościowych.