Preloader
 

Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie Stron Internetowych (SEO) to magiczny skrót, z którym spotykamy się w momencie kreacji każdego biznesu w przestrzeni online. Jak sama nazwa wskazuje (SEO – Serach Engine Optimization) to nic innego jak optymalizacja stron internetowych. Polega to na odpowiedniej konfiguracji strony internetowej oraz treści pod algorytmy wyszukiwarki po to, aby z większą skutecznością docierać do użytkowników wyszukiwarek internetowych, którzy poszukują rozwiązania określonego problemu lub danej usługi. Skuteczne Pozycjonowanie znacznie skraca proces dotarcia do potencjalnego klienta oraz zmniejsza jego koszt, dlatego warto podejść do tego z należytą starannością.

Wyzwania związane z Pozycjoniwaniem w równym stopniu dotyczą początkujących przedsiębiorców oraz osób, które w internecie działają od lat i wydawać by się mogło, że są już doświadczeni. Optymalizacja strony to proces ciągły, dlatego po raz skończonej pracy i skutecznych efektach, nie warto popadać w samozadowolenie. Sztuka odpowiedniej optymalizacji polega na ciągłej analizie treści oraz układu strony oraz dostosowania ich do zmieniających się algorytmów oraz trendów online.

SEO techniczne – co to właściwie jest?

W jednym z poprzednich akapitów w kilku prostych słowach wskazano na to, czym właściwie jest SEO. Teraz warto pójść krok dalej i wskazać jedną z części składowych dobrego pozycjonowania i optymalizacji strony pod kątem wymogów, przed którymi stają przedsiębiorcy. Tu pojawia się definicja SEO techniczne, której sama nazwa wskazuje na to, że może to być coś skomplikowanego. Na czym to polega? Techniczne SEO to działania na poziomie architektury i struktury strony, w tym integracje i połączenia systemowe, które odpowiednio odczytywane są przez roboty Google, które kierują się określonymi standardami i algorytmami.

To specjalistyczny zakres wiedzy i umiejętności, w ramach którego zdecydowanie warto postawić na pomoc profesjonalisty. Odpowiednie certyfikaty bezpieczeństwa, w tym certyfikat SSL oraz protokół HTTPS potwierdzają potencjalnym użytkownikom, że firma, czy też sama strona są warte zaufania i nie musimy obawiać się tego, że nasze newralgiczne dane zostaną wykorzystane w sposób niechciany przez nas. Odpowiednia mapa strony sprawia, że roboty wyszukiwarki bez problemu po niej nawigują, jest czytelniejsza i w ten sposób zdobywamy dodatkowe punkty w zakresie optymalizacji. Wielu z nas zna pewnie to z autopsji, ale im dłużej czekamy na załadowanie strony internetowej, tym wzrasta prawdopodobieństwo, że po prostu z niej wyjdziemy, zanim ją zobaczymy. Odpowiednio technicznie skonfigurowana strona powinna być responsywna i bardzo szybko ładująca się, a wpływ na to oczywiście mają aspekty związane z SEO technicznym. To tylko kilka aspektów, które wpływają na dobre pozycjonowanie strony pod katem technikaliów, które są nam niezbędne do odpowiedniej interakcji strony z robotami Google, dlatego warto dobrze się do tego przygotować.

Waga skutecznej optymalizacji strony internetowej

Optymalizacja strony internetowej jest czynnością, której wagi nie sposób nie docenić. To od niej w dużej stronie zależy to, czy użytkownicy się na niej pojawią, co wywoła określony ruch na stronę. Oczywiście to nie wszystko, bo po pojawieniu się na stronie ruch powinien konwertować w określonym kierunku, ponieważ każda strona internetowa ma zadanie spełnienie określonego celu, od generowania świadomości marki, po przeprowadzenie klienta po ścieżce zakupowej i jego finalnej konwersji zakupowej. Im strona lepiej skonfigurowana, czyli właśnie zoptymalizowana, tym skuteczniej będzie realizować swoje zdania, a sama nawigacja po niej będzie czytelna dla użytkowników niezależnie od ich stopnia zaawansowania i biegłości informatycznej. Działania w zakresie optymalizacji strony internetowej to oczywiście nie tylko zwiększenie jej skuteczności poprzez odpowiednie dopasowanie do użytkowników. Odpowiednio powinno następować dopasowanie oraz wprowadzanie ewentualnych korekt do kodu źródłowego strony oraz jej układu po to, by była jeszcze lepiej odbieralna przez roboty Google, które na podstawie analityki i algorytmów określają zgodność strony oraz wpływają na jej pozycjonowanie w wyszukiwarce. W skrócie, im lepiej dopasowana strona, tym wyżej pojawi się w wynikach wyszukiwania osobom, które poszukują w internecie odpowiedzi na wpisywane potrzeby, które mogą wyrażać dosłownie jednym słowem lub krótką frazą. Dobra znajomość grupy docelowej i potrzeb, które w niej się pojawiają, to droga do skutecznych działań SEO w zakresie optymalizacji strony www zarówno w zakresie contentu oraz technicznych jej aspektów.

Pozycjonowanie stron internetowych – oferta

Sprawdź moją wideo prezentację na YouTube!

Warto postawić na marketing holistyczny

We współczesnym świecie każdego dnia my oraz nasi klienci atakowani jesteśmy tysiącami komunikatów marketingowych. Wydaje się, że obecnie jak nigdy wcześniej aktualna staje się sentencja, że „marketing jest wszystkim, a wszystko jest marketingiem”. W związku z tym tradycyjne i przestarzałe modele marketingowe, które skupiały się wokół produktu, znacznie tracą na efektywności. W nowoczesnym marketingu odpowiadamy na potrzeby konkretnych jednostek i to klient powinien być w centrum naszej komunikacji. W ten sposób wykształcił się coraz popularniejszy trend w marketingu, czyli marketing holistyczny. Marketing holistyczny znakomicie wpisuje się w świat stale rosnącej konkurencji. W tej metodologii chodzi przede wszystkim o dobre poznanie konsumenta oraz dokładne zrozumienia jego potrzeb, bo tylko w ten sposób w odpowiedzi będziemy w stanie przygotować produkt, który będzie je zaspokajał. Budujemy więc relacje w dłuższej perspektywie, co przekłada się na wzrost koszyka zakupowego klientów oraz utrzymanie ich na dłużej oraz monetyzacja nie tylko na bazie jednego produktu. Pamiętajmy o tym, że pozyskanie klienta zawsze będzie droższe niż jego utrzymanie, dlatego odpowiednio budowane relacje oraz dawanie wartości klientom pozwoli nam na efektywniejszy wzrost firmy, budowanie świadomości marki i skalowanie sprzedaży. Odpowiednie badania runku oraz proaktywne wychodzenie do klienta, aby go jeszcze lepiej poznać to aspekty, które nierozerwalnie łącza się ze współczesnym marketingiem holistycznym, na który warto postawić.

Wiem ile kosztuje mnie pozyskanie klienta, czyli performance marketing od kuchni

We współczesnym biznesie liczby oraz odpowiednie ich czytanie połączone z analizą to podstawa do osiągnięcia znacznego udziału w rynku oraz stabilnej pozycji finansowej. Pomocne w tym będą narzędzia z zakresu performance marketingu, dla którego liczby są bardzo istotne. To pożądany model działań marketingowych, ponieważ dzięki zastosowaniu odpowiednich narzędzi będziemy w stanie z dużą precyzją określić ile kosztuje na pozyskanie pojedynczego klienta i gdzie przepalamy najwięcej budżetu marketingowego. Dokładna analiza narzędzi performance marketingu oraz tego jak rezonuje z nimi nasza grupa docelowa, pozwoli nam na wybranie kanałów komunikacji sprzedażowej, które będą najbardziej efektywne pod katem zwrotu z inwestycji. Kanały takie jak Google, Facebook lub linki afiliacyjne pozwalają nam co do grosza obliczyć wszystkie koszty oraz sprawdzić ich efektywność per kanał.

Im mniejszy koszt pozyskania jednego klienta tym więcej powinniśmy inwestować w dany kanał, nawet kosztem tych słabiej konwertujących. Oczywiście nigdy nie można osiąść na laurach i zawsze warto monitorować sytuację z grupą docelową, ponieważ w marketingu nigdy nic nie jest 1:1. To, że włożymy w kanał komunikacji dwukrotny budżet nie będzie od razu oznaczało, że możemy spodziewać się dwukrotnego wzrostu zwrotu z inwestycji, ponieważ każda grupa docelowa ma swoją specyfikę. Pamiętajmy o tym, analizując swoje poczynania w zakresie biznesu, a na pewno pomoże nam to osiągnąć sukces. Musimy wiedzieć też o tym, że nie mamy obowiązku znać się na wszystkim, dlatego czasem warto postawić na wsparcie profesjonalistów.

Brief Marketingowy

Jak pozycjonujemy strony internetowe?

Biorąc pod uwagę aktualne zmiany w algorytmie oraz wymagania samego rynku pozycjonowanie opieramy o całościowe zarządzanie marketingiem firmy. Wchodzimy w butach w każdy dział organizacji próbując uzyskać jak najwięcej informacji o samych produktach, prowadzonych działaniach marketingowych ale także starając się pozyskać nowe zasoby. W naszym przypadku są to dodatkowe ręce do pracy. Potrzebujemy osób, które pomogą nam realizować plany pozycjonowania stron.

Prace SEO dzielimy na dwa kluczowe obszary:
1. Optymalizację strony internetowej oraz,
2. pozyskiwanie linków do strony internetowej

Każdy ze wskazanych obszarów jest zestawem zaawansowanych narzędzi oraz technik pozycjonujących ale część z nich przedstawimy w ramach pokazania naszej oferty.

Optymalizacja strony internetowej

Prace rozpoczynamy od dokładnego audytu. Rzadko jest to ładny dokument, który przedstawiamy klientowi. Najczęściej stanowi listę zaleceń oraz obszarów ulepszeń. W zależności od zasobów jakimi dysponuje klient układamy plan wdrożenia poprawek. Dysponujemy zapleczem technicznym umożliwiającym nam wdrożenie wszelkich potrzebnych zmian w witrynie.

Na podstawie zebranych danych o kondycji strony przechodzimy do analizy konkurencji, rynku oraz rozpoczynamy budowanie strategii pozycjonowania strony. Tworzymy harmonogramy oraz przydzielamy członków zespołu.

Pozyskiwanie linków (link building)

Następnym etapem prac jest zaplanowanie pozyskiwania linków do witryny. Musimy uwzględnić wiele różnych wskaźników, które ostatecznie wływają na sukces podejmowanych działań. Linki pozyskujemy w ramach prowadzonych prac marketingowych. Staranne prowadzenie działań z obszaru content marketingu, marketingu szeptanego czy social mediów pozwala nam nie tylko uzyskać wysokie pozycje w pozycjonowaniu ale przyczynia się także, do zwiększenia ruchu w witrynie (pozyskanie nowych źródeł ruchu) czy poprawienia ogólnej kondycji marketingowej. Wszystkie prace prowadzimy w oparciu o przygotowaną strategię marketingową, strategię SEO oraz strategię komunikacji marketingowej.

Analiza danych i raportowanie

Rozumiemy, że część z naszych klientów ma potrzebę dokładnej analizy prowadzonych prac nad pozycjonowaniem strony. Dla takich klientów przygotowaliśmy szczegółowe raporty SEO uwzględniające zakres naszych prac, poprawę wyników czy korelację z aktualnymi trendami w branży.

Część naszych klientów jest mniej techniczna. Dobrze prowadzą biznesu bądź koncentrują się na marketingu i nie interesują ich techniczne aspekty naszej pracy. Dla takich osób posiadamy raporty uwzględniające ogólne aspekty prowadzonych prac oraz rekomendacji. Najczęściej opieramy je o propozycje rozwoju treści czy nowe metody pozyskiwania linków.

Standardowo raporty wysyłamy wraz z fakturą co miesiąc oraz tworzymy raporty oceny skuteczności oraz realizacji celu wysyłane co tydzień. To od klienta zależy jak często wysyłamy raporty.

Jeśli jesteś zainteresowany naszą ofertą skontaktuj się.

Cennik pozycjonowania stron internetowych

Usługa
jednorazowo wdrożenie narzędzi SEO0 zł0 zł0 zł0 zł0 zł
jednorazowo audyt SEO0 zł0 zł0 zł0 zł0 zł
Pozycjonowanie strony internetowej800 zł1 200 zł1 600 zł2 000 zł5 000 zł
Pozycjonowanie sklepu internetowego10001200zł + 5%*1200zł + 5%*1500zł + 5%*3500 + 5%*
Maksymalne zaangażowanie miesięczne4h6h8h10h25h
Utworzenie konta Google Analytics
Utworzenie konta Google Tag Manager
Konfiguracja celów i zdarzeń
Konfiguracja ulepszonego e-commerce
Utworzenie konta Search Console
Utworzenie narzędzi analityki SEO
utworzenie Google Moja Firma
Audyt linków zewnętrznych
Audyt linkowania wewnętrznego
Audyt treści
Audyt szybkości wczytywania strony
Utworzenie YT
Utworzenie kont FB, IG, LI, Twitter i innych social media
Analiza rynkux
Analiza konkurencjix
Szczegółowa analiza rynku i konkurencjixxxx
Raportymiesięcznymiesięcznymiesięcznytygodniowytygodniowy
Updatemiesięcznymiesięcznymiesięcznytygodniowytygodniowy
Zaangażowanie specjalistów11222
790 zł1 130 zł1 610 zł1 986 zł5 150 zł
Przykładowy proces pozycjonowania strony
Ilość treści na stronie (znaków ze spacją)500090009000120035000
Ilość linków kierujących do strony4060100150300
Godzin przeznaczonych na pracę na stronie11223
Strony zapleczowexxx
Brand24.plxx123
Artykuł sponsorowanyxxx

Dodaj komentarz