Skip to main content

STRONA W PRZEBUDOWIE

Zlecenie dla reklamy w Google Ads:
Wybrane formaty reklam o czytelnych i dużych rozmiarach.

Przygotujmy grafiki w poniższych formatach. Zawsze prowadzimy testy A/B dlatego proszę przygotować już na początku dwa mastery w poniższych formatach. 

GOOGLE ADS

Wytyczne ogólne.

  • Formaty: GIF, JPG, PNG, SWF, ZIP (dla reklam w html5). W przypadku reklamy html wszystkie zasoby muszą znajdować się w spakowanych plikach. Nie można tworzyć odesłań do zasobów zewnętrznych. 
  • Maks. rozmiar 150 KB
  • każda grafika musi zawierać logo
  • Stosujmy wezwanie do działania w formie buttonu 

Kwadratowe i prostokątne

  • 250 × 250 Kwadrat
  • 300 × 250 Baner śródtekstowy

Wieżowiec

  • 300 × 600 Reklama na pół strony
  • 300 × 1050 Pionowo

Długi baner

  • 930 × 180 Górny baner
  • 970 × 250 Billboard
  • 980 × 120 Panorama
  • 750 × 100 Billboard PL
  • 750 × 200 Podwójny Billboard PL
  • 750 × 300 Potrójny Billboard PL
  • 320 × 100 Duży baner na urządzenia mobilne

FACEBOOK

Wytyczne ogólne:

  • Typ pliku: JPG lub PNG
  • Zalecana rozdzielczość: Prześlij obraz o możliwie najwyższej rozdzielczości.
  • Używajmy małej ilości tekstu. Obrazy zawierające więcej niż 20% tekstu mogą być rzadziej wyświetlane.
  • Stories: 1080 × 1920
  • Duży kwadrat: 1200×1200 (1:1)
  • Format poziomy: 1200×628 (1,91:1) 

 

LINKEDIN

Sponsorowany 1200 × 627 pikseli

Kreacja

Przygotujmy kreację na której będą kontrastujące napisy na ciemnym tle (apla). Możemy to zrobić w taki sposób, że oddzielimy część grafiki blokiem z ciemnym tłem (np. niebieski, czerwony, brąz) a na nim damy napis w kolorze białym. Chcemy wyróżnić grafikę osobom przeglądającym internet. Musimy złapać ich uwagę podczas surfowania po sieci czy scrollowania news feedu.

Wskazania do kreacji:

  • Kreacja musi być spójna ze stroną docelową. Zawierać te same fonty, kolory, zdjęcia, banery czy nawet slogany.
  • Stosowanie się do złotego podziału, reguły trójpodziału.
  • Unikamy dużej ilości tekstu
  • Grafika powinna nawiązywać wprost lub metaforycznie do nagłówków
  • Unikamy niskiej estetyki. 

Inspiracje:

  • nawiąż do aktualnych świąt (dzień matki, dzień kota, dzień osób chorych) 
  • nawiąż do aktualnych wydarzeń (pora roku, wydarzenia w okolicy, coś czym się aktualnie żyje). Spróbuj swoich sił z RTM (real time marketing)
  • Daj wartość. Publikując treści w social mediach staraj się dać użytkownikom wartościowe treści.

Grafika:

  1. Grafika powinna się wyróżniać. Reklama powinna przyciągać uwagę osób przeglądających fanpage lub sieć. To kluczowy element kreacji.
  2. Niech kreacja nawiązuje metaforycznie do copywritingu
  3. Staraj się korzystać z własnych grafik. Możesz umówić się z fotografem na dłuższą sesję przygotujecie odpowiednio dużą ilość zdjęć. 
  4. mała ilość tekstu. Staraj się aby reklamy nie zawierały więcej jak 20% tekstu w całej kreacji. W przypadku FB więcej treści stosuj w opisie
  5. APLA – stosuj mocne kontrasty jako cała grafika lub jej fragment.
  6. Nakładaj tekst na bloki kolorystyczne a nie na samą grafikę
  7. Ramki. Otocz kreację ramką. (Opcjonalnie – testuj)
  8. Nawiąż do aktualnych wydarzeń (lato, mistrzostwa świata, covid)
  9. Kreacja musi nawiązywać do strony docelowej. Nie może być tak, że posiadamy inną treść na stronie a inną w reklamie.

Copywriting:

Treści tworzymy w obszarze: 

  1. dotarcia do osób, które widziały już ofertę ale nie dokonały konwersji
  2. reklamy sprzedażowe kierowane wąsko do naszej grupy docelowej
  3. reklamy do potencjalnych klientów w szerszej grupie docelowej
  4. reklamy wizerunkowo/świadomościowe. Nie sprzedajemy bezpośrednio produktów bądź usług a pozycjonujemy się. 
  5. Stosuj zwroty bezpośrednio do osoby (zobacz, czy wiesz, że…)

Copywriting na FB:

  1. Emoji – stosuj w treści postu na FB
  2. Najważniejszą treść umieść przed linkiem (rozwiń więcej)
  3. hasztagi – stosuj na IG oraz LI

Każda reklama powinna zawierać:

  • Logo firmy
  • wezwanie do działania (zamów, sprawdź ofertę, dowiedz się więcej, etc)
  • Nagłówki z USP firmy, mocne strony, dlaczego warto z nami współpracować
  • możemy opisać promocję, podać cyfry, ceny, rekomendacje klientów

Poniżej specyfikacja ale w ramach informacji. Tych grafik teraz nie robimy.

Wszystkie formaty Google Ads:

Wytyczne ogólne.

  • Formaty: GIF, JPG, PNG, SWF, ZIP (dla reklam w hrml5)
  • Maks. rozmiar 150 KB
  • każda grafika musi zawierać logo
  • Stosujmy wezwanie do działania w formie buttonu 

Kwadratowe i prostokątne

  • 200 × 200 Mały kwadrat
  • 240 × 400 Pionowy prostokąt
  • 250 × 250 Kwadrat
  • 250 × 360 Potrójny ekran panoramiczny
  • 300 × 250 Baner śródtekstowy
  • 336 × 280 Duży prostokąt
  • 580 × 400 Netboard

Wieżowiec

  • 120 × 600 Wieżowiec
  • 160 × 600 Szeroki wieżowiec
  • 300 × 600 Reklama na pół strony
  • 300 × 1050 Pionowo

Długi baner

  • 468 × 60 Baner
  • 728 × 90 Długi baner
  • 930 × 180 Górny baner
  • 970 × 90 Duży długi baner
  • 970 × 250 Billboard
  • 980 × 120 Panorama
  • 750 × 100 Billboard PL
  • 750 × 200 Podwójny Billboard PL
  • 750 × 300 Potrójny Billboard PL

Urządzenia mobilne

  • 300 × 50 Baner na komórki
  • 320 × 50 Baner na komórki
  • 320 × 100 Duży baner na urządzenia mobilne

Wszystkie formaty Facebook Ads:

Reklama w formie obrazu

Wytyczne ogólne:

  • Typ pliku: JPG lub PNG
  • Zalecana rozdzielczość: Prześlij obraz o możliwie najwyższej rozdzielczości.
  • Używajmy małej ilości tekstu. Obrazy zawierające więcej niż 20% tekstu mogą być rzadziej wyświetlane.

Stories: 1080 × 1920

Duży kwadrat: 1200×1200 (1:1)

Format poziomy: 1200×628 (1,91:1)

Tags:
Post by Adrian Andrzejczyk
May 3, 2024 1:52:56 AM

Comments