Inbound marketing

Inbound marketing. Czym jest marketing przychodzący?

Przyciąganie użytkowników jest kluczowe dla każdego marketera. Narzędzia, takie jak reklamy, ogłoszenia w gazetach czy banery często nie pomagają w osiągnięciu tego celu. Alternatywą dla nich jest inbound marketing, który pozwala w naturalny i przede wszystkim nienachalny sposób nakłonić odbiorcę do interakcji z marką.

Definicja inbound marketingu. Co to takiego?

Definicja inbound marketingu zakłada, że są to wszystkie działania marketingowe polegające na tworzeniu treści, które są w stanie w naturalny sposób przyciągnąć odbiorców. Najczęściej są to materiały, których użytkownicy sami szukają. Dzięki nim mogą podejmować decyzje zakupowe, rozwiązywać swoje problemy czy traktować je jako instrukcje wykonywania konkretnych czynności.

Inbound marketing działa w trzech etapach.

  1. Przyciąga klienta, który dzięki danemu materiałowi realizuje swoje własne cele.
  2. Angażuje go, skupia na oferowanej treści i oferuje mu wymierne korzyści przy kolejnych interakcjach.
  3. Buduje satysfakcję klienta, która narasta wraz z uzyskiwaniem kolejnych korzyści związanych z interakcją z daną marką. Zadowolenie odbiorców skutkuje także dalszym wzrostem liczby poleceń i rekomendacji, także tych wyrażonych w internecie.

Inbound marketing w zdecydowanej większości przypadków sprowadza się do treści zamieszczanych w internecie, gdyż to właśnie one najczęściej spełniają kryterium łatwej wyszukiwalności. Jest on często wykorzystywany nie tylko w komunikacji skierowanej do klientów detalicznych, ale także do całych biznesów. To jedna z kluczowych części strategii marketingowych w formacie B2B, w którym sfinalizowanie transakcji zazwyczaj jest znacznie bardziej czasochłonne.

Inbound marketing – praktyczne przykłady

Inbound marketing, mimo dość szerokiej definicji, najczęściej obejmuje określony zakres internetowych treści. Są to:

  • Materiały filmowe: unboxingi, poradniki, tutoriale i recenzje na YouTube, Instastories, TikToku, itp.
  • Blogi firmowe – artykuły, podcasty, instrukcje, rankingi, poradniki
  • Zdjęcia zoptymalizowane na określone słowa kluczowe z pomocą mechanik SEO
  • E-mail marketing – informacje o nowościach w sklepie i na blogu, newslettery, kody rabatowe, informacje o promocjach
  • Kursy, webinary, szkolenia online
  • Social media, również w połączeniu z udostępnianiem ww. materiałów.
  • Kompleksowe materiały, takie jak raporty, opracowania, a także całe e-booki.

Korzyści inbound marketingu. Dlaczego marketing przychodzący jest tak efektywny?

Inbound marketing, w przeciwieństwie do swoich bardziej nachalnych reklamowych poprzedników, jest naturalną alternatywą dla głośnych spotów reklamowych czy wyskakujących okienek. Strategia ta pozwala dotrzeć do klientów niejako za ich przyzwoleniem, dzięki czemu nie odrzucają oni informacji, jakie chcemy im przekazać. Właśnie dlatego inbound marketing posiada ogromne zalety, wśród których wymienić można:

  • Brak negatywnych skojarzeń z marką wywoływanych przez agresywne reklamy.
  • Generowanie dodatkowego ruchu na stronie – z potencjałem na dodatkowe konwersje.
  • Podnoszenie wiarygodności firmy i kreowanie eksperckiego wizerunku.
  • Ogromna wartość informacyjna dla klienta
  • Budowanie efektywnego lejka sprzedażowego oraz przyjemniej w odbiorze ścieżki klienta
  • Aktywizacja grupy docelowej i oferowanie jej poczucia decyzyjności w procesie komunikacji i zakupu.
  • Stosunkowo niewielkie koszty w porównaniu z zakrojonymi na szeroką skalę kampaniami, przy zachowaniu dużej efektywności.

Wszystko to sprawia, że starannie prowadzony inbound marketing jest doskonałą opcją niemal dla każdej firmy – niezależnie od wielkości czy branży.

Dlaczego warto postawić na inbound marketing według Kaizen Marketing?

Inbound marketing to więcej niż tylko ciekawa koncepcja – to cenne narzędzie, które Twoja firma może wykorzystać na swoją korzyść. Łączy ono w sobie kreowanie wizerunku z budowaniem tzw. Customer Journey, czyli ścieżki, jaką pokonuje klient na drodze do konwersji. O przełomowych marketingowych połączeniach wiemy wszystko – właśnie dlatego możemy zrealizować profesjonalną strategię inbound marketingu dla Twojej firmy.

Dla nas inbound marketing to więcej niż tylko treści. To przede wszystkim ogromne możliwości kreowania eksperckiego wizerunku, który przewyższy zasięgami nawet najlepsze kampanie. Korzystając z dostępnych materiałów filmowych, tekstów czy profesjonalnej wiedzy naszych klientów możemy stworzyć unikalne bazy wiedzy, kanały czy blogi. Te z pewnością zostaną docenione przez nawet najbardziej wymagających konsumentów spragnionych nie tylko informacji, ale także najwyższej jakości treści.

Dodatkowo cały nasz proces tworzenia treści typu inbound marketing stanie się cennym elementem budowania ścieżki klienta. Dzięki naszym materiałom odbiorcom będzie łatwiej postawić na niej pierwsze kroki. Sprawimy również, że dalsza ich podróż będzie jeszcze przyjemniejsza, kreując treści odpowiadające na ich pytania na każdym etapie zakupów. Stworzymy filmy, blogposty, a nawet e-booki, które zadowolą konsumentów i przyćmią konkurencję. To sprawi, że klienci będą wracali na Twoją stronę nie tylko po wiedzę, ale także po konkretne produkty.

Skontaktuj się z nami i sprawdź, co jeszcze może dla Ciebie zrobić inbound marketing w wykonaniu Kaizen Marketing!