Google Display Network

Reklama w internecie co roku przyciąga setki tysięcy reklamodawców – i miliardy klientów. Korzystają z niej specjaliści od Performance Marketingu, brandingu czy e-commerce managerowie. Kluczem do takich rezultatów jest Google Display Network, czyli jedna z propozycji Google dla osób zainteresowanych promocją w sieci. Na czym to jednak polega?

Czym jest Google Display Network? Definicja

Google Display Network to internetowa sieć reklamowa, która swoim zasięgiem obejmuje cały świat. Obejmuje ona zarówno serwisy Google, jak i ponad 2 miliony witryn i 350 tysięcy aplikacji mobilnych dostępnych w Google Play. Google Display Network pozwala ona wyświetlać reklamy tekstowe i graficzne na współpracujących stronach www, w serwisie Youtube czy w usłudze Gmail. Tak skonstruowany przekaz po kliknięciu przenosi użytkownika do strony docelowej, pozwalając mu bliżej zapoznać się z jego ofertą.

Targetowanie – przewaga Google Display Network

Jedną z najbardziej przełomowych funkcji, jaką oferuje reklamodawcom Google Display Network jest targetowanie, czyli kierowanie reklam do konkretnych grup konsumentów w celu zwiększenia ich zainteresowania daną ofertą. W przypadku Google Display Network reklamy można kierować na postawie kontekstu (np. tematyki witryn), słów kluczowych, tematów, języka i lokalizacji, miejsca docelowego, samych odbiorców, demografii czy rodzajów urządzeń. Dzięki tak szerokiemu wachlarzowi możliwości Google Display Network ma znacznie lepszą skuteczność niż standardowe reklamy.

Korzyści z Google Display Network

Google Display Network jest kojarzone przede wszystkim z możliwościami zwiększenia sprzedaży w kanałach online. Skojarzenie to jest w swej istocie poprawne – ale to jedynie ułamek możliwości, które oferuje sieć reklamowa Google. Do korzyści płynących z Google Display Network należą także:

  1. Możliwość zwiększania świadomości marki w odpowiednio dobranych kanałach
  2. Optymalizacja lejka sprzedażowego.
  3. Lepsze wykorzystywanie budżetu na reklamy dzięki zaawansowanemu targetowaniu.
  4. Zwiększenie ruchu na stronie.
  5. Poprawa ilości konwersji.

Prowadzę kompleksowe działania w zakresie performance marketingu z wykorzystaniem Google Display Network. Zobacz również ofertę audytu Google Ads.

Jestem oficjalnym partnerem Google Ads. 

Google Partners Program