YouTube Ads

YouTube Ads

Czym są YouTube Ads? Definicja

YouTube Ads to reklamy w serwisie YouTube, najczęściej rozumiane jako reklamy wideo poprzedzające wyświetlenie docelowego filmu. Umożliwiają one docieranie do określonych grup docelowych (np. związanych z daną lokalizacją czy zainteresowaniami). Dodatkowo cechuje je także wysoki poziom optymalizacji budżetu. Osoba zarządzająca kampanią płaci za nią tylko wtedy, gdy użytkownik obejrzy reklamę lub kliknie w jej zawartość, dzięki czemu jest to korzystna propozycja nawet dla małych biznesów.

Reklamy YouTube Ads moga zostać zaplanowane z poziomu narzędzia Google Ads, dzięki czemu możemy mieć dostęp do wszystkich swoich kampanii w jednym miejscu.

Reklamy na YouTube – typy reklam w YouTube Ads

Wybierając reklamy na YouTube mamy do dyspozycji kilka formatów reklam, które możemy dobierać do swoich potrzeb i możliwości. Są to:

  • Reklamy TrueView In-Strem – reklamy wyświetlane w trakcie oglądania filmu, jeśli ten jest dłuższy niż 15 minut, lub przed jego włączeniem. W większości przypadków są to filmy możliwe do pominięcia. Jeśli tak się stanie, nie są pobierane opłaty za jej wyświetlenie – warunkiem pobrania płatności jest obejrzenie całego spotu lub, jeśli jest on dłuższy, co najmniej jego 30 sekund.
  • Reklamy TrueView Discovery – reklama w formie zajawki składającej się z miniaturki kadru z filmu oraz tekstu. Użytkownik sam musi kliknąć w pole promocyjne, by wyświetlić reklamę.
  • Bumper Ads – reklamy bez dźwięku trwające maksymalnie 30 sekund, wyświetlające się na górze strony głównej serwisu. Ten typ reklamy mogą obsługiwać wyłącznie przedstawiciele handlowi Google.
  • Reklamy Out-Stream na urządzenia mobilne, wyświetlane w witrynach partnerów Google. Odtwarzają się z zawsze włączonym dźwiękiem.
  • Kampanie display, czyli banery wyświetlane po prawej stronie wideo w wersji na komputery, najczęściej na czele listy polecanych wideo.
  • Nakładki reklamowe – obraz lub tekst (najczęściej baner będący ich połączeniem) wyświetlający się ponad paskiem odtwarzania filmu i zajmujący maksymalnie 20% okna.