Google Ad Grands
Google Ad Grants
Czym są Google Ad Grants?
Google Ad Grants to bezpłatne reklamy pojawiające się w wynikach wyszukiwania. Są one zarezerwowane dla organizacji non-profit, które, zanim mogą skorzystać z tej możliwości, są szczegółowo oceniane na podstawie kryteriów wskazanych przez Google. Reklamy stworzone w ramach tego systemu wyświetlają się w sieci wyszukiwania i umożliwiają zainteresowanie użytkowników konkretnymi inicjatywami charytatywnymi oraz pozyskanie nowych darczyńców.
Google Ad Grants – kryteria reklam dla organizacji non-profit
Firmy chcące zyskać dostęp do darmowych reklam w ramach Google Ad Grants muszą spełnić wymogi ustalone przez firmę Google. Należą do nich:
- Posiadanie statusu organizacji charytatywnej w rozumieniu definicji obowiązującej w prawodawstwie danego kraju.
- Potwierdzenie i zaakceptowanie wymaganych oświadczeń dotyczących niestosowania dyskryminacji oraz przyjmowania i wykorzystywania darowizn.
- Posiadanie strony internetowej spełniającej wymagania Ad Grants.
- Oficjalne zgłoszenie do programu za pośrednictwem wskazanej przez Google platformy.
Co ważne, zasad uczestnictwa w programie należy przestrzegać przez cały czas korzystania z darmowych reklam; w przypadku złamania postanowień wskazanych przez Google, możliwość tworzenia bezpłatnych kampanii zostanie wstrzymana.
Korzyści z Google Ad Grants
Podstawową korzyścią płynącą z Google Ad Grants są niższe koszty reklamy dla organizacji charytatywnych. Dzięki temu programowi mogą one uzyskać miesięcznie nawet 10 tysięcy dolarów na reklamy w wyszukiwarkach, co pozwala skutecznie pozyskiwać nowych darczyńców i przyciągać wolontariuszy. Dodatkowo tego typu reklamy dla fundacji i stowarzyszeń działają na zasadzie kierowania, dzięki czemu są one pokazywane użytkownikom realnie zainteresowanym włączeniem się w dobroczynne inicjatywy. Sprawia to, że Google Ad Grants to idealny wybór dla każdej organizacji non-profit, która chce czynić dobro na dużą skalę.