Marketing Automation (Sales Manago)

Czym jest marketing automation? Definicja

Marketing automation, znane również jako automatyzacja makretingu, to sposób na zbieranie danych na temat klientów oraz optymalizację procesów bez udziału czynnika ludzkiego. W tym celu wykorzystywane są gotowe algorytmy, boty, programy śledzące aktywność na stronie, platformy łączące funkcjonalności różnorodnych narzędzi czy nawet sztuczna inteligencja. Rezultatem działania programów marketing automation są gotowe raporty z wskazaniami najważniejszych informacji i zmian. Dane zebrane z wykorzystaniem specjalistycznych narzędzi można wykorzystać do optymalizacji kampanii i weryfikowania skuteczności prowadzonych działań.

Najczęściej do marketing automation wykorzystuje się zaawansowane platformy, takie jak np. SALESManago. Wykorzystują one Machine Learing oraz sztuczną inteligencję do edycji komunikatów marketingowych i ich personalizacji, a także skracają one czas wykonywania niektórych powtarzalnych czynności niezbędnych przy prowadzeniu działań reklamowych.

Jak działa marketing automation?

Marketing automation, wbrew obawom klientów czy właścicieli sklepów internetowych, nie jest programem śledzącym sensu stricte. Do zdobywania informacji o użytkownikach wykorzystuje on pliki cookies. To właśnie dzięki nim oprogramowanie pozyskuje informacje o zachowaniach i transakcjach danych klientów. Następnie dane te są przetwarzane przez programy w celu stworzenia statystyk spersonalizowanych dla danej strony internetowej. Dzięki temu marketer lub inna osoba obsługująca narzędzie marketing automation ma dostęp do gotowych raportów i nie musi przeprowadzać badań na własną rękę.

Jakie procesy może ułatwiać marketing automation?

Marketing automation ma wiele zastosowań w ogromnej części czynności wykonywanych przy kampaniach promocyjnych i rutynowych działaniach. Z wykorzystaniem technologii do automatyzacji marketingu można usprawnić między innymi:

  • Marketing dla urządzeń mobilnych
  • Email marketing
  • Generowanie leadów
  • Dynamiczny remarketing w sieciach reklamowcy
  • Testy A/B
  • Czaty w aplikacjach oraz autorespondery
  • Personalizację treści na stronach WWW

Kto powinien skorzystać z narzędzi marketing automation?

Wbrew obiegowej opinii, marketing automation to świetna propozycja nie tylko dla klientów działających na zasadzie B2B. Mimo że automatyzacja marketingu rzeczywiście rozpoczęła się właśnie od zainteresowania tego sektora, aktualnie narzędzia te świetnie sprawdzają się w zarówno małych, jak i dużych biznesach. Branża nie ma tutaj znaczenia – marketing automation świetnie dopasowuje się bowiem do środowiska, w którym przychodzi mu operować na co dzień.

Dlaczego warto postawić na marketing automation?

Marketing automation to jedno rozwiązanie, które pozytywnie wpływa na wiele aspektów działania firmy. Po pierwsze, pozwala ono na dokładnie mierzenie efektywności różnych działań – niezależnie od tego, czy będą to mailingi, czy poprawa ścieżki klienta. Narzędzia marketing automation działają bowiem kompleksowo i pozwalają zyskać pełen obraz prowadzonych działań marketingowych. Są one również nieocenione przy ocenie ich słabych stron i wykrywaniu problemów skłaniających klientów do porzucania transakcji.

Co więcej, marketing automation pozwala także na wzrost ilości, jak i jakości pozyskiwanych leadów. Dzięki tego rodzaju platformom można bowiem precyzyjnie trafiać do grup docelowych najbardziej zainteresowanych zakupami. Sprawia to, że każda złotówka budżetu marketingowego jest precyzyjnie wydawana, a korelacja między działaniami sekcji marketingu i sprzedaży jest widoczna na pierwszy rzut oka.

Poznaj nasze usługi marketing automation

Marketing automation to klucz do dziesiątek, jeśli nie setek działań z zakresu standardowego marketingu, content marketingu i, przede wszystkim, performance marketingu. O każdej z tych dziedzin wiemy wszystko – i możemy się podzielić naszą wiedzą, wprowadzając marketing automation także do Twojej firmy.

Działamy na rynku od wielu lat, prowadząc kampanie i wdrażając nowoczesne rozwiązania w dziesiątkach firm z różnych branż. Możemy osiągnąć sukces również w Twojej. Specjalnie dla Twojego przedsiębiorstwa przygotujemy rozwiązania z zakresu marketing automation, które dopasujemy do Twojego biznesu – wszystko po to, byś dzięki nim mógł jeszcze bardziej poprawić rezultaty swoich działań marketingowych.