Pozycjonowanie YouTube

Pozycjonowanie na YouTube

YouTube to druga po Facebooku strona internetowa z największą ilością aktywnych użytkowników – co miesiąc jest ich prawie dwa miliardy. Ta ogromna liczba to jednak więcej niż sucha informacja; to przede wszystkim ilość potencjalnych klientów, do których możesz dotrzeć, wykorzystując pozycjonowanie na Youtube.

SEO na YouTube – o co tu chodzi?

SEO na YouTube nie różni się drastycznie od pozycjonowania stron w wynikach wyszukiwania Google. W tym przypadku jednak nie promujemy stron, a konkretne kanały i firmy, a wyszukiwarką docelową staje się popularny biały pasek widoczny na samej górze tego najpopularniejszego portalu z krótkimi nagraniami. Pozycjonowanie filmów na YouTube polega na optymalizacji dostępnych elementów kanału i danego wideo tak, aby zawierało ono słowa kluczowe właściwe dla treści filmu i wyświetlało się wysoko w wynikach wyszukiwania multimediów. Z uwagi na specyfikę portalu, SEO na Youtube kieruje się jednak nieco innymi czynnikami rankingowymi, niż miałoby to miejsce w przypadku wyszukiwarki Google.

Czynniki rankingowe w pozycjonowaniu na YouTube

Czynniki rankingowe w SEO na Youtube są odzwierciedleniem celów tego kanału i charakterystyki ofertowanych przez niego materiałów. YouTube sugeruje bowiem wyszukującym materiały, które już wcześniej spodobały się innym widzom. Stąd do czynników rankingowych decydujących o „być albo nie być” na tej stronie zaliczają się między innymi:

  • Komentarze pozostawione przez widzów, którzy już wcześniej oglądali dany materiał.
  • Reakcje osób, które zetknęły się wcześniej z danym filmem (tzw. łapki w górę bądź w dół).
  • Udostępnienia wideo.
  • Ilość subskrypcji danego kanału.
  • Niespodziewane wzrosty wyświetleń w krótkim czasie.
  • Procent filmu, który został obejrzany przez widzów.

Nie oznacza to jednak, że bardziej klasyczne elementy SEO nie mają wpływ na YouTube. Podobnie jak to ma miejsce w Google, ogromne znaczenie mają również informacje zawarte w danym kanale, tytule filmu, jego opisie czy innych danych. Co zatem należy zoptymalizować, by zapewnić sobie sukces w pozycjonowaniu na YouTube?

Co wchodzi w skład pozycjonowania na YouTube?

Oprócz wyżej wymienionych czynników rankingowych wiążących się z odbiorem kanału, istnieje wiele czynników, na które mamy wpływ przy jego tworzeniu. Jednym z nich jest oczywiście jakość produkcji – im dłużej odbiorcy będą się z nimi zapoznawać, im więcej interakcji podejmą, tym większa szansa na sukces w SEO na YouTube. Aby jednak maksymalnie zwiększyć prawdopodobieństwo wyświetlenia się danego filmu w wynikach wyszukiwania, dobremu nagraniu należy pomóc, wykorzystując infrastrukturę kanału oraz dostępne opcje danego materiału.

Pozycjonowanie kanału na Youtube

Aby rozpocząć walkę o wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania na YouTube, należy rozpocząć od odpowiedniej konfiguracji całego kanału. Powinien on mieć spójną tematykę, która znajduje swoje odzwierciedlenie w elementach takich jak:

  • Odpowiednie słowa kluczowe dodane w ustawieniach kanału.
  • Dodanie elementów jasno nawiązujących do wybranej marki, tj. logo/ikona oraz zdjęcie w tle.
  • Ustawienie wyczerpującego opisu kanału zawierającego wcześniej dobrane słowa kluczowe.
  • Dodanie informacji kontaktowych.
  • Umieszczenie linku do kanału w serwisach zewnętrznych (np. na profilu na Facebooku, na stronie firmy, w innych powiązanych z nią mediach).

Pozycjonowanie filmów na Youtube

Następnym krokiem w pozycjonowaniu na YouTube jest optymalizacja poszczególnych filmów. Jej podstawą jest oczywiście wysoki standard nagrania, który wpływa na wszystkie czynniki związane z reakcją odbiorców na dany materiał. Poza nimi mamy jednak wpływ na szereg innych elementów, które możemy zoptymalizować, umieszczając film w serwisie YouTube. Są to:

  • Dodanie opisu, tytułu oraz słów kluczowych dopasowanych do tematyki filmu, unikalnych dla każdego materiału na kanale.
  • Dodanie tagów.
  • Dodanie elementów kart podczas wyświetlania kanału.
  • Wykorzystanie elementów pojawiających się na koniec filmu do zatrzymania widza w obrębie kanału i przeniesienie go do kolejnych produkcji.

Pozycjonowanie na YouTube na najwyższym poziomie

Uważasz, że Twoja firma powinna zyskiwać więcej na kanale na YouTube, ale nie wiesz, od czego zacząć? A może potrzebujesz wsparcia, które szybko podejmie niezbędne działania i przyniesie świetne rezultaty? Nasze pozycjonowanie na YouTube to propozycja idealna dla Ciebie.

Nasi specjaliści posiadają wieloletnie doświadczenie w pozycjonowaniu, zarówno na stronach internetowych, jak i w serwisie YouTube. Nasza pozyskiwana przez lata wiedza pozwala na szybkie opracowanie strategii, wprowadzenie zmian i poprawienie kondycji kanału, a także przyciągnięcie nowych użytkowników. Co więcej, nasze działania możemy poszerzyć także o inne usługi marketingowe, będące kluczem do sukcesu we współczesnym biznesie. Skontaktuj się z nami i sprawdź, co możemy dla Ciebie zrobić.

Proces SEO

Ważne jest to aby działania w Państwa organizacji były prowadzone planowo. Poniżej przedstawiam przykładowy scenariusz procesów SEO.

Proces Pozycjonowania Stron Internetowych:

  1. Zbierz dane. Rozpocznij proces analityczny.
    1. Przeprowadź brief z zarządem. Zaktualizuj cele.
    2. Działania powinieneś rozpocząć od Audytu SEO.
  2. Pozyskiwanie linków powinieneś oprzeć o inbound marketing.
  3. Optymalizację strony powinieneś oprzeć o:
    1. Content Marketing.
    2. SEO techniczne.
    3. Optymalizację CRO, UX.
  4. Wszystkie monitoruj i analizuj.
  5. Kończąc etap raportowaniem. (Wróć do punktu 1)