Wyzwania

Naszym największym wyzwaniem było przygotowanie całkowicie nowych platform e-commerce oraz strony informacyjnej. W przypadku e-commerce musieliśmy migrować absolutnie wszystkie produkty, ustawienia, strony informacyjne, zaprojektować proces realizacji zamówień oraz wysyłki.

Stronę informacyjną utworzyliśmy na nowej domenie projektując ją od podstaw.

Realizacja

Etap 1 Analiza danych

Przed rozpoczęciem prac spędziliśmy ponad tydzień na analizie danych, konkurencji oraz rynku. Bardzo szczegółowy brief posłużył mi do przygotowania strategii firmy oraz strategii komunikacji marki. Spisany dokument stanowi początek fundament naszych dalszych działań.

Etap 2 Strategia

Strategia działań w zakresie komunikacji marketingowej jest bardzo ważna w celu osiągnięcia satysfakcjonujących wyników przedsiębiorstwa. Działając w hiperkonkurencyjnej branży musimy wyraźniej komunikować nasze przewagi konkurencyjne oraz zaplanować działania taktyczne już przed rozpoczęciem sezonu.

Etap 3 Wdrożenie

Sklep internetowy sklep.isport.pl utworzyliśmy na oprogramowaniu SAAS shoper.pl wraz z zakupem szablonu oraz projektu graficznego na baner (który wykorzystaliśmy również w cover photo). Wybraliśmy te rozwiązanie technologiczne z kilku powodów:

  • Atrakcyjna cena. Zarówno oprogramowania jak i wdrożenia
  • Czas. Możliwość szybkiego wdrożenia.
  • Oszczędność. System działa bezawaryjnie. Nie potrzebujemy wsparcia administratorów serwera oraz programistów.
  • Kompleksowość. Shoper posiada wiele rozbudowanych modułów wspomagających e-commerce.

Strona firmowa powstała na popularnym systemie zarządzania treścią – WordPress na kupionym szablonie który dostosowaliśmy do oczekiwań klientów. Wizytówka firmy stanowi bazę do dalszej rozbudowy aktualnie posiadając kilkanaście zakładek. W planie mamy publikacje blogowe oraz działania content marketingowe. Środowisko WP znacznie ułatwi nam prace w tym zakresie.

Duże wyzwanie stanowiło przeniesienie serwisów, podpięcie domen oraz zaplanowanie przekierowania starych linków. Aktualnie robot Google indeksuje nowe podstrony. Zależy nam na wypracowaniu wysokiej widoczności (SEO) do czasu rozpoczęcia szczytu sprzedaży przypadającego na miesiące od kwietnia do lipca.

Etap 4 promocja

Aktualnie serwisy optymalizujemy pod planowane działania SEO. Pozostałe działania w zakresie reklamy realizujemy według przygotowanej strategii.

Efekt

Efekty naszej pracy możesz sprawdzić przechodząc na strony. Od strony estetycznej projekt przygotowaliśmy budżetowo odpowiednio modyfikując zakupione szablony. Od strony technologicznej oba systemy umożliwiają nam zwinną pracę, sprawną obsługę zamówień. Dodatkowe wtyczki poprawiają skuteczność prowadzonych działań promocyjnych. Naszym celem było przygotowanie platformy handlu internetowego w możliwie niskiej cenie przy zachowaniu maksimum funkcjonalności. Zależało nam na bezpieczeństwie oraz pełnej dostępności serwisów. Omijając programistów oraz zarządzanie serwerami musieliśmy postawić na rozwiązania SAAS.

Podsumowanie

Cały projekt zamknęliśmy w rozsądnym czasie 3 miesięcy w budżecie około 8,7 tys. netto w skład której wchodzi:

Sklep internetowy (2186 zł):

  • 399 abonament za sklep
  • 699 szablon
  • 999 intagracja z Subiekt
  • 89 certyfikat ssl

Strona firmowa (1800 zł):

  • 1500 zł prace programistyczne
  • 300 zł szablon graficzny

Inne koszty (4759 zł)

  • 1500 zł mc zarządzanie projektem = 4 500 zł za cały projekt
  • 259 przygotowanie regulaminów oraz polityki prywatności

Opinia klienta

Jestem zadowolony z efektów naszej pracy. Po 3 miesiącach uruchomiliśmy nową stronę firmową wraz z platformą sprzedaży. Przed nami jeszcze dużo pracy nad uzupełnieniem towaru i promocją. Polecam współpracę z Adrianem ze względu na jego profesjonalizm i kompleksowe podejście.
Tomasz Teper – właściciel iSport.pl