Preloader
 

O Mnie

Jestem specjalistą ds. marketingu internetowego zawodowo związanym z branżą od 2009 roku. Swoją wiedzę zdobyłem epirycznie jak również na studiach oraz licznych szkoleniach i kursach. Stale się rozwijam podnosząc kwalifikacje.

Historia zawodowa

Już od najmłodszych lat byłem uczony sprzedaży. Mama powtarzała, że będę dobrym sprzedawcą ponieważ urodziłem się w piątek. Już od najmłodszych lat asystowałem przy sprzedaży w rodzinnej firmie odzieżowej. Uczyłem się negocjacji z hurtowniami, rozpoznawania trendów i potrzeb klientów, sprzedaży. Przygodę z marketingiem internetowym rozpocząłem tworząc od zera sklepy internetowe z galanterią oraz akcesoriami militarnymi (ASG). Oba sklepy prowadziłem samodzielnie współpracując z agencją w zakresie reklam Google Ads oraz SEO. Obie domeny po 2 latach działalności zostały sprzedane jako gotowy biznes. To był mój pierwszy szybki start up. Przez kolejne lata pracowałem jako specjalista do spraw marketingu obsługując firmy w zakresie 360’ z naciskiem na najlepiej performujące źródła ruchu czyli SEO/SEM ale uwzględniając także Social Media Marketing oraz wyszukując alternatywnych źródeł ruchu i promocji jak programy afiliacyjne, niszowe wyszukiwarki czy serwisy społecznościowe. Człowiek od wszystkiego nerd e-commerce. Kolejna działalność była związana z prowadzeniem agencji marketingowej Image Design z ramienia Inkubatorów przedsiębiorczości. Przedsięwzięcie prowadzone wraz z Krzysztofem Król i kilkoma współpracownikami. Ten projekt ostatecznie przekształcił się w pracę na stanowisku e-commerce managera w spółce PUH Ka-Ja gdzie przez 3 lata z sukcesem rozwijaliśmy kilka projektów. Mogę powiedzieć, że ten okres pracy zawodowej był skoncentrowany na obsłudze małej ilości klientów ale w zakresie 360’ – począwszy od planowania budżetów marketingowych przechodzą poprzez optymalizację współczynników konwersji a na analityce kończąc. Bezpośrednio prowadziłem lub koordynowałem prace SEO, Google Ads, Social Media Marketing czy RTB. Zacząłem specjalizować się już tylko w prowadzeniu kampanii PPC oraz analityce internetowej. Przeprowadzając się do Krakowa podjąłem pracę na stanowisku specjalisty Google Ads w agencji Semahead gdzie przez półtorej roku obsługiwałem kluczowych klientów firmy. Specyficzny mikroklimat firmy oraz możliwość współtworzenia projektów Interia oraz Bauer dużo mnie nauczyły. Realizowane przeze mnie kampanie były wyróżnione przez Google. W 2017 roku stworzyłem dział w firmie Delante wprowadzając na rynek usługę Google Performance Marketingu, Google Marketing Platform oraz kampanii płatnych w social mediach. W niecały rok czasu udało nam się przygotować skuteczne, zaawansowane narzędzia oraz procesy umożliwiające kompleksową obsługę klientów firmy w zakresie reklamy Google Ads oraz PPC. Wspólnie z zarządem wprowadziliśmy wiele innowacji mających na celu możliwość efektywnej pracy i bezproblemowego skalowania się. Po ponad 2 i pół letniej przygodzie przeszedłem całkowicie na pracę jako niezależny specjalista w ramach prowadzonej działalności Adrian Andrzejczyk Performance Marketing. W międzyczasie współpracowałem z agencjami takimi jak Sembot i Harbingers. Biorąc pod uwagę swoje dotychczasowe doświadczenia w wielu polskich agencjach przygotowałem ofertę e-commerce oraz project managementu. Jest to moja bezpośrednia odpowiedź zwrotna na potrzeby współczesnego rynku marketingu internetowego. Wyjątek mogą stanowić jedynie pojedyncze firmy posiadające wysoko wyspecjalizowane działy marketingi inhouse które zlecają na zewnątrz poszczególne działania. Jednak w wielu przypadkach brakuje wykwalifikowanego specjalisty, który poprowadzi projekty patrząc na nie przez pryzmat marketingu holistycznego budując strategie marketingowe z wykorzystaniem wielu kanałów. Na podstawie wielu doświadczeń, obsługując ponad 100 firm z różnych branż mogę przyznać, że tylko takie podejście ma szansę na najwyższą efektywność w dłuższej perspektywie czasu. Biorąc pod uwagę wysoce konkurencyjne rynki samo włączenie działań SEO czy SEM wydaje się być dalece niewystarczające. Nawet w przypadku przemyślanych produktów, dobrze skomponowanej strategii komunikacji marki połączenie tego z wysoce wyspecjalizowanymi narzędziami marketingu internetowego wydaje się być zadaniem niezwykle trudnym. Dlatego uważam, że oferowane usługi marketingu internetowego stanowią fundament skutecznego marketingu w sieci.

Prywatnie…

Zarządzanie marketingiem, analityka, badania marketingowe, kampanie Google Ads oraz social media to moja praca ale i pasja. Rozwijam różne poboczne projekty jak szkolenia z ramienia Semahead, Delante czy prywatnych uczelni WSZIB czy WSEI. Po pracy w sezonie jesienno letnim oddaję się swojej drugiej pasji czyli kolarstwu szosowemu – raczej długodystansowemu. Biję swoje kolejne rekordy i planuję następne starty w zawodach. Możesz mnie spotkać na tatrzańskich szlakach a może i na którymś ze szczytów. Trekking i podróże czasami łączę z biegami górskimi (o ile w tym czasie fizjoterapeuta nie stwierdzi inaczej). W planach na najbliższe lata mam udział w ultramaratonie 1008 Bałtyk Bieszczady Tour czy może za kilka lat w imprezach typu RAAM (Race Across America :D). Moje przygotowania i starty możesz obserwować na Stravie i endomondo.