Performance Alerts

Prowadząc biznes w przestrzeni online korzystamy z różnych narzędzi analityczny oraz marketingowych. Każda z takich usług jest narażona na błędy i awarie. Aby móc szybko wyłapywać nieprawidłowości w implementacji (wdrożeniu), rekomenduję utworzenie stosownych alertów. Informacje o wystąpieniu problemów powinny być wysyłane do osób odpowiedzialnych za konkretne działania operacyjne (jak SEO, SEM, Analityka, Social Media), managerów marketingu (opcjonalnie do zarządu) a w niektórych przypadkach także do działu IT.

Najważniejsze alerty które powinny być ustawione na koncie to:

  • Monitoring dostępności serwerów. Site24x7.com lub jego odpowiedniki. Narzędzie pozwala nam na monitorowanie, praktycznie w czasie rzeczywistym problemów z dostępnością witryny ale też serwerem poczty. Ciekawą opcją jest monitoring zachowań na stronie. Jeśli algorytm wychwyci pewne wzorce anomalii w zachowania. Najczęściej dochodzi do nich w wyniku błędów na stronie. W przypadku gry pojawi się problem narzędzie szybko to wychwyci. Za niewielką opłatą możemy otrzymać powiadomienia sms oraz email do wybranych członków zespołu.
  • Monitoring marketingu. Mam tu na myśli utworzenie alertów w narzędziach marketingowych. Do najważniejszych należą Google oraz FB i na ich podstawie pokażę gdzie to możemy ustawić.
    • Najważniejszy alert powinien dotyczyć braku emisji na poziomie kampanii. Opcjonalnie rekomenduję utworzenie alertów dla grup reklam, reklam czy słów kluczowych.
    • Możemy ustawić alert informujący o przekroczonym budżecie.
    • Musimy ustawić alert o odrzuconych reklamach.
    • W alertach podajemy adresy email (lub subskrybentów na FB) na które mają przyjść powiadomienia, zaznaczamy datę na dzień dzisiejszy oraz podajemy adres email do wysyłki powiadomień.
  • Monitoring Analityki.
  • Monitoring SEO. Zewnętrzni dostawcy rozwiązań SEO tacy jak SemRush, Ahrefs czy Senuto oferują gamę alertów, które są wysyłane na podstawie ustawionych wytycznych. Pomaga to specjalistom na sprawne reagowanie. Jest to istotne szczególnie w agencjach marketingu w których specjalista obsługuje dużą ilość projektów.
  • Monitoring rynku. Brand24.pl i Sygnały Google.