YandexMetrica

Czym jest YandexMetrica?

YandexMetrica jest narzędziem analitycznym, którego właścicielem jest firma Yandex. Narzędzie wciąż zyskuje na popularności i jest obecnie trzecim najczęściej wybieranym rozwiązaniem w projektach internetowych. Oferuje wiele konkurencyjnych funkcjonalności. Do najważniejszych zaliczamy

Mapy ciepła YandexMetrica

YandexMetrica oferuje analizy w oparciu ma mapy cieplne z nakładką na witrynę. Nakładane zbiory danych mogą być dowolnie segmentowane z uwzględnieniem informacji o użytkownikach, źródłach ruchu czy konwersjach. Najpopularniejsze mapy cieplne dotyczą kliknięć, ruchów myszką czy kliknięć w linki.

Nagrywanie sesji w YandexMetrica

Niewątpliwą przewagą YandexMetrica nad Google Analytics jest możliwość nagrania pojedynczej sesji użytkownika. Analizując zachowania w obrębie strony specjalista ma możliwość przejrzenia nagranej sesji. Daje to duże możliwości w analizach UX. W przypadku dużych zbiorów danych z oczywistych powodów przejrzenie wszystkich nagranych sesji jest niemożliwe do zrealizowania. W celu analiz należy wówczas posłużyć się mapami ciepła a obejrzenie nagranych sesji traktować jako uzupełniające.