Link building Outsourcing

Outsourcing link buildingu dla firm i specjalistów. Profesjonalne pozyskiwanie linków

Profesjonalny link building wymaga holistycznego podejścia, różnorodnej bazy stron i dużego doświadczenia. Wychodzę z założenia, że poprawnie prowadzone działania w obszarze marketingu powinny doprowadzić do znacznego poprawienia tego wskaźnika. Istnieją jednak branże gdzie jest to bardzo trudne (np. branża funeralna, psychiatria czy medyczna) i należy posłużyć się technikami mogącymi korzystnie wpłynąć na manipulację wynikami. 

Co możesz zyskać, stawiając na link building?

Dlaczego warto zdecydować się na link building? Po prostu: bo to jedna z najbardziej efektywnych metod budowania pozycji strony w wyszukiwarkach. Wszelkiego rodzaju linki, zarówno te wewnętrzne, jak i zewnętrzne, pozwalają na wzmacnianie witryn, do których odsyłają – pod warunkiem, że witryna odsyłająca również posiada dobre parametry wskazujące na jej wysoką jakość.

Linki to także nośniki treści, która może zostać odczytana przez użytkowników. Umieszczanie linków w postach, artykułach czy na forach branżowych pozwala zatem nie tylko na podniesienie pozycji strony internetowej, ale także na zwiększenie autorytetu firmy, która jest w takich materiałach polecana. Tworzenie linków jest zatem zadaniem, które wymaga szeregu zróżnicowanych umiejętności – i to właśnie na nich opiera się nasz proces link buildingu.

Pozyskane linki są de facto efektem ubocznym poprawnie przeprowadzonych działań marketingowych

~ Adrian Andrzejczyk

Outsourcing link buildingu oparty na wiedzy i doświadczeniu

Linki to więcej niż tylko kawałek kodu umieszczony na losowej stronie. W procesie łączymy wiedzę o technicznym SEO z copywritingiem, tworząc wysokiej jakości odnośniki. Składają się na nie linki dofollow oraz nofollow wykorzystywane w proporcjach optymalnych dla wyszukiwarek. Oprócz tego w procesie link buildingu uwzględniamy także linki wewnętrzne (w obrębie pozycjonowanej strony) oraz zewnętrzne (odsyłające do pozycjonowanej strony z innych witryn). Tak zróżnicowane podejście pozwala nam utworzyć naturalny profil linków dla danej witryny, który przekłada się na jej wyższą pozycję w wyszukiwania.

Nieustannie dbamy również o parametry techniczne stron, które wykorzystujemy w procesie linkowania. Do procesu pozycjonowania wybieramy tylko i wyłącznie strony cechujące się wysokimi wskaźnikami TrustRank czy PageRank, które dzięki pozyskiwaniu odnośników mogą przekierować swoją moc na Twoją stronę internetową.

Linkowanie wszędzie tam, gdzie są Twoi klienci

Pierwszym celem jaki sobie stawiamy to poprawnie przeprowadzone działania marketingowe. Następnie w drugiej kolejności są cele SEO czyli pozyskanie jakościowych linków. Tylko takie podejście gwarantuje nam optymalne rozwijanie biznesów klientów z nami współpracujących. Poprzez umieszczanie jakościowych linków dodatkowo pozyskujemy nowe źródła ruchu.

W procesie pozyskiwania linków nie ograniczamy się do jednej puli witryn odsyłających o dobrych parametrach. W przypadku stron branżowych wyszukujemy fora, blogi oraz portale tematyczne zajmujące się danym przemysłem i korzystamy z nich przy linkowaniu tak, aby za pomocą linków móc od razu przekierować klientów do interesujących ich produktów czy usług. Wykorzystujemy przy tym witryny takie jak:

  • Katalogi
  • Własne strony zapleczowe
  • Specjalistyczne strony branżowe – artykuły sponsorowane
  • Media społecznościowe
  • Wirtualne wizytówki firm – NAPy
  • Fora
  • Blogi
  • Profile
  • Drobne publikacje

Nie zapominamy przy tym o jakości stron, na których znajdą się linki – ich parametry techniczne są dla nas równie ważne, co ich tematyka.

Nie ograniczamy się do jednej puli witryn odsyłających o dobrych parametrach

Link building oparty na wartościowej treści

Content is the king – treści są niekwestionowanymi królami internetu. W myśl tej zasady nasze linki są nie tylko odnośnikami, ale także nośnikami wartościowych informacji, króre mogą przyciągnąć nowych użytkowników i klientów wprost do Twojej witryny.

Każdy link stworzony przez nas w procesie link buildingu zawiera unikalne treści. Pomagają one w zachowaniu naturalnego profilu odnośników, a także pozwalają im wpasować się w unikalny charakter strony – niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z blogiem, forum czy portalem informacyjnym. Dzięki temu możemy nie tylko przekierować siłę witryn do pozycjonowanej strony, ale także przyciągać klientów, którzy od początku wiedzą, że znaleźli to, czego szukają.

Stopniowe linkowanie dla lepszych rezultatów

W procesie linkowania postaw na jakość, nie na ilość. Nie oznacza to wyłącznie linków drogich ale nie zaspamowanych. Nie pozwól agencji czekać do ostatniego dnia miesiąca, by zalać Internet setką linków prowadzących do Twojej witryny – twórz je stopniowo, tak, aby wyglądały możliwie jak najbardziej naturalnie. Pozwoli to osiągnąć możliwie jak najlepsze wyniki pozycjonowania bez udziału kar ze strony wyszukiwarek i skutecznie powiększyć bazę odnośników na przestrzeni całej współpracy. 

Proces SEO

Ważne jest to aby działania w Państwa organizacji były prowadzone planowo. Poniżej przedstawiam przykładowy scenariusz procesów SEO. 

Proces Pozycjonowania Stron Internetowych:

  1. Zbierz dane. Rozpocznij proces analityczny.
    1. Przeprowadź brief z zarządem. Zaktualizuj cele.
    2. Działania powinieneś rozpocząć od Audytu SEO.
  2. Pozyskiwanie linków powinieneś oprzeć o inbound marketing.
  3. Optymalizację strony powinieneś oprzeć o:
    1. Content Marketing.
    2. SEO techniczne.
    3. Optymalizację CRO, UX.
  4. Wszystkie monitoruj i analizuj.
  5. Kończąc etap raportowaniem. (Wróć do punktu 1)