Prowadzenie kampanii Google Ads

Kampanie Google Ads

Udział reklam internetowych w marketingowym torcie rośnie z roku na rok, przyciągając miliardy dolarów inwestycji w Polsce i na świecie. Nic w tym dziwnego – to właśnie reklamy Google oparte na Google Marketing Platform cechują się zarówno skutecznością, jak i efektywnym wykorzystaniem każdej wydanej złotówki. Poznaj Google Ads – reklamy, które odmienią Twój biznes i przeniosą go w cyfrowy świat.

KLUCZOWE OBSZARY DZIAŁAŃ

Nasze działania nad kampaniami Google Ads dzielimy na trzy kluczowe obszary w skład których wchodzą:

  1. Wdrożenie narzędzi Google Marketing Platform
    1. Utworzenie i konfiguracja konta Google Ads
    2. Utworzenie i konfiguracja konta Google Analytics
    3. Utworzenie i konfiguracja konta Google Tag Manager
    4. Konfiguracja pozostałych usług jak Google Moja Firma, Search Console czy Youtube
    5. Synchronizacja usług między sobą
    6. Utworzenie raportu w Google Data Studio
    7. Utworzenie celi oraz mierzenia konwersji e-commerce
    8. Audyt strony
    9. Analiza rynku i konkurencji
  2. Prowadzenie kampanii
    1. Po poprawnym wdrożeniu rozpoczynamy prace nad przygotowaniem struktury kampanii
    2. Tworzymy reklamy
    3. Przygotowujemy słowa kluczowe
    4. Stale analizujemy postępy prac i poprawiamy wyniki (optymalizacja)
    5. Wprowadzamy zmiany na życzenie klienta
    6. Raportujemy postępy i wyniki naszych działań
  3. Audyt i stała optymalizacja

Czym jest Google Marketing Platform?

Google Marketing Platform to kompleksowe centrum kontroli reklamy internetowej dające cyfrowym biznesom niemal nieograniczone możliwości. Ta platforma zawiera zarówno intuicyjne narzędzia stworzone dla małych biznesów, jak i zaawansowane opcje pozwalające ogromnym korporacjom na konkurowanie na międzynarodowym rynku.

Na Google Marketing Platform składają się narzędzia takie jak Analytics, Data Studio, Tag Manager, manager kampanii, ankiety czy Search Ads 360. Razem te moduły pozwalają nie tylko na uruchomienie akcji reklamowych, ale także na ich monitorowanie w czasie rzeczywistym. Dostarczają one również danych dotyczących ruchu na stronie i toczących się na niej działań podejmowanych klientów. To wszystko pozwala na precyzyjne mierzenie efektywności kampanii, a także ich lepsze dopasowanie do wymagań klientów.

Usługi Google Ads w najlepszym wydaniu

Na usługi Google Ads składa się wiele elementów, które dopiero razem pozwalają osiągać spektakularne wyniki. Dzięki ponad dekadzie doświadczenia zbieranego w reklamie internetowej różnych branż dokładnie wiemy, czego potrzeba właśnie Twojej stronie internetowej. 

Wdrożenie Google Ads

Wdrożenie Google Ads to jednorazowa usługa stworzona z myślą o biznesach potrzebujących solidnych podstaw do dalszego rozwijania reklamy internetowej. Pozwala ona na wybranie optymalnych ustawień konta z uwzględnieniem preferencji i celów danej strony internetowej. Wdrożenie Google Ads w danej witrynie obejmuje między innymi:

  • Utworzenie konta Google Ads
  • przypisanie użytkowników
  • ustawienie zabezpieczeń na koncie
  • skonfigurowanie płatności
  • przypisanie stosownych ustawień dla Youtube, sieci wyszukiwania oraz sieci reklamowej
  • synchronizacje z: Google Ads, Youtube, Google Search Console, Google Moja Firma, Merchant Center, GMT.
  • Wdrożenie CSS-a
  • Przygotowanie podstaw remarketingu.

Ta usługa doskonale sprawdzi się zarówno w przypadku zwykłych stron internetowych, jak i biznesów e-commerce. Zapewni ona wszelkie podstawowe narzędzia niezbędne przy bieżącym monitorowaniu kampanii, jak i przy ich tworzeniu od podstaw, dając firmie niezależność przy wszelkich dalszych działaniach.

Prowadzenie kampanii Google Ads

Kampanie Google Ads otaczają nas w każdym miejscu w sieci – już czas, by Twoja firma też mogła się w ten sposób pokazać. To prosty i niemal natychmiastowy sposób na zwiększenie ruchu, a co za tym idzie sprzedaży w branży e-commerce. Reklamy Google Ads wyróżnia także w pełni edytowalna treść reklamy, wykorzystanie sztucznej inteligencji czy możliwość niestandardowej konfiguracji kampanii. To wszystko sprawia, że działania z Google Marketing Platform przynoszą spektakularne efekty.

Marketing Google Ads w wydaniu Kaizen Marketing rozpoczyna się od wdrożenia szeregu narzędzi oferowanych przez Google niezbędnych do kompleksowego przeprowadzenia wszystkich działań. 

Zebrane informacje są dla nas podstawą do optymalizacji kolejnych etapów promocji – dzięki nim poprawiamy wskaźniki efektywności i prowadzimy testy skutkujące wprowadzeniem coraz to nowych korzystnych zmian w prowadzonych działaniach. Po zakończeniu tego etapu nieustannie należy prowadzić prace mające na celu utrzymanie dobrych wyników, a także wdrażać innowacyjne elementy kampanii pojawiające się w całym okresie.

Tak kompleksowe podejście umożliwia nam szybkie wygenerowanie ruchu w witrynie przy jednoczesnym zachowaniu wysokich standardów prowadzonych prac. Co jednak najważniejsze, nasze doświadczenie i dogłębna znajomość narzędzi Google Ads pozwali Twojej firmie stać przed konkurencją w każdym możliwym obszarze reklamy internetowej.

Audyt konta Google Ads

Gdy firma nie zaczyna prowadzenia kampanii od zera, z pewnością cennym narzędziem w dalszym tworzeniu reklam internetowych będzie dla niej audyt konta Google Ads.

Audyt Google Ads należy przeprowadzić dwuetapowo. Jego pierwsza część pozwala on na wykrycie błędów w technicznych aspektach prowadzenia konta; badana jest konfiguracja, pojawiające się powiadomienia czy kwestie innych pojawiających się utrudnień. Drugi etap działań obejmuje natomiast weryfikację standardów jakości. W tej części usługi określamy poziom spełnienia wytycznych dostarczonych przez Google na danej stronie oraz rekomendujemy niezbędne zmiany.  Audyt Google Ads zawiera także dogłębną analizę strategii reklam oraz wyników prowadzonych kampanii, co pozwala na wykrycie ewentualnych problemów także na etapie realizacji planów marketingowych.

Dlaczego warto zainwestować w Google Ads?

  • Reklamy Google Ads są zaraz po SEO głównym źródłem ruchu oraz sprzedaży w większości prosperujących e-commerców.
  • Reklamy Google Ads wyświetlają się praktycznie od razu. Bywają jednak przypadki gdzie posiadamy niski wynik jakości lub stawka za kliknięcie jest bardzo wysoka co uniemożliwia nam ciągłą emisję reklam.
  • Możemy w pełni modelować treść reklamy. Nie mamy takiej możliwości w SEO.
  • Docieramy do użytkowników w sieci reklamowej wyświetlając im reklamy graficzne bądź wideo.
  • Skutecznie wypromujemy aplikację.
  • Możemy pozyskiwać połączenia telefoniczne bezpośrednio z reklamy
  • Możemy utworzyć reklamę tylko na mapy
  • Możemy tworzyć niestandardowe kombinacje do osób które już były na naszej stronie
  • Wykorzystując sztuczną inteligencję Google możemy podnieść skuteczność sprzedaży naszych produktów

Prowadzenie kampanii w Google Ads

Etapy pracy na koncie Google Ads dzielimy na dwa obszary:

  1. Zanim zaczniemy budować ruch płatny z wyszukiwarki musimy wdrożyć wszystkie niezbędne narzędzia Google.
  2. Po wdrożeniu przechodzimy do utworzenia struktury na koncie.
  3. Następnym etapem jest uruchomienie kampanii i zbieranie pierwszych danych.
  4. W czwartym etapie prac koncentrujemy się nad poprawą wskaźników efektywności poprzez prowadzenie testów oraz wprowadzanie istotnych zmian.
  5. Piąty etap polega na skalowaniu wyników
  6. Po osiągnięciu zadowalających wyników kampanii prowadzimy prace w celu utrzymania wyników
  7. Siódmy etap to innowacje i nowości. Stale podnosimy jakość prowadzonej usługi poprzez poprawianie i doskonalenie kampanii. Unowocześniamy ją i wdrażamy testy bet.

Kampanie Google Ads to bardzo dobre narzędzie do szybkiego wygenerowania ruchu w witrynie. Niestety w przypadku wielu branż konkurencja wymusza bardzo wysokie stawki za każde kliknięcie co przekłada się na wysoki koszt tej metody promocji. Celem naszych działań jest bycie lepszym od konkurenta w każdym możliwym obszarze.

Konkurencja w Google Ads

Stale podnosimy wynik jakości reklam tak aby przebić konkurencję w licytacji. Stale monitorujemy działania konkurencji i jeśli tylko naruszają one dozwolone praktyki zgłaszamy to do Google. Naszym celem jest wówczas całkowite wyłącznie działań konkurencji lub starania o nałożenie kar i banów jeśli działania znacznie naruszają regulamin.

Dbamy o widoczność naszych kampanii na frazy brandowe. Nasze działania prowadzimy w taki sposób, że nie kanibalizuje to prac nad SEO.

Co wyróżnia Nasze działania?

Nie interesują nas półśrodki – właśnie dlatego w naszej stronie znajdują się tylko i wyłącznie działania kompleksowe oparte na holistycznym podejściu do marketingu. Pozwala nam to na ustalenie spójnej strategii komunikacji oraz stworzenie listy celów, które możemy w stanie realizować za pomocą wielu narzędzi lub kanałów.

Szersze spojrzenie nie oznacza jednak, że nie interesują nas cenne szczegóły. Monitoring postępów jest dla nas szczególnie ważny ze względu na koncepcję performance marketingu, na której opieramy się w codziennej pracy. Zakłada ona, że każde nasze działanie powinno mieć wymierne efekty poparte przez twarde dane dostarczane przez całą gamę narzędzi analitycznych. To właśnie one stanowią podstawę każdego naszego kroku, co przekłada się na większą precyzję działań, a co za tym idzie – na lepsze wyniki.