Preloader
 

Monitoring mediów

Profesjonalny monitoring mediów – co możesz dzięki niemu zyskać?

Ręczne przeszukiwanie internetu w poszukiwaniu wzmianek o własnej firmie byłoby zmorą każdego przedsiębiorcy. Na szczęście profesjonalny monitoring mediów wcale nie musi być kłopotliwy – wręcz przeciwnie, można dzięki niemu wiele zyskać. Jego najważniejsze zastosowania nie mają przed nami żadnych tajemnic i dlatego właśnie one mogą być sekretem Twojego sukcesu.

Czym jest monitoring mediów?

Monitoring mediów w odniesieniu do działalności konkretnego biznesu oznacza wyłapywanie wszelkiego rodzaju informacji, w których zostało wymienione dane przedsiębiorstwo. Mogą one pochodzić z dowolnego rodzaju witryn: od forów po portale informacyjne. W przypadku firm monitoring mediów najczęściej wykorzystywany jest do śledzenia poziomu rozpowszechnienia informacji dotyczących danego przedsiębiorstwa. W tym przypadku najczęściej takie wzmianki dotyczą raportów giełdowych, informacji o kondycji spółki czy związanych z nią wiadomościach.

Monitoring mediów pozwala również obserwować konkretne zagadnienia związane z działalnością danej firmy. Śledzenie treści może bowiem obejmować nie tylko nazwę firmy, ale także inne słowa kluczowe związane z jej działalnością. Dzięki tej możliwości jesteśmy w stanie obserwować pojawiające się w danym przemyśle trendy czy wyłapywać przełomowe informacje zanim zrobi to konkurencja.

Jak działa monitoring mediów?

Zasada działania monitoringu mediów może się wydawać bardzo prosta: dedykowane platformy przeszukują internet w poszukiwaniu nowo dodanych słów kluczowych, a efekty tych poszukiwań są dostarczane wprost do korzystającego z danego systemu obserwatora. W praktyce jest to jednak znacznie bardziej skomplikowany proces, który jednak ma ogromny potencjał marketingowy.

Monitoring mediów jest integralną częścią procesu SEO

sprawdź naszą ofertę seo

Nasz monitoring mediów to nie tylko suche dane – choć nieustannie się na nich opieramy. Dla nas to przede wszystkim wyznacznik elastycznego podejścia do marketingu. To właśnie monitoring mediów pozwala nam znaleźć Twoich klientów tam, gdzie na Ciebie czekają. Zamieszczane przez nich wzmianki to idealny sposób na nawiązanie konwersacji, dalsze promowanie produktów czy zamieszczenie stosownego odnośnika, który jest integralną częścią procesu SEO. Wszystko to sprawia, że zebrane przez system dane są zaledwie początkiem – lub aż podstawą – starannie opracowanych działań.

Monitoring mediów w marketingu. Po co go wykorzystujemy?

Raport monitoringu mediów sam nie przekuje swoich informacji w aktywne działanie – my za to robimy to doskonale. Zdobyte dzięki niemu dane wykorzystujemy na wiele sposobów aby jak najlepiej dopasować się do specyfiki firmy. Takie podejście umożliwia nam podejmowanie różnych działań marketingowych, takich jak:

  1. Wyłapywanie trendów. Chcesz zostawić konkurencję daleko w tyle? Monitoring mediów powie Ci, czego szukają klienci, zanim reszta branży się o tym dowie. Nasza analiza danych z systemów moinitorujących pozwala bowiem wykrywać zwiększającą się popularność produktów znajdujących się w Twojej ofercie.
  2. Nawiązywanie kontaktów z klientami. Potencjalny klient może czekać wszędzie – wystarczy, że będziemy potrafili go znaleźć. Pomoże w tym monitoring mediów nastawiony na konkretne, produktowe słowa kluczowe. W przypadku ich znalezienia możemy pokazać mu nasze produkty, a także stworzyć wartościowe odnośniki do strony, niezbędne w procesie pozycjonowania.
  3. Wsparcie sprzedaży. Pytanie gdzie kupić… pada w internecie setki tysięcy razy każdego dnia – wystarczy, że będziemy mogli na nie odpowiedzieć na czas. Wzmianka wykryta w raporcie monitoringu wystarczy, by przekierować potencjalnego kupującego do naszej strony za pomocą krótkiej, przyjaznej rozmowy.
  4. Wykrywanie kryzysów. Niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z kryzysem finansowym, czy wizerunkowym, monitoring mediów może wykryć go zanim będzie za późno na reakcję. Szybkie wyjaśnienie sytuacji w wielu przypadkach może być kluczowe dla zapobiegania katastrofom!
  5. Analiza kampanii marketingowych i zwiększanie świadomości marki. Monitoring marki to jeden z najskuteczniejszych sposobów na określanie wpływu kampanii na opinię publiczną. Dokładna analiza statystyk dostarczanych przez brandowe raporty umożliwia obserwację zwiększającej się świadomości marki, objawiającą się w formie pojawiających się wzmianek. Odpowiadanie na zamieszczane przez potencjalnych klientów posty czy artykuły pozwala na dalsze pogłębienie relacji i tworzenie pozytywnych skojarzeń związanych z marką.

Monitoring mediów, czyli solidna podstawa do dalszych działań

Dla nas marketing jest czymś więcej niż tylko zbiorem technik – to ich połączenie, które dopiero w swojej finalnej formie może prowadzić do spektakularnych wyników. Jedną z tych technik jest właśnie monitoring mediów, który stanowi solidną podstawę sukcesów nie tylko pojedynczej kampanii, ale także całego przedsiębiorstwa.