Google App Ads

Google App Ads

Google App Ads – co to jest? Definicja

Google App Ads to kampanie promujące aplikacje na urządzenia mobilne. Narzędzie to zostało stworzone z myślą o potrzebach właścicieli aplikacji mobilnych, którzy chcą pozyskać nowych użytkowników. Google App Ads umożliwiają im promowanie aplikacji w największych usługach Google, takich jak wyszukiwarka, Google Play, YouTube, Discover w wyszukiwarce Google i sieć reklamowa Google.

Jak działają reklamy aplikacji w Google App Ads?

Podstawową różnicą, która wyróżnia Google App Ads od innych reklam Google, jest brak konieczności wprowadzania projektu konkretnych reklam do platformy. Proces tworzenia komunikatów jest w tym przypadku zautomatyzowany. Do stworzenia reklamy wykorzystywane są treści już zamieszczone m.in. na stronie z informacjami o aplikacji w sklepie Google Play. Na tej podstawie Google App Ads generuje banery w różnych formatach przeznaczone dla różnych urządzeń i miejsc wyświetlania przekazów marketingowych.

Podstawową czynnością, jaką musi wykonać użytkownik chcący stworzyć reklamy w Google App Ads jest wpisanie krótkiego tekstu dotyczącego aplikacji, wybór budżetu danej kampanii oraz wybór języka i lokalizacji dla reklam. Specjaliści Google zalecają również przesłanie co najmniej jednego obrazu w orientacji poziomej, po jednym filmie w orientacji pionowej i poziomej dla zapewnienia wysokiej jakości komunikatów.

Pozostałe części procesu są zautomatyzowane przez skrypty Google App Ads. Testują one różne kombinacje zasobów i operują nimi tak, by przyciągnąć jak największą liczbę klientów. Aby uzyskać jak najlepsze wyniki, reklamy aplikacji są również automatycznie kierowane i automatyzowane.