Linkedin Ads

LinkedIn Ads

LinkedIn Ads – definicja

LinkedIn Ads to platforma dla reklamodawców chcących zamieszczać treści promocyjne na stronie LinkedIn, która zrzesza prawie 700 milionów specjalistów z różnych branż. Ze względu na specyfikę tego portalu, zamieszczane w nim reklamy są często wykorzystywane do rekrutacji pracowników, promocji usług B2B czy oferowania produktów dla specjalistycznych podmiotów. Co równie ważne, dzięki swojemu – wciąż mało wykorzystywanemu przez przedsiębiorstwa – potencjałowi, LinkedIn Ads to najlepsza platforma do generowania leadów (według danych DemandWave z 2017 roku).

Budżet i opłaty za kampanie LinkedIn Ads

Cechą wyróżniającą kampanie LinkedIn Ads jest możliwość wzięcia udziału w licytacji reklam, w której partycypują także inni przedsiębiorcy zainteresowani skierowaniem swojego przekazu do wybranej grupy odbiorców. Zwycięzca zyskuje możliwość zrealizowania swojego celu. Następnie reklamodawcy mają możliwość wybrania formatu rozliczeń – może ono się odbywać na zasadzie CPC lub CPM. Wykupione reklamy można wstrzymać w dowolnym momencie.

Rodzaje reklam LinkedIn Ads

W LinkedIn Ads występują cztery podstawowe rodzaje reklam. Są to:

  • Treści sponsorowane – reklamy natywne wyświetlające się w przeglądzie aktualności użytkownika. Wizualnie przypominają one zwykłe posty i najczęściej składają się z krótkiego tekstu oraz grafiki lub wideo.
  • Wiadomości sponsorowane – wiadomości, które można wysyłać do osób znajdujących się poza siecią kontaktów danego użytkownika czy firmy. Jest to popularny element kampanii LinkedIn Ads prowadzonych dla celów rekrutacyjnych, gdyż pozwala on zwrócić się bezpośrednio do potencjalnego pracownika.
  • Reklamy tekstowe – reklamy PPC lub CPM, składające się z niewielkiej grafiki (najczęściej logo) oraz krótkiego tekstu.
  • Reklamy dynamiczne – reklamy, które automatycznie dostosowują się do preferencji odbiorców.