Skip to main content

BĘDĘ NIEDOSTĘPNY OD 17 DO 23 WRZEŚNIA -  W TYM CZASIE BĘDĘ BEZ TELEFONU I INTERNETU

Wizytówka w Google Moja Firma jest fundamentalnym narzędziem SEO oraz Google Ads firm lokalnych. Jej wdrożenie umożliwia wyświetlanie firmy w mapach oraz map w wynikach wyszukiwania Google.

Jak stworzyć wizytówkę w Google Moja Firma?

Wizytówka Google Moja Firma jest jednym z podstawowych elementów, które pozwalają wyróżnić swój biznes w wyszukiwarce Google. Jej założenie jest proste i nie wymaga wnoszenia dodatkowych opłat. Jak jednak wyróżnić wizytówkę Google Moja Firma, by mogła ona przynosić jeszcze więcej korzyści?

Od czego zacząć tworzenie wizytówki Google Moja Firma?

Pierwszym krokiem do stworzenia wizytówki w Google Moja Firma jest posiadanie konta w usługach Google. Profilem swojej firmy można bowiem zarządzać tylko po zalogowaniu. Jeśli założenie konta masz już za sobą, przejście do panelu Google Moja Firma jest bardzo proste. Należy wpisać w wyszukiwarkę nazwę usługi lub przejść na stronę https://www.google.com/intl/pl_pl/business/, by zyskać dostęp do konsoli z podstawowymi opcjami.

Następnie użytkownik ma do wyboru 2 opcje: może on dodać nowy biznes lub sprawdzić, czy jego wizytówka nie została utworzona już wcześniej. Druga z tych opcji jest bardzo prawdopodobna – Google często tworzy profile firm automatycznie na podstawie udostępnianych przez nie danych. Przed rozpoczęciem tworzenia nowej wizytówki Google Moja Firma należy się zatem upewnić, że ta czynność nie została wcześniej wykonana.

Tworzenie wizytówki Google Moja firma od zera

W przypadku, gdy Twoja firma nie ma jeszcze wizytówki Google Moja Firma, możesz stworzyć ją od zera. Aby to zrobić, musisz podać szereg podstawowych informacji, które pozwolą zidentyfikować Twój biznes. Są to:

  • Nazwa swojej firmy – najlepiej ze słowem kluczowym, które najlepiej opisuje działalność danego biznesu.
  • Kategoria Twojego przedsiębiorstwa – należy wybrać jedną, główną kategorię; po utworzeniu profilu jest możliwość wyboru ich większej ilości
  • Wybór lokalizacji dla klientów – potwierdzenie wyboru lokalizacji stacjonarnej sprawia, ze wizytówka będzie pokazywać się w urządzeniach osób pojawiających się w okolicy. Wybór opcji „Tak” umożliwia również podanie adresu w kolejnym kroku; wybór opcji „Nie” pomija tą możliwość.
  • Dane adresowe (jeśli w poprzednim kroku wybrano opcję TAK)
  • Dane kontaktowe do wyboru – np. numer telefonu czy strona internetowa.

Po wpisaniu wszystkich wyżej wymienionych informacji wizytówka Google Moja Firma musi zostać zweryfikowana. Najczęściej platforma Google udostępnia dwa sposoby potwierdzenia danych. Są to:

  • Weryfikacja przez numer telefonu
  • Weryfikacja przez kartkę pocztową wysłaną na wskazany wcześniej adres firmy.

W obu przypadkach właściciel firmy otrzyma kod weryfikacyjny, który następnie należy podać na swoim koncie Google Moja Firma.

Wizytówka Google Moja Firma dla mojego biznesu już istnieje – co robić?

Jeśli w wyniku wyszukiwania nazwy firmy zauważyłeś, że Twój biznes został już dodany do bazy wizytówek Google Moja Firma, możesz spróbować przejąć ją i przypisać do swojego konta. W przypadku, gdy dany profil został automatycznie stworzony przez Google, jest to bardzo proste. W takiej sytuacji wystarczy zgłosić, że przedsiębiorstwo należy do Ciebie za pomocą odpowiedniego przycisku i przypisać je do swojego konta.

Sytuacja komplikuje się jednak w momencie, gdy ktoś inny wcześniej przypisał wizytówkę do swojego profilu Google. W takim przypadku panel wyszukiwarki podaje początek adresu e-mail, z którego aktualnie ktoś zarządza wizytówką Google Moja Firma. Jeśli wygląda on znajomo, może to być adres np. pracownika lub krewnego i należy zwrócić się do niego z prośbą o odpowiednie dostępy. W tym celu należy skorzystać z przycisku „Poproś o dostęp”, który pojawi się na ekranie.

Może się jednak zdarzyć, że wizytówka Google Moja Firma nie będzie przypisana do znanego konta Google. W takiej sytuacji przejęcie profilu lub wręcz jego wyłączenie wymaga kontaktu z Google i wykonywania kolejnych kroków znajdujących się w instrukcji dedykowanej dla takich sytuacji.

Korzyści z posiadania wizytówki w Google

Posiadanie wizytówki w Google wiąże się z większą widocznością oraz dodatkowymi miejscami emisji SEO. W przypadku kampanii Google Ads reklamy otrzymają dodatkowe rozszerzenia (lokalizacja, oceny, zakupy) oraz możliwość emisji w zakładce map.

google-moja-firma

 

Tags:
SEO
Post by Adrian Andrzejczyk
May 3, 2024 2:00:46 AM

Comments