Google Search Ads

Google Search Ads – reklamy w wynikach wyszukiwania

Czym są Google Search Ads? Definicja

Google Search Ads to inaczej reklamy w wynikach wyszukiwania. Obejmują one wszystkie pola, które zostaną oznaczone jako reklama po wpisaniu w wyszukiwarce określonej frazy. Najczęściej reklamy tego typu pojawiają się na samym początku listy znalezionych rezultatów lub na jej końcu.

Jak działają reklamy w wynikach wyszukiwania Google?

Reklamy Google Search Ads są tworzone przez właścicieli lub inne podmioty powiązane z daną stroną internetową (np. przez agencje marketingowe lub specjalistów). W trakcie konfigurowania danej kampanii wybierają cele kampanii, jej nazwę oraz inne niezbędne parametry. Następnie firma wybiera budżet działań marketingowych, definiuje warunki kierowania reklam do konkretnych grup oraz wybiera stosowne rozszerzenia.

Kolejnym krokiem jest konfiguracja grup reklam. Mogą one zostać przygotowane ręcznie, przez wybór konkretnych słów kluczowych, na które ma się wyświetlać dana reklama, lub automatycznie przez pobranie ze strony odpowiednich danych przez algorytm Google. Ostatnim krokiem w przygotowaniu kampanii Google Search Ads jest utworzenie reklamy w wyszukiwarce przez dobranie trafnych słów kluczowych, nagłówków i tekstów reklam. Tak przygotowana kampania jest gotowa do uruchomienia i zatwierdzenia przez pracowników Google. Gdy to nastąpi, reklamy zaczną się wyświetlać użytkownikom.

 

Google Display Network

Sieć reklamowa Google – definicja. Czym jest Google Display Network?

Google Display Network to sieć reklamowa należąca do Google, cyfrowego giganta kojarzonego przede wszystkim z najbardziej znaną wyszukiwarką świata. To zbiór ponad 2 milionów stron internetowych oraz ponad 650 tysięcy aplikacji, w których mogą się pojawić reklamy tworzone przez przedsiębiorców i specjalistów marketingowych z wykorzystaniem narzędzia Google Ads. Innymi słowy, Google Display Network jest siecią, która pozwala firmom na prowadzenie kampanii reklamowych w serwisach nienależących do danego przedsiębiorstwa, ale współpracującym z samym Google.

Jakie reklamy można umieścić w sieci reklamowej Google?

Google Display Network, w odróżnieniu od Google Search Ads, pozwala na opieranie się nie tylko na tekście, ale także na przykuwającej oko grafice. Sieć reklamowa Google pozwala bowiem na wykorzystanie banerów i wideo do przyciągnięcia uwagi klientów. Stąd reklamy dostępne w tej formie marketingu znane są jako reklamy banerowe lub displayowe.

Kierowanie reklam w Google Display Network – rodzaje

Jednym z największych plusów korzystania z reklam w Google Display Network jest targetowanie reklam, czyli kierowanie ich do konkretnych klientów. Podczas tworzenia kampanii można zawęzić wyświetlanie do określonych grup docelowych lub zastosować kierowanie kontekstowe. Można dzięki temu korzystać m.in. z opcji remarketingu, danych o zainteresowaniach odbiorców lub danych demograficznych.

Co równie ważne, sieć reklamowa Google umożliwia także wykorzystanie funkcji wykluczania. Dzięki tej opcji możemy wykluczać strony o określonej tematyce, eliminować konkretne grupy odbiorców czy unikać stron za pomocą wyboru kategorii witryny.

Prowadzę kompleksowe działania z wykorzystaniem Google Search Ads.

Jestem oficjalnym partnerem Google Ads. 

Google Partners Program