Integracja danych i raportowanie
Integracja danych
Aby móc podejmować trafne decyzje w myśl koncepcji data driven, rekomendujemy łącznie różnych źródeł danych w celu przedstawienia pełnego obrazu danego zagadnienia. Poprzez integrację danych z różnych źródeł otrzymujemy pełen obraz użytkowników czy otrzymujemy możliwość precyzyjnej oceny skuteczności poszczególnych źródeł ruchu.
Integracje danych w marketingu
W zakresie marketingu online rekomenduję integrację z:
- Systemów emisyjnych:
- Display & Video360
- Google Ads
- Facebook Ads
- TikTok
- Linkedin ads
- inne kampanie PPC
- Campaign Manager
- CRM
- Google Analytics 360
- Inne narzędzia analityczne
- Dane offline
- Trendy
- Wyniki badań (brand lift)
- Dane z kart lojalnościowych.
- Dane z CRM, magazynów, systemów produkcyjnych itp.
W wielu przypadkach możemy dość łatwo zintegrować dane z wykorzystaniem interfejsów API. W innych przypadkach musimy napisać dedykowane skrypty w celu przesłania danych.
Integracja danych i raportowanie
W celu lepszego zwizualizowania danych musimy je uporządkować, połączyć i oczyścić. Narzędziem którym możemy się w tym celu posłużyć są rozwiązania cloud w tym BigQuery. Posiadając zagregowane dane możemy je odpowiednio wizualizować i dalej przetwarzać w narzędziu Google Data Studio.
Integracja danych a prognozowanie
Na podstawie zagregowaniu danych możemy przejść do budowania trendów czy prognoz. Budujemy je w oparciu o własne rozwiązania technologiczne, wykorzystując te dostępne na rynku, testując Google AI czy budując własne modele.