Zlecenie dla reklamy w Google Ads:
Wybrane formaty reklam o czytelnych i dużych rozmiarach.
Przygotujmy grafiki w poniższych formatach. Zawsze prowadzimy testy A/B dlatego proszę przygotować już na początku dwa mastery w poniższych formatach.
GOOGLE ADS
Wytyczne ogólne.
- Formaty: GIF, JPG, PNG, SWF, ZIP (dla reklam w html5). W przypadku reklamy html wszystkie zasoby muszą znajdować się w spakowanych plikach. Nie można tworzyć odesłań do zasobów zewnętrznych.
- Maks. rozmiar 150 KB
- każda grafika musi zawierać logo
- Stosujmy wezwanie do działania w formie buttonu
Kwadratowe i prostokątne
- 250 × 250 Kwadrat
- 300 × 250 Baner śródtekstowy
Wieżowiec
- 300 × 600 Reklama na pół strony
- 300 × 1050 Pionowo
Długi baner
- 930 × 180 Górny baner
- 970 × 250 Billboard
- 980 × 120 Panorama
- 750 × 100 Billboard PL
- 750 × 200 Podwójny Billboard PL
- 750 × 300 Potrójny Billboard PL
- 320 × 100 Duży baner na urządzenia mobilne
FACEBOOK
Wytyczne ogólne:
- Typ pliku: JPG lub PNG
- Zalecana rozdzielczość: Prześlij obraz o możliwie najwyższej rozdzielczości.
- Używajmy małej ilości tekstu. Obrazy zawierające więcej niż 20% tekstu mogą być rzadziej wyświetlane.
- Stories: 1080 × 1920
- Duży kwadrat: 1200×1200 (1:1)
- Format poziomy: 1200×628 (1,91:1)
LINKEDIN
Sponsorowany 1200 × 627 pikseli
Kreacja
Przygotujmy kreację na której będą kontrastujące napisy na ciemnym tle (apla). Możemy to zrobić w taki sposób, że oddzielimy część grafiki blokiem z ciemnym tłem (np. niebieski, czerwony, brąz) a na nim damy napis w kolorze białym. Chcemy wyróżnić grafikę osobom przeglądającym internet. Musimy złapać ich uwagę podczas surfowania po sieci czy scrollowania news feedu.
Wskazania do kreacji:
- Kreacja musi być spójna ze stroną docelową. Zawierać te same fonty, kolory, zdjęcia, banery czy nawet slogany.
- Stosowanie się do złotego podziału, reguły trójpodziału.
- Unikamy dużej ilości tekstu
- Grafika powinna nawiązywać wprost lub metaforycznie do nagłówków
- Unikamy niskiej estetyki.
Inspiracje:
- nawiąż do aktualnych świąt (dzień matki, dzień kota, dzień osób chorych)
- nawiąż do aktualnych wydarzeń (pora roku, wydarzenia w okolicy, coś czym się aktualnie żyje). Spróbuj swoich sił z RTM (real time marketing)
- Daj wartość. Publikując treści w social mediach staraj się dać użytkownikom wartościowe treści.
Grafika:
- Grafika powinna się wyróżniać. Reklama powinna przyciągać uwagę osób przeglądających fanpage lub sieć. To kluczowy element kreacji.
- Niech kreacja nawiązuje metaforycznie do copywritingu
- Staraj się korzystać z własnych grafik. Możesz umówić się z fotografem na dłuższą sesję przygotujecie odpowiednio dużą ilość zdjęć.
- mała ilość tekstu. Staraj się aby reklamy nie zawierały więcej jak 20% tekstu w całej kreacji. W przypadku FB więcej treści stosuj w opisie
- APLA – stosuj mocne kontrasty jako cała grafika lub jej fragment.
- Nakładaj tekst na bloki kolorystyczne a nie na samą grafikę
- Ramki. Otocz kreację ramką. (Opcjonalnie – testuj)
- Nawiąż do aktualnych wydarzeń (lato, mistrzostwa świata, covid)
- Kreacja musi nawiązywać do strony docelowej. Nie może być tak, że posiadamy inną treść na stronie a inną w reklamie.
Copywriting:
Treści tworzymy w obszarze:
- dotarcia do osób, które widziały już ofertę ale nie dokonały konwersji
- reklamy sprzedażowe kierowane wąsko do naszej grupy docelowej
- reklamy do potencjalnych klientów w szerszej grupie docelowej
- reklamy wizerunkowo/świadomościowe. Nie sprzedajemy bezpośrednio produktów bądź usług a pozycjonujemy się.
- Stosuj zwroty bezpośrednio do osoby (zobacz, czy wiesz, że…)
Copywriting na FB:
- Emoji – stosuj w treści postu na FB
- Najważniejszą treść umieść przed linkiem (rozwiń więcej)
- hasztagi – stosuj na IG oraz LI
Każda reklama powinna zawierać:
- Logo firmy
- wezwanie do działania (zamów, sprawdź ofertę, dowiedz się więcej, etc)
- Nagłówki z USP firmy, mocne strony, dlaczego warto z nami współpracować
- możemy opisać promocję, podać cyfry, ceny, rekomendacje klientów
Poniżej specyfikacja ale w ramach informacji. Tych grafik teraz nie robimy.
Wszystkie formaty Google Ads:
Wytyczne ogólne.
- Formaty: GIF, JPG, PNG, SWF, ZIP (dla reklam w hrml5)
- Maks. rozmiar 150 KB
- każda grafika musi zawierać logo
- Stosujmy wezwanie do działania w formie buttonu
Kwadratowe i prostokątne
- 200 × 200 Mały kwadrat
- 240 × 400 Pionowy prostokąt
- 250 × 250 Kwadrat
- 250 × 360 Potrójny ekran panoramiczny
- 300 × 250 Baner śródtekstowy
- 336 × 280 Duży prostokąt
- 580 × 400 Netboard
Wieżowiec
- 120 × 600 Wieżowiec
- 160 × 600 Szeroki wieżowiec
- 300 × 600 Reklama na pół strony
- 300 × 1050 Pionowo
Długi baner
- 468 × 60 Baner
- 728 × 90 Długi baner
- 930 × 180 Górny baner
- 970 × 90 Duży długi baner
- 970 × 250 Billboard
- 980 × 120 Panorama
- 750 × 100 Billboard PL
- 750 × 200 Podwójny Billboard PL
- 750 × 300 Potrójny Billboard PL
Urządzenia mobilne
- 300 × 50 Baner na komórki
- 320 × 50 Baner na komórki
- 320 × 100 Duży baner na urządzenia mobilne
Wszystkie formaty Facebook Ads:
Reklama w formie obrazu
Wytyczne ogólne:
- Typ pliku: JPG lub PNG
- Zalecana rozdzielczość: Prześlij obraz o możliwie najwyższej rozdzielczości.
- Używajmy małej ilości tekstu. Obrazy zawierające więcej niż 20% tekstu mogą być rzadziej wyświetlane.
Stories: 1080 × 1920
Duży kwadrat: 1200×1200 (1:1)
Format poziomy: 1200×628 (1,91:1)