Marketing Automation (Sales Manago)

Czym jest marketing automation? Definicja

Marketing automation, znane również jako automatyzacja makretingu, to sposób na zbieranie danych na temat klientów oraz optymalizację procesów bez udziału czynnika ludzkiego. Dane zebrane z wykorzystaniem specjalistycznych narzędzi można wykorzystać do optymalizacji kampanii, dobierania grup docelowych lub monitorowania bieżących działań. Tego typu informacje są już przetworzone i nie wymagają dalszego wkładu pracy od marketerów. Z kolei narzędzia umożliwiające ingerencję w powtarzalne procesy skracają ich czas i zdejmują część obowiązków z barków specjalistów.

Najczęściej do marketing automation wykorzystuje się zaawansowane platformy, takie jak np. SALESManago. Wykorzystują one Machine Learing oraz sztuczną inteligencję do edycji komunikatów marketingowych i ich personalizacji, a także skracają one czas wykonywania niektórych powtarzalnych czynności niezbędnych przy prowadzeniu działań reklamowych.

Jakie procesy może ułatwiać marketing automation?

Marketing automation ma wiele zastosowań w ogromnej części czynności wykonywanych przy kampaniach promocyjnych i rutynowych działaniach. Z wykorzystaniem technologii do automatyzacji marketingu można usprawnić między innymi:

  • Marketing dla urządzeń mobilnych
  • Email marketing
  • Generowanie leadów
  • Dynamiczny remarketing w sieciach reklamowcy
  • Testy A/B
  • Czaty w aplikacjach oraz autorespondery
  • Personalizację treści na stronach WWW