Nowości w branży marketingowej

Poprzedni rok był pod wieloma względami wyjątkowy. COVID namieszał w niejednej branży. Do najważniejszych zmian możemy zaliczyć globalną digitalizację. Niektórzy na ostatnią chwilę dopinali swoje e-commercy aby nie zostać na lodzie w czasie lockdownu. Inni odnotowali w tym okresie historyczne wyniki sprzedażowe. Jak szacuje RP.PL w zeszłym roku odnotowaliśmy 25% wzrost wydatków online. Podsumowanie roku w wydaniu Google — Year in Search 2020 a także najciekawsze trendy.

Prognozy na 2021

SEM – Google regularnie wprowadza zmiany w swoich narzędziach. Już z końcem 2020 mieliśmy spore zmiany w obszarze metod kierowania reklam jak i w narzędziach jak edytor Google Ads. W 2020 roku powszechnie testowaliśmy i rozwijaliśmy rozwiązania sztucznej inteligencji czy rozwiązań CSS. W pierwszym okresie testów zauważyliśmy wyjątkowo dobre wyniki, które ciężko było osiągnąć ręcznymi ustawieniami. Obecnie nasze działania w wielu kluczowych obszarach takich jak Merchant czy linki sponsorowane opieramy o ręczne ustawienia. Daje nam to możliwość lepszej optymalizacji CPC co w efekcie przekuwamy na wyższe wskaźniki ROAS. Zrezygnowaliśmy z rozwiązań CSS ale nie wykluczamy powrotu jeśli tylko uznamy to za stosowne.

SEO – obecnie obserwujemy wejście w życie nowej aktualizacji algorytmu Google. Obserwujemy stałe wzrosty i bardzo dobrą reakcję naszych stron na obecne zmiany. Musimy zwrócić uwagę aby w dobie obecnych zmian zadbać o takie kluczowe wskaźniki jak optymalizacja czasu wczytywania strony (wg. obecnych wytycznych dla deweloperów) oraz optymalizacja stron wg standardów UX. Sam proces linkowania powinien w pierwszej kolejności uwzględniać autorytet domen. Naszą ofertę SEO kierujemy do samodzielnych specjalistów (link building czy copywriting SEO) jak i firm szukających kompleksowej obsługi w zakresie pozycjonowania stron.

Wideo – Posiadając wiele danych z własnych kampanii, optymalizacji wskaźników konwersji czy prowadząc działania PR a także w oparciu o benchmarketing mocno rekomenduję stosowanie wideo w działaniach komunikacyjnych. Mam tu na myśli tworzenie reklam multimedialnych a także stosowanie wideo w prezentacji oferty czy samej firmy.

Zmiany w ofercie

WebDeveloping. W mojej ofercie znajdą Państwo wsparcie oraz działania w zakresie front-end/back-end developmentu. Pełna oferta jest jeszcze przygotowywana i wkrótce pojawi się na stronie. Aktualnie mogą Państwo przesyłać swoje prośby o wprowadzenie zmian lub prośby o wycenę na adres dev@andrzejczyk.com.pl lub poprze stronę wycena prac programistycznych. Wszystkie prace są prowadzone przy stawce godzinowej 150 zł/h. Zlecenia są realizowane przez wykwalifikowanego programistę. Osoby, które miały już okazję skorzystać z oferty wiedzą, że prace wykonywane są z najwyższą starannością.