Pozycjonowanie Google Maps

Pozycjonowanie w Google Maps

Prowadzisz firmę, która działa nie tylko w Internecie, ale także stacjonarnie? Chcesz przyciągnąć lokalnych klientów jednocześnie pokazując, że Twój biznes jest warty uwagi? A może Twoim celem jest umieszczenie Twojego przedsiębiorstwa na mapie – także tej wirtualnej? Pozycjonowanie Google Maps jest dla Ciebie idealną propozycją.

Na czym polega pozycjonowanie w Google Maps?

Pozycjonowanie w Google Maps to propozycja dla firm, które chcą zaistnieć w nieco mniejszych społecznościach – lokalnych, regionalnych, miejskich lub nawet w danej dzielnicy. SEO w mapach Google polega na przygotowaniu dedykowanej dla danego biznesu wizytówki zweryfikowanej przez jego właściciela. Zawiera ona kluczowe informacje o danym przedsiębiorstwie, dzięki czemu umożliwia ona jego zlokalizowanie, kontakt czy określenie zakresu produktów czy usług, do których dostęp klient zyska na miejscu. Jednocześnie pozycjonowanie w Google Maps to jeden z najskuteczniejszych sposobów, by pojawić się na ekranie użytkownika, gdy przebywając w konkretnej lokalizacji szuka on firmy z konkretnej branży – dzięki wizytówce pojawi się ona na mapie tuż przed jego oczami.

SEO w mapach Google krok po kroku – jak założyć wizytówkę Google?

Absolutną podstawą SEO w mapach Google jest założenie wizytówki w Google. Będzie ona stanowiła swego rodzaju identyfikator dla firmy, który pojawi się w wynikach wyszukiwania na frazę brandową lub w momencie, gdy wybrana fraza usługowa lub produktowa zostanie wpisana przez osobę przebywającą w pobliżu lokalizacji przedsiębiorstwa. Dzięki niej klient z łatwością zapozna się z ofertą i będzie mógł wybrać wskazówki dojazdu w celu sfinalizowana zakupu.

Aby stworzyć wizytówkę Google Maps i rozpocząć pozycjonowanie w mapach Google, należy podać informacje takie jak:

  • Nazwa swojej firmy – najlepiej ze słowem kluczowym, które najlepiej opisuje działalność danego biznesu.
  • Kategoria Twojego przedsiębiorstwa – należy wybrać jedną, główną kategorię; po utworzeniu profilu jest możliwość wyboru ich większej ilości
  • Wybór lokalizacji dla klientów – potwierdzenie wyboru lokalizacji stacjonarnej sprawia, ze wizytówka będzie pokazywać się w urządzeniach osób pojawiających się w okolicy. Wybór opcji „Tak” umożliwia również podanie adresu w kolejnym kroku; wybór opcji „Nie” pomija tą możliwość.
  • Dane adresowe (jeśli w poprzednim kroku wybrano opcję TAK) wraz z obsługiwanymi obszarami.
  • Dane kontaktowe do wyboru – np. numer telefonu czy strona internetowa.

Co ważne, aby zapobiec tworzeniu wizytówek Google przez osoby niebędące właścicielami biznesów, tak stworzony profil musi zostać zweryfikowany. Weryfikacja odbywa się poprzez podanie na stronie kodu, który trafia do przedsiębiorcy za pośrednictwem kartki pocztowej wysłanej na wybrany adres. W przypadku edycji już istniejących wizytówek, osoba odpowiedzialna może potwierdzić własność przez telefon, e-maila czy Google Search Console. Dzięki temu Twoje przedsiębiorstwo i jego profil nie trafi w niepowołane ręce.

Pozycjonowanie w Google Maps nie tylko od święta

Stworzenie wizytówki Google Maps to jednak dopiero pierwszy z kroków, jaki należy wykonać, by z sukcesem pozycjonować stronę w mapach Google. Aby ciągle przyciągała ona klientów i była widoczna w lokalnych wynikach wyszukiwania, należy w miarę możliwości aktualizować informacje o przedsiębiorstwie i poszerzać je o dodatkowe dane, takie jak godziny otwarcia czy informacje o produktach. Dodatkowym atutem w SEO w Google Maps będzie również dodawanie postów (ofert, wydarzeń, nowości czy produktów), aktualizacja grafik czy odpowiadanie na opinie klientów – nawet te negatywne! Ogromnym plusem będzie również odpowiadanie na pytania klientów za pośrednictwem platformy. To także dobry sposób na ograniczenie obłożenia pracowników – każde pytanie, które znalazło swoją odpowiedź w Internecie, nie zostanie zadane i tak zapracowanym specjalistom w Twojej firmie.

Kto powinien postawić na pozycjonowanie w Google Maps?

Pozycjonowanie w Google Maps to przede wszystkim propozycja dla firm, które posiadają stacjonarne placówki lub punkty odbioru. Nie dotyczy to firm, które posiadają adres rejestracji, ale nie przyjmują pod nim klientów – wizytówka Google Maps ma bowiem na celu wskazanie klientom punktów, w których mogą oni zakupić konkretne produkty lub skorzystać z wybranych usług.

SEO w Google Maps jest szczególnie polecane w przypadku przedsiębiorstw, które chcą pozyskać klientów z grupy docelowej, której głównym wyznacznikiem jest lokalizacja. Specjalistyczne sklepy, drogerie czy lokalne firmy usługowe powinny, a wręcz muszą znaleźć się na mapach Google, by zyskać uwagę klientów przebywających akurat w okolicy. To najlepszy sposób na pozyskanie klientów, którzy później będą wracać w skromne progi przedsiębiorstwa – choćby dlatego, że będzie ono blisko nich.

Pozycjonowanie Google Maps od A do Z

Chcesz, aby Twój biznes również pojawił się na mapach Google? Możemy sprawić, że się tam znajdzie i przyćmi inne podobne przedsiębiorstwa z całej okolicy. Oferujemy kompleksowe pozycjonowanie w Google Maps, połączone z założeniem wizytówki i wsparciem klienta przy jej weryfikacji. W pełnym porozumieniu z właścicielem biznesu przygotujemy profil biznesowy, uzupełnimy wszystkie, a nie tylko podstawowe informacje i sprawimy, że klienci będą mogli Cię znaleźć szybciej niż kiedykolwiek wcześniej.

Proces SEO

Ważne jest to aby działania w Państwa organizacji były prowadzone planowo. Poniżej przedstawiam przykładowy scenariusz procesów SEO.

Proces Pozycjonowania Stron Internetowych:

  1. Zbierz dane. Rozpocznij proces analityczny.
    1. Przeprowadź brief z zarządem. Zaktualizuj cele.
    2. Działania powinieneś rozpocząć od Audytu SEO.
  2. Pozyskiwanie linków powinieneś oprzeć o inbound marketing.
  3. Optymalizację strony powinieneś oprzeć o:
    1. Content Marketing.
    2. SEO techniczne.
    3. Optymalizację CRO, UX.
  4. Wszystkie monitoruj i analizuj.
  5. Kończąc etap raportowaniem. (Wróć do punktu 1)