HotJar

Hotjar – wdrożenia i wprowadzanie ustawień. Obsługa Hotjar

User Experience odgrywa coraz większą rolę w napędzaniu sprzedaży czy przyciąganiu klientów. Ogromna część firm uznaje jednak, że tego rodzaju usprawnienia leżą poza ich zasięgiem. Nic bardziej mylnego – narzędzie Hotjar może bez problemu zebrać i dostarczyć niezbędne informacje w przystępny sposób. Mam sposoby na jego efektywne wdrożenie, z którymi chętnie podzielę się także z Twoim przedsiębiorstwem.

Czym jest Hotjar?

Hotjar to innowacyjne narzędzie, które pozwala na monitorowanie zachowań użytkowników na stronach. Co ważne, platforma ta nie zapisuje informacji w formie suchych statystyk. Korzystając z jej możliwości można zobaczyć, w które miejsca najczęściej klikają użytkownicy strony i co przykuwa ich uwagę. Informacje dostarczane przez Hotjar mogą zatem posłużyć do ewaluacji doświadczeń użytkownika i ich poprawy, bądź do lepszego wykorzystania potencjału strony.

Co ważne, Hotjar działa poprawnie z wieloma różnymi CMSami, które w ostatnich latach cieszyły się dużą popularnością. Z możliwości tej platformy mogą skorzystać strony używające CMSów takich jak WordPress, wix.com, Presta, WooCommerce i wiele innych. Jest to zatem narzędzie, które może wdrożyć zdecydowana większość stron internetowych.

Poznaj narzędzia oferowane przez Hotjar

Hotjar oferuje szeroką gamę narzędzi, które dostarczają nam różnorodnych możliwości monitorowania aktywności klientów na stronie. Dzięki zawartej na tej platformie opcjom możesz między innymi:

  • Wykorzystać tzw. heatmaps (mapy cieplne) do wykrycia najpopularniejszych wśród użytkowników klikalnych pól. Dzięki Hotjar możemy zajrzeć za kulisy działań grup docelowych zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych.
  • Nagrać ruchy użytkowników. Funkcja ta zapisuje ruchy klientów na stronie w czasie rzeczywistym, umożliwiając ich późniejszy podgląd i analizę. Hotjar umożliwia zapisanie nawet do 100 nagrań, a następnie pomaga w ich sortowaniu według różnorodnych kryteriów.
  • Monitorować lejki zakupowe, czyli kolejne zetknięcia z daną marką, które doprowadziły użytkowników do zakupu produktu bądź zamówienia usługi.
  • Obserwować skuteczność formularzy (max. 3 formularze w tym samym czasie).
  • Wdrażać ankiety i badania gotowe do zamieszczenia w dowolnym miejscu strony w celu zebrania opinii klientów o dowolnej kwestii. Pojawienie się kwestionariusza może zostać również uwarunkowane np. czasem spędzonym na stronie lub przeczytaniem jej określonego ułamka.
  • Zarządzać listą osób zaangażowanych w poprawianie Twojej strony.

Hotjar, czyli jeden program z wieloma korzyściami

Hotjar to narzędzie, którego znaczenie zwiększa się z każdym dniem rozwoju UX. Coraz częściej zachowania klientów są bowiem warunkowane przez otoczenie, w jakim muszą się oni poruszać, by dokonać zakupu. Wykorzystując Hotjar, można zaprojektować stronę i towarzyszące jej kanały tak, by wykorzystać preferencje użytkowników do dostarczenia im rozwiązań, których oczekują i które są przez nich pozytywnie postrzegane. Dzięki temu projektując landing page czy strony główne serwisów można je wykorzystać do zmaksymalizowania zysków.

Co więcej, Hotjar pozwala kompleksowo analizować całą ścieżkę klienta w cyfrowych kanałach. Dzięki opcji nagrywania i monitorowania lejków zakupowych można całościowo określić, które działania odnoszą spodziewane efekty, a które wymagają poprawek. Dodatkowo, dzięki wskazówkom dostarczanym przez Hotjar, można edytować planowane zmiany i dostosowywać je do preferencji klientów. Dzięki temu budżet może zostać lepiej spożytkowany, a podjęte działania – zoptymalizowane.

Wdrożenie i obsługa Hotjar od A do Z

Hotjar to narzędzie, które posiada ogromne możliwości – pod warunkiem, że zostało ono poprawnie wdrożone. Właśnie dlatego ta usługa stała się częścią naszej oferty. Oferujemy kompleksowe wdrożenie Hotjar na strony wykorzystujące różne CMSy. Pomożemy w dodaniu kodu platformy na stronę, jak również zoptymalizowaniu odpowiednich ustawień i funkcji. Dzięki temu Twoja firma będzie mogła otrzymać miarodajne wyniki, które będą mogły zostać wykorzystane do wprowadzenia dalszych zmian.