Google Analytics

Czym jest Google Analytics?

Google Analytics to potężne narzędzie dostarczane przez Google, które umożliwia nam zbieranie danych dotyczących ruchu i zachowania użytkowników na danej stronie internetowej. Innymi słowy, pozwala ono obserwować działania użytkowników, znajdować w nich powtarzalne schematy i określać, co się im podoba, a co niekoniecznie. Dzięki temu Google Analytics to narzędzie niezwykle pomocne w procesie planowania działań marketingowych.

Google Analytics – podstawa współczesnego marketingu internetowego

Google Analytics to jedna z podstawowych platform pozwalających na szczegółową analizę ruchu na stronie. Posiada ona kilkanaście rodzajów raportów, które przedstawiają zebrane dane, klasyfikując je ze względu na przynależność do najróżniejszych kategorii. W poprawnie skonfigurowanym narzędziu Google Analytics możemy zatem znaleźć informacje na temat:

  • aktualnej ilości użytkowników na stronie
  • źródłach wizyt
  • lokalizacjach użytkowników odwiedzających witrynę
  • informacji o danych demograficznych odbiorców
  • pozyskiwania ruchu z różnych źródeł
  • zachowania użytkowników po wejściu na stronę internetową
  • szczegółach konwersji i realizowaniu celów sprzedażowych.

Jak widać na podstawie tak różnorodnych danych, Google Analytics może dostarczyć swoim użytkownikom wszystkich danych niezbędnych do określenia skuteczności działań marketingowych, wytypowania grup docelowych czy optymalizacji budżetu kampanii. Już od momentu swojego wdrożenia stał się on zatem podstawowym narzędziem w rękach specjalistów do reklamy. Nie jestem tutaj wyjątkiem. Większość podejmowanych decyzji opieram o dane, w tym także te dostarczane przez Google Analytics. Aby stale podnosić efektywność marketingu musimy jednak poprawnie zaimplementować usługę. Tylko dzięki temu zebrane dane będą miarodajne i będzie można na nich oprzeć dalsze działania marketingowe.

Co można zyskać, korzystając z Google Anaytics?

Google Analytics jest absolutną podstawą do budowania konkurencyjnej przewagi w reklamie internetowej. Wszystkie dane zebrane przez tą platformę mogą zostać wykorzystane do wdrażania ulepszeń – także tych, z których Twoja konkurencja jeszcze nie zdaje sobie sprawy. Dzięki temu możesz poprawić istniejące kampanie i planować te przyszłe z jeszcze większym rozmachem, a jednocześnie precyzją.

Wykorzystanie Google Anaytics można także przekuć na stworzenie nowej, usprawnionej ścieżki klienta. To bowiem właśnie to narzędzie pozwala na obserwację jego ruchu i weryfikowanie elementów prowadzących do dalszych konwersji. Dane zebrane przez Google Analytics stanowią także ogromną pomoc dla developerów czy specjalistów od UX, gdyż pozwalają one jasno stwierdzić, który etap podróży użytkownika spotkał się z gwałtownym odrzuceniem czy porzuceniem transakcji.

Co więcej, Google Analytics może również stanowić podstawę wdrożenia innowacji w marketingu danej firmy. Pozwala on między innymi na wdrożenie remarketingu czy sprawdzenie skuteczności nowych kanałów. Jeśli zatem chcesz cały czas pozostawać o krok przed swoją konkurencją, Google Analytics może Ci to umożliwić.

Poznaj nasze usługi dotyczące Google Analytics

W ramach usługi oferuję kompleksowe prowadzenie konta Google Analytics w skład którego wchodzi:

  1. Zarządzanie i konfiguracja konta, w tym: analiza wybranych ustawień, usunięcie błędów i weryfikacja realizacji wytycznych Google.
  2. Analiza danych i raportowanie, w tym: analiza skuteczności dotychczasowych kampanii, wskazanie pól do poprawy czy wyszukanie błędów.

Pracę na koncie rozpoczynam od przygotowania audytu Google Analytics. Następnie przechodzę do wdrażania kluczowych ulepszeń wskazanych w poszczególnych częściach audytu. Po upewnieniu się, że wszystkie usługi zostały poprawnie skonfigurowane, rozpoczynam proces gromadzenia danych. Po zebraniu odpowiedniej próby możemy rozpocząć analizę danych w kluczowych obszarach takich jak:

  • Zachowań użytkowników na stronie internetowej
  • Określenia odbiorców
  • Źródeł ruchu
  • Konwersji (zamówień, transakcji a także realizacji celu)

Tak zebrane dane są podstawą moich dalszych działań. Na ich podstawie przygotowuję rekomendacje testów A/B w celu poprawienia kluczowych wskaźników efektywności.

Dlaczego warto wybrać nasze usługi Google Analytics?

Google Analytics jest podstawą pracy każdego współczesnego marketera – a dla nas stał się on w zasadzie drugą naturą. Pracujemy z tym narzędziem od wielu lat, skutecznie wdrażając je w małych, dużych i średnich firmach z różnych branż – wszędzie z sukcesami. Dzięki naszemu doświadczeniu już w kilkanaście godzin po wdrożeniu Google Analytics Twoja firma będzie mogła obserwować swoje postępy w internetowym świecie.

Co więcej, do każdego naszego zlecenia dotyczącego Google Analytics podchodzimy bardzo indywidualnie. Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że nie ma dwóch firm o takiej samej specyfice. Wdrażając Google Analytics i wybierając jego ustawienia dokładnie przeanalizujemy profil Twojego przedsiębiorstwa, dobierzemy odpowiednie ustawienia i wskażemy Ci dalszą drogę na drodze do perfekcyjnej internetowej reklamy.