Preloader
 

Oferta Social Media Marketing

Social media marketing dla firm – więcej niż prowadzenie profili

Od pojawienia się mediów społecznościowych marketing przeszedł prawdziwą rewolucję. Dzięki Facebookowi, Twitterowi czy Instagramowi wielkie marki, znane postacie i dziesiątki produktów i usług są bliżej nas niż kiedykolwiek wcześniej. Social media markerting pozwoli każdej firmie wykorzystać tą bliskość w możliwie najbardziej efektywny sposób.

Czym jest social media marketing?

Definicja marketingu w mediach społecznościowych może się wydawać bajecznie prosta: to wszystkie działania w obrębie profili firmy. Ich zakres może być bardzo szeroki, w zależności od potrzeb i preferencji danego przedsiębiorstwa. Social media marketing jest powszechnie wykorzystywany do zwiększania sprzedaży, informowania o działalności firmy, a także nawiązywania kontaktu z przyszłymi i obecnmi klientami za pomocą funkcji czatu.

To jednak dopiero początek listy możliwości, jakie dają biznesom tego typu platformy. Social media marketing składa się bowiem nie tylko z Facebooka, ale także z wielu innych portali, które mogą zostać wykorzystane na korzyść danego przedsiębiorstwa. Strony takie jak Youtube, Linkedin, Snapchat czy Instagram rozszerzają możliwości komunikacyjne influencerów, jednostek, a wreszcie firm o kolejne rodzaje przekazów medialnych, które mogą trafiać do kolejnych użytkowników. To z kolei daje nam nieskończone możliwości kreacji treści – także takich, które wyróżnią Twoją firmę na tle konkurencji.

Dlaczego warto zdecydować się na marketing w social mediach?

Marketing w mediach społecznościowych to szybki, a przede wszystkim tani sposób wspierania zarówno małych przedsiębiorstw, jak i dużych marek. Nie wymaga on gigantycznych budżetów, jakie zwykle przeznaczamy na reklamy, a jednocześnie jest on równie, jeśli nie bardziej od nich skuteczny. Pozwala on również w niedrogi sposób generować duże zasięgi bez wydawania dodatkowych pieniędzy. To wszystko sprawia, że to doskonały wybór niezależnie od wielkości Twojego biznesu.

Social media marketing ma również ogromny wpływ na wizerunek marki. Jest on absolutną koniecznością w budowaniu social proof, czyli społecznego dowodu słuszności danej marki. Innymi słowy, media społecznościowe potwierdzają wysoką jakość produktów czy usług za pomocą opinii, które może w nich znaleźć potencjalny klient. Pozytywne recenzje na profilach mogą się objawiać nie tylko w postaci popularnych gwiazdek, ale także komentarzy czy rekomendacji influencerów i gwiazd. Dzięki temu możemy zyskać jeszcze więcej wirtualnej uwagi odbiorców.

Ci z kolei w mediach społecznościowych odnajdują się doskonale – i firmy również mogą ich odnaleźć, z korzyścią dla siebie. Stworzenie i prowadzenie grup dedykowanych danym społecznościom, produktom czy branżom pozwala skupiać w jednym miejscu dziesiątki potencjalnych klientów, którzy tylko czekają na nowe specjalne oferty. Takie działania w mediach społecznościowych mogą objąć odbiorców znajdujących się we wszystkich częściach lejka sprzedażowego, znacząco zwiększając jego skuteczność i tym samym zyski firmy.

Marketing w mediach społecznościowych na wielu płaszczyznach

Kluczem do zaistnienia w mediach społecznościowych nie jest trzymanie się schematów. Jest nim za to elastyczne działanie, które będzie się dopasowywać nie tylko do profilu danego biznesu, ale także do jego otoczenia, które podlega nieustannym zmianom. Właśnie dlatego social media marketing w naszym wykonaniu to coś więcej niż tylko wstawianie postów – to całościowe podejście do prezentacji marki na wielu portalach o różnej specyfice. Wszystko po to, by trafić i zachęcić jak największą liczbę klientów.

Tak holistyczne działanie jest możliwe dzięki ustaleniu strategii obejmującej marketing jako całość. Dzięki wcześniej przygotowanym modelom możemy bowiem z łatwnością wpasowywać Twój biznes w specyfikę dowolnych portali społecznościowych, włączając w to strony takie jak:

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Snapchat
  • Instagram
  • TikTok
  • YouTube.

Obsługiwane portale w przypadku każdej współpracy mogą zostać dobrane z uwzględnieniem specyfiki Twojej firmy i Twoich klientów. Podczas selekcji mediów społecznościowych na Twoje potrzeby weźmiemy pod uwagę cały szereg czynników: od branży, poprzez działania konkurencji, aż po statystyki dotyczące odbiorców. Takie działanie pozwoli nam precyzyjnie wycelować komunikaty, które dzięki temu padną na znacznie bardziej podatny grunt.

Koniec z powtarzalnymi postami

Treści mają ogromne znaczenie niezależnie od sfery marketingu, w jakiej się aktualnie znajdujemy. Dotyczy to również marketingu w mediach społecznościowych prowadzonego dla firm. W biznesie nie ma przecież czasu na powtórzenia, schematy czy utarte ścieżki. Na drodze do sukcesu liczy się przede wszystkim kreatywność – także ta wykazywana w mediach społecznościowych.

Kreatywne treści przyciągają odbiorców, prowokują reakcje i zwiększają szansę na udostępnienia. To z kolei przekłada się na większą ilość odbiorców, do których może dotrzeć dany post lub relacja. Naturalnie przyciągana aktywność na profilach w mediach społecznościowych to niemal nieograniczone źródło doskonałych zasięgów, które błyskawicznie mogą przełożyć się na sprzedaż. Doskonale zdajemy sobie sprawę z tych zjawisk, dlatego do prowadzenia mediów społecznościowych zawsze podchodzimy nieszablonowo i z dużą dozą dopasowanych do branży pomysłów.

Dzięki rozbudowanym metodom wykorzystania mediów społecznościowych jesteśmy w stanie tworzyć treści, których oczekują odbiorcy – nawet Ci, którzy w momencie wstawienia pierwszego materiału nigdy nie słyszeli o Twojej firmie. Posty, relacje, filmy, informacje profilowe, a nawet kampanie reklamowe szybko przykują ich uwagę nieszablonową treścią i ciekawymi ofertami, co wkrótce przełoży się na pierwsze sukcesy. Nie interesują nas tutaj schematy – interesuje nas tylko i wyłącznie komunikacja dopasowana do potrzeb Twojej firmy i Twoich klientów.

Skąd bierze się sukces naszego social media marketingu?

Nie opieramy naszych działań na luźnych pomysłach. Na co dzień operujemy twardymy danymi, które nieustannie wykorzystujemy w tworzeniu i dostosowywaniu naszych działań z zakresu social media marketingu. Do tego celu służą nam nie tylko statystyki dostarczane przez wykorzystywane w kampaniach serwisy. Korzystamy także z szeregu zewnętrznych narzędzi dedykowanych dla poszczególnych platform społecznościowych, dzięki czemu możemy podejmować jeszcze staranniej dobierane działania.

Sama analiza treści zawartych w social mediach to dla nas za mało. Do marketingu podchodzimy jako do całości, która wymaga nieustannej obserwacji z różnych perspektyw. Właśnie dlatego prowadzony przez nas marketing w mediach społecznościowych opierany jest także na dane pochodzące z internetu jako całości, takie jak informacje o trendach czy monitoring mediów. Dzięki temu możemy wcześnie wykrywać pojawiające się tendencje, kryzysy, a nawet wątki które możemy wykorzystać na potrzeby real time marketingu.

Social media marketing – element reklamowego ideału

Nie traktujemy social mediów jako osobnego działu. Uważamy marketing za całość, której poszczególne części są ze sobą nieodłącznie związane. Właśnie dlatego nasz marketing w social mediach wspomaga Twoją markę nie tylko poprzez kreowanie jej wizerunku i przekierowywanie ruchu. Profile w mediach społecznościowych to dla nas także cenne narzędzie, które pozwala nam wzmacniać Twoją stronę i Twoją firmę.

Po pierwsze, Twoje profile w mediach społecznościowych w naszych rękach staną się wsparciem dla procesów SEO, którego elementarną częścią są wartościowe linki – takie, jakie możemy umieścić na Twoim LinkedInie, Facebooku czy Twitterze. Po drugie, są one perfekcyjnym narzędziem do promocji specjalistycznych treści. Dzięki odpowiednim wykorzystaniu postów Twój blog może przyciągać kolejnych potencjalnych klientów, szczególnie tych zainteresowanych produktami czy usługami oferowanymi w witrynie Twojej firmy. Po trzecie, to idealny kanał do komunikacji z odbiorcami. Szybkie odpowiadanie na wiadomości i komentarze poprawi wizerunek marki, a także zwiększy satysfakcję klienta, który dzięki czatowi może zostać obsłużony w zaledwie kilka sekund. To wszystko sprawia, że social media są niezwykle istotne w marketingu – a z naszą pomocą mogą naprawdę odmienić Twoją firmę na lepsze.