We współczesnej gospodarce gdzie zjawisko hiperkonkurencji stało się powszechne firmy aby konkurować muszą prowadzić przemyślane działania w zakresie komunikacji marketingowej. Powszechny dostęp do internetu, rozpowszechnienie urządzeń mobilnych oraz dynamiczna digitalizacja powodują, że przedsiębiorstwo powinno przesunąć swoje siły i środki na działania w przestrzeni online. Natomiast w tym medium kluczową rolę odgrywa wyszukiwarka Google a z nią nierozerwalnie łączą się usługi Google Ads oraz pozycjonowanie stron internetowych.
Pozycjonowanie Stron Internetowych (SEO) jak sama nazwa wskazuje (SEO z ang. Search Engine Optimization) to z dosłownego tłumaczenia definicji optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki internetowe. Pozycjonowanie stron internetowych jest procesem polegający na prowadzeniu działań w obszarze SEO on-site, SEO off-site oraz optymalizując czynniki behawioralne według wytycznych Google oraz technik znanych jako best practices. Pozycjonowanie stron internetowych ma na celu poprawienia widoczności witryny w wynikach wyszukiwania dla określonego zapytania (słowa kluczowego). SEO oznacza więc szereg działań, które mają prowadzić do umieszczenia danej strony internetowej na jak najwyższych pozycjach dla pytania zadanego przez użytkownika w wyszukiwarce internetowej. Pozycjonowanie stron internetowych to proces, który składa się nie tylko z wielu elementów, ale także nieustannie ewoluuje, stawiając przed pozycjonerami zupełnie nowe wyzwania. Dla niektórych pozycjonowanie stron internetowych może być niezrozumiałym, enigmatycznym czy wręcz magiczny skrótem. Jednak każdy przedsiębiorca spotka się z nim na praktycznie każdym etapie życia projektu online. Aby móc skutecznie konkurować należy dokładnie poznać zasady jakimi rządzi się świat SEO. Dużo merytorycznej jak i praktycznej wiedzy mogą Państwo znaleźć na tej stronie internetowej, zachęcam także do zakupu mojej książki „SEO Marketing” w Helion i OnePress.
SEO Marketing
Pozycjonowanie stron internetowych jako najważniejsze narzędzie marketingu online
Na podstawie własnych obserwacji jak i badań przeprowadzonych przez różnego rodzaju instytucje takie jak np. wolfgangdigital.com, mogę stwierdzić, że ruch z SEO jest odpowiedzialny za generowanie ponad 50% przychodów w przedsiębiorstwie. Dane te dla poszczególnych branż będą się od siebie różnić posiadając pewne odchylenia. Różnice mogą również zależeć od przyjętych strategii marketingowych. Należy jednak przyjąć tezę, iż w przypadku wypracowania widoczności na bardzo wysoki poziomie, to właśnie wyniki organiczne z Google generują większość przychodu w naszej firmie.
SEO Marketing
Pozycjonowanie stron internetowych jest pojęciem interdyscyplinarnym łączącym w sobie wszystkie obszary marketingu. Aby odnieść sukces w pozycjonowaniu strony internetowej przedsiębiorstwo musi optymalizować działania w całym spektrum marketingu. Opieram to na podstawie własnych analiz, badań oraz studiując różne studia przypadku. Należy jednak stale pamiętać, że zasady działania algorytmu stale ewoluują. Zmiany są wprowadzane przez Google codziennie. Czasami intensywność prac nad algorytmem jest wyższa co najczęściej oznacza dużą aktualizację. Często tak duże zmiany są komunikowane przez pracowników Google. Należy również pamiętać o tym, że Google pilnie strzeże tajemnicy działania wyszukiwarki odkrywając przed nami jedynie część informacji. Aby móc skutecznie konkurować należy znać te najważniejsze wskaźniki decydujące o sukcesie bądź porażce projektu. W tym celu specjaliści nieprzerwanie prowadzą testy w obszarach znanych heurystyk. Na podstawie wyników badań wyciągają wnioski, które przekładają na projekty.
Cały proces pozycjonowania strony internetowych należy podzielić na dwie teorie. Pierwsza rekomendowana również przez Google zakłada kompleksowe działania marketingowe. Druga polega na próbach manipulacji wynikami poprzez odpowiednią manipulację poznanymi czynnikami rankingowymi. Obie teorie sprowadzają się jednak do odpowiedniej konfiguracji działań pod wytyczne wyszukiwarki tylko po to, aby z większą skutecznością emisji w wyszukiwarce. W ten sposób zwiększają szansę dotarcia do użytkowników wyszukiwarek internetowych, którzy w czasie rzeczywistym poszukują rozwiązania określonego problemu. Skuteczne pozycjonowanie stron znacznie skraca proces dotarcia do potencjalnego klienta oraz zmniejsza jego koszt, dlatego warto podejść do tego z należytą starannością.
Aby móc skutecznie konkurować specjaliści od pozycjonowania stron internetowych budują strategie opierając się o wiele różnych technik. Do całego procesu należy podejść zarówno kompleksowo jak i racjonalnie odpowiednio łącząc działania w celu uzyskania pierwszych pozycji.
Pierwsza pozycja w pozycjonowaniu stron internetowych
Wszystkie prowadzone działania w zakresie pozycjonowania stron internetowych powinny zmierzać do wypracowania pierwszej pozycji w wyszukiwarce.
SEO techniczne – co to właściwie jest?
W jednym z poprzednich akapitów w kilku prostych słowach wskazano na to, czym właściwie jest SEO. Teraz warto pójść krok dalej i wskazać jedną z części składowych dobrego pozycjonowania i optymalizacji strony pod kątem wymogów, przed którymi stają przedsiębiorcy. Tu pojawia się definicja SEO techniczne, której sama nazwa wskazuje na to, że może to być coś skomplikowanego. Na czym to polega? Techniczne SEO to działania na poziomie architektury i struktury strony, w tym integracje i połączenia systemowe, które odpowiednio odczytywane są przez roboty Google, które kierują się określonymi standardami i algorytmami. Do niektórych możemy zaliczyć normy WCAG czy W3C.
Pozycjonowanie techniczne to specjalistyczny zakres wiedzy i umiejętności, w ramach którego zdecydowanie warto postawić na pomoc profesjonalisty. Odpowiednie certyfikaty bezpieczeństwa, w tym certyfikat SSL oraz protokół HTTPS potwierdzają potencjalnym użytkownikom, że firma, czy też sama strona są warte zaufania i nie musimy obawiać się tego, że nasze newralgiczne dane zostaną wykorzystane w sposób niechciany przez nas. Odpowiednia mapa strony sprawia, że roboty wyszukiwarki bez problemu po niej nawigują, jest czytelniejsza i w ten sposób zdobywamy dodatkowe punkty w zakresie optymalizacji. Wielu z nas zna pewnie to z autopsji, ale im dłużej czekamy na załadowanie strony internetowej, tym wzrasta prawdopodobieństwo, że po prostu z niej wyjdziemy, zanim ją zobaczymy. Odpowiednio technicznie skonfigurowana strona powinna być responsywna i bardzo szybko ładująca się, a wpływ na to oczywiście mają aspekty związane z SEO technicznym. To tylko kilka aspektów, które wpływają na dobre pozycjonowanie strony pod katem technikaliów, które są nam niezbędne do odpowiedniej interakcji strony z robotami Google, dlatego warto dobrze się do tego przygotować.
Co wyróżnia najlepsze SEO techniczne
- holistyczne kompleksowe podejście. Nie patrzymy tylko na wynik SEO. To w dzisiejszych algorytmach bez sensu. Działamy szeroko w obszarze całego marketingu:
- Najwyższa jakość. Optymalizujemy kod strony tak aby był jak najlepszy spełniając najwyższe wytyczne naszego audytu SEO.
- Optymalizacji wyników. Pomagamy w UX/UI. Wspieramy prace nad poprawą konwersji. Szeroko patrzymy na statystyki. Google search console to dla nas zbyt mało.
- Marketing. Najlepsze linki to te pozyskane w efekcie poprawnie prowadzonych prac marketingu. Nie szukamy byle gdzie a budujemy przemyślaną strategię content marketingu łącznie z zakupem artykułów sponsorowanych czy tworzeniem stron zapleczowych. Wspieramy działy marketingu, podrzucamy pomysły.
- Praca z najlepszymi. Posiadamy zespół doświadczonych ekspertów, profesjonalnych copywriterów, redaktorów i programistów. Pracujemy na drogich ale najlepszych narzędziach. Każdy z nas cały czas inwestuje w samorozwój. Jesteśmy na bieżąco z każdą zmianą w algorytmie. Cały czas testujemy i sprawdzamy rozwiązania na własnych środowiskach testowych.
- Success fee. Ofertę zbudowaliśmy w oparciu o doświadczenia na setkach projektów sklepów internetowych i firm usługowych. Gdybyśmy mieli opisać to w dwóch słowach: to działa. Success fee liczymy na podstawie przychód w sklepie z ostatnich 6 lub 12 mc. Prowizję za efekt policzymy w momencie uzyskania przychodów powyżej założonej kwoty.
Praca od podstaw dla najlepszych wyników (SEO TECHNICZNE)
Kluczowym elementem każdego procesu SEO jest pozycjonowanie techniczne. Obejmuje ono wszelkie zmiany wprowadzane w infrastrukturze czy kodzie strony, które bezpośrednio wpływają na jej działanie. Techniczne pozycjonowanie stron internetowych (potocznie SEO techniczne) pozwala nam skutecznie mierzyć się z wyzwaniami takimi jak:
- Źle ustawione przekierowania
- Niepoprawna struktura adresów URL
- Błędy 404 i inne
- Niepoprawne, brakujące bądź nieaktualne mapy strony
- Błędy w pliku robots.txt bądź jego brak.
- Szyfrowanie strony (protokół HTTPS)
- Problemy z szybkim ładowaniem strony w wersji mobilnej i na komputery
- Trudności z poprawnym ładowaniem strony
- Duplikacja treści.
- Problemy wynikające z niepoprawnego zastosowania wersji językowych.
- Problemy z indeksowaniem.
Odpowiednie wykorzystanie SEO technicznego jest podstawą udanego pozycjonowania strony internetowych i zwiększania zadowolenia jej klientów. Ulepszenia wprowadzane w ramach tego procesu SEO pomagają bowiem zmniejszyć czas ładowania strony, zwiększyć jej bezpieczeństwo czy poprawić ogólny komfort przemieszczania się w obrębie poszczególnych elementów witryny. SEO techniczne jest więc korzystne nie tylko dla robotów Google, ale także dla potencjalnych klientów, którzy dzięki tego typu zmianom będą mogli szybciej i wygodniej dokonywać zakupów.
Wytyczne w obszarze pozycjonowania technicznego stron internetowych są bardzo dobrze udokumentowane w zasobach pomocy Google dla deweloperów.
Warto postawić na marketing holistyczny
We współczesnym świecie każdego dnia my oraz nasi klienci atakowani jesteśmy tysiącami komunikatów marketingowych. Wydaje się, że obecnie jak nigdy wcześniej aktualna staje się sentencja, że „marketing jest wszystkim, a wszystko jest marketingiem”. W związku z tym tradycyjne i przestarzałe modele marketingowe, które skupiały się wokół produktu, znacznie tracą na efektywności. W nowoczesnym marketingu odpowiadamy na potrzeby konkretnych jednostek i to klient powinien być w centrum naszej komunikacji. W ten sposób wykształcił się coraz popularniejszy trend w marketingu, czyli marketing holistyczny. Marketing holistyczny znakomicie wpisuje się w świat stale rosnącej konkurencji. W tej metodologii chodzi przede wszystkim o dobre poznanie konsumenta oraz dokładne zrozumienia jego potrzeb, bo tylko w ten sposób w odpowiedzi będziemy w stanie przygotować produkt, który będzie je zaspokajał. Budujemy więc relacje w dłuższej perspektywie, co przekłada się na wzrost koszyka zakupowego klientów oraz utrzymanie ich na dłużej oraz monetyzacja nie tylko na bazie jednego produktu. Pamiętajmy o tym, że pozyskanie klienta zawsze będzie droższe niż jego utrzymanie, dlatego odpowiednio budowane relacje oraz dawanie wartości klientom pozwoli nam na efektywniejszy wzrost firmy, budowanie świadomości marki i skalowanie sprzedaży. Odpowiednie badania runku oraz proaktywne wychodzenie do klienta, aby go jeszcze lepiej poznać to aspekty, które nierozerwalnie łącza się ze współczesnym marketingiem holistycznym, na który warto postawić.
SEO – jedna strategia, wiele korzyści
Pozycjonowanie stron internetowych to strategia, która niesie ze sobą ogromne korzyści niezależnie od branży, w jakiej zostanie ono zastosowane – pod warunkiem, że dana firma będzie dysponować stroną internetową. Mimo że SEO nastawione jest na zwiększenie ilości kliknięć, wyświetleń i w efekcie poprawę sprzedaży, ma ono jednak znacznie więcej do zaoferowania.
Jedną z podstawowych korzyści płynących z pozycjonowania stron internetowych jest stała poprawa wizerunku firmy. Strony internetowe, które wyświetlają się wysoko w wynikach wyszukiwania dzięki działaniom SEO są z natury postrzegane jako bardziej zaufane i godne uwagi, a jednocześnie mogą oddziaływać na większe ilości potencjalnych klientów. Przy pozycjonowaniu stron internetowych typu long tail (pozycjonowaniu długiego ogona) efekt ten jest dodatkowo potęgowany przez różnorodność fraz, na które wyświetla się dana witryna. Dzięki temu w długiej perspektywie SEO powoduje zwiększenie rozpoznawalności marki i pozwala wpływać na lojalność klientów.
Dodatkowo znaczenie SEO w budowaniu doświadczeń klienta także po jego wejściu na stronie. Istotnym elementem pozycjonowania stron jest bowiem poprawa UX i UI oraz ulepszanie tekstów na stronie. Działania z zakresu SEO pozwalają na rozbudowę lub dodanie interesujących i wartościowych treści, które pozwalają klientom nie tylko zapoznać się z daną kategorią produktów i usług, ale także dowiedzieć się, jak z nich skorzystać czy poznać wiadomości z branży. To sprawia, że klienci nie tylko klikają w odnośnik do strony w wyszukiwarce, ale także chcą do niej powracać na własną rękę.
Pozycjonowanie stron internetowych jest także znacznie skuteczniejsze w generowaniu konwersji niż standardowe metody marketingowe. Pozwala ono bowiem docierać do osób zainteresowanych konkretną frazą, a co za tym idzie – konkretnym produktem lub usługą. Dotarcie do potencjalnych klientów tą metodą daje zatem znacznie większe szanse na sfinalizowanie procesu sprzedaży.
Co równie ważne dla właścicieli firm, pozycjonowanie stron w porównaniu z innymi metodami marketingu jest stosunkowo tanim sposobem na przyciągnięcie klientów. Przy odpowiedniej optymalizacji działań budżet ten może jednak przynieść znacznie lepsze efekty niż nawet najgłośniejsze kampanie telewizyjne czy internetowe.
Wiem ile kosztuje mnie pozyskanie klienta, czyli performance marketing od kuchni
We współczesnym biznesie liczby oraz odpowiednie ich czytanie połączone z analizą to podstawa do osiągnięcia znacznego udziału w rynku oraz stabilnej pozycji finansowej. Pomocne w tym będą narzędzia z zakresu performance marketingu, dla którego liczby są bardzo istotne. To pożądany model działań marketingowych, ponieważ dzięki zastosowaniu odpowiednich narzędzi będziemy w stanie z dużą precyzją określić ile kosztuje na pozyskanie pojedynczego klienta i gdzie przepalamy najwięcej budżetu marketingowego. Dokładna analiza narzędzi performance marketingu oraz tego jak rezonuje z nimi nasza grupa docelowa, pozwoli nam na wybranie kanałów komunikacji sprzedażowej, które będą najbardziej efektywne pod katem zwrotu z inwestycji. Kanały takie jak Google, Facebook lub linki afiliacyjne pozwalają nam co do grosza obliczyć wszystkie koszty oraz sprawdzić ich efektywność per kanał.
Im mniejszy koszt pozyskania jednego klienta tym więcej powinniśmy inwestować w dany kanał, nawet kosztem tych słabiej konwertujących. Oczywiście nigdy nie można osiąść na laurach i zawsze warto monitorować sytuację z grupą docelową, ponieważ w marketingu nigdy nic nie jest 1:1. To, że włożymy w kanał komunikacji dwukrotny budżet nie będzie od razu oznaczało, że możemy spodziewać się dwukrotnego wzrostu zwrotu z inwestycji, ponieważ każda grupa docelowa ma swoją specyfikę. Pamiętajmy o tym, analizując swoje poczynania w zakresie biznesu, a na pewno pomoże nam to osiągnąć sukces. Musimy wiedzieć też o tym, że nie mamy obowiązku znać się na wszystkim, dlatego czasem warto postawić na wsparcie profesjonalistów.
Best practices pozycjonowania stron internetowych.
Biorąc pod uwagę aktualne zmiany w algorytmie oraz wymagania samego rynku pozycjonowanie powinno opierać się o całościowe zarządzanie marketingiem firmy. Wchodzimy w butach w każdy dział organizacji próbując uzyskać jak najwięcej informacji o samych produktach, prowadzonych działaniach marketingowych ale także starając się pozyskać nowe zasoby. W niektórych przypadkach wolni pracownicy to dodatkowe zasoby, dodatkowe ręce do pracy. W większości projektów trzeba zaangażować wiele osób w proces pozycjonowania stron internetowych. Podobnie jak w przypadku marketingu holistycznego.
Prace SEO należy podzielić na trzy kluczowe obszary:
1. Optymalizację strony internetowej,
2. pozyskiwanie linków do strony internetowej,
3. analizę danych i CRO/UX.
Każdy ze wskazanych obszarów jest zestawem zaawansowanych narzędzi oraz technik pozycjonujących strony ale część z nich przedstawiam w innych rozdziałach strony.
Optymalizacja strony internetowej
Prace należy rozpocząć od dokładnego audytu SEO. Rzadko jest to ładny dokument, który przedstawiamy klientowi. Najczęściej stanowi listę zaleceń oraz obszarów ulepszeń. W zależności od zasobów jakimi dysponuje klient, agencja SEO układa plan wdrożenia poprawek. Jeśli nie posiadasz własnego dewelopera to dobrze jest znaleźć agencję dysponującą zapleczem technicznym umożliwiającym wdrożenie wszelkich potrzebnych zmian w witrynie. To ważne. Inaczej audyt pozostanie martwym dokumentem.
Na podstawie zebranych danych o kondycji strony należy przejść do analizy konkurencji, rynku oraz rozpocząć budowanie strategii pozycjonowania strony internetowej. Tworzymy harmonogramy oraz przydzielamy członków zespołu.
Trzon działań SEO to optymalizacje wprowadzane na stronie internetowej. Są one kluczowe w budowaniu jej wiarygodności nie tylko dla wyszukiwarek, ale także dla potencjalnych klientów. Proces pozycjonowania stron internetowych on-site jest bowiem nastawiony zarówno na poprawę pozycji fraz, jak i ulepszanie samej witryny. W ramach tej części procesu należy zadbać o kategorie, wygląd produktów, wprowadzamy treści i sprawienie, że są one wartościowe z punktu widzenia robotów Google i kupujących.
Co więcej, proces SEO on-site zawiera w sobie elementy UX. Doświadczenie klienta jest podstawą wszelkich zmian, jakie należy wprowadzać na stronie w ramach procesów, co sprawia, że witryny prezentują się dobrze nie tylko w oczach crawlerów. Należy zadbać o przejrzysty podział na kategorie, odpowiedni rozkład menu głównego strony, a także o wyróżnienie najważniejszych kwestii w opisach kategorii czy produktów. Proces SEO zapewnia również klientom szybki dostęp do innych produktów, jakich mogą szukać, dzięki umiejętnie wdrożonemu linkowaniu wewnętrznego w obrębie optymalizowanej witryny.
Proces SEO nie kończy się w momencie wyróżnienia słów kluczowych. W naszej codziennej pracy zdajemy sobie sprawę, że treści są prawdziwymi królowymi internetu – właśnie dlatego są one jednym z kluczowych elementów procesu SEO.
Proces content marketingu dla SEO należy rozpocząć od ustalenia słów kluczowych, które stają się podstawą pracy nad treściami. W trakcie całego procesu kreowania treści należy zadbać o ich odpowiednią ilość, jednak bez popadania w skrajności – nadmierne powtórzenia czy synonimizacja nie wchodzi w grę. Wszystkie teksty są bowiem informacją nie tylko dla robotów Google, ale przede wszystkim dla klientów, którzy na ich podstawie będą mogli podejmować właściwe decyzje zakupowe. Co więcej, tworzone nas treści za każdym razem powinny być pisane od podstaw, dzięki czemu problem duplikacji treści i związane z nią kary Google nie dotyczą pozycjonowanej strony www.
Jednocześnie teksty SEO są także elementem kreowania wizerunku marki. Dla każdego z projektów pozycjonowania stron internetowych treści na stronę główną, kategorie oraz podstrony produktowe muszą uwzględnić całościową strategię danego biznesu. Nie należy korzystać przy tym z szablonów czy schematów – wszystkie tworzone teksty powstają przy ścisłej współpracy z właścicielem strony, dzięki czemu zawierają one jego wizję, osobiste uwagi oraz priorytety danej firmy. Tak stworzone treści stają się nie tylko cenną informacją dla klienta, ale także ważnym czynnikiem w pozycjonowaniu.
Pozyskiwanie linków (link building) – czyli SEO OFF-SITE
Następnym etapem prac jest zaplanowanie pozyskiwania linków do witryny. Muszą uwzględnić wiele różnych wskaźników, które ostatecznie wływają na sukces podejmowanych działań. Linki należy pozyskiwać w ramach prowadzonych prac marketingowych. Staranne prowadzenie działań z obszaru content marketingu, marketingu szeptanego czy social mediów pozwala nam nie tylko uzyskać wysokie pozycje w pozycjonowaniu ale przyczynia się także, do zwiększenia ruchu w witrynie (pozyskanie nowych źródeł ruchu) czy poprawienia ogólnej kondycji marketingowej. Wszystkie prace prowadzimy w oparciu o przygotowaną strategię marketingową, strategię SEO oraz strategię komunikacji marketingowej.
Udaną strategią pozyskiwania linków są publikacje w innych zaprzyjaźnionych portalach. Im więcej jest serwisów w danej branży tym lepiej. Najczęściej treści przygotowane przez redakcję muszą być odpowiedniej jakości, spełniające często bardzo wysokie standardy. Na rynku istnieją portale umożliwiające łatwą publikację treści zrzeszające wydawców oraz pozycjonerów. Do największych należą linkhouse czy whitepress.
Linki zewnętrzne są jednym z najistotniejszych elementów SEO. To właśnie one przekierowują moc innych witryn na stronę, którą klient chce promować w wyszukiwarkach. Odnośniki zewnętrzne pomagają również podnosić autorytet pozycjonowanej strony internetowej oraz generują ruch wynikający z kliknięć dokonanych w witrynach odsyłających. Jesteśmy w stu procentach świadomi potęgi, jaką daje odpowiednio przeprowadzone linkowanie i możemy przekuć ją w sukces naszych klientów.
W trakcie procesu SEO off-site dbamy nie tylko o ilość linków, ale także o ich jakość. Starannie dobieramy najlepsze witryny odsyłające tak, by strony naszych klientów mogły jak najwięcej zyskać na ich wykorzystaniu. Bierzemy przy tym pod uwagę także branżę i rodzaj produktów, jakie chcemy promować w trakcie procesu SEO. Jednocześnie przywiązujemy ogromną uwagę do prawidłowego, naturalnego profilu linków, składającego się zarówno ze stron no follow, jak i do follow. Pozwala nam to osiągać lepsze rezultaty – wszystko z myślą o naszych klientach.
Na potrzeby prowadzonych prac w obszarze link buildingu tworzymy zupełnie nowe serwisy internetowe. Takie podejście niesie ze sobą wiele korzyści. Z jednej strony znacznie poprawiamy wskaźniki SEO a z drugiej generujemy dodatkowe źródła ruchu.
Pozycjonowanie szerokie. Czym jest SEO long tail?
Coraz więcej firm prowadzących działalność w Internecie decyduje się na wykorzystanie pozycjonowania. Sprawia to, że uzyskanie wysokich pozycji na najpopularniejsze frazy jest często dużym wyzwaniem. Nie oznacza to jednak, że SEO w takich przypadkach nie ma nic do zaoferowania. Z pomocą przychodzi bowiem pozycjonowanie szerokie, znane również jako SEO long tail czy SEO długiego ogona.
Czym jest pozycjonowanie szerokie?
Pozycjonowanie szerokie to idealny wybór dla stron oferujących duże ilości różnorodnych treści. W ramach SEO long tail do danej podstrony dobierane jest kilka lub nawet kilkanaście szczegółowych fraz, które liczą sobie – w większości przypadków – od 2 do 5 słów. Dzięki temu pozycjonowanie szerokie umożliwia wyświetlanie strony na rzadziej wyszukiwane frazy. Co ważne, właśnie ze względu na szczegółowość danych słów kluczowych SEO long tail jest niezwykle efektywne w wyłapywaniu klientów poszukujących bardzo konkretnych produktów, a co za tym idzie – nastawionych na ich kupno.
Czym różni się pozycjonowanie szerokie od standardowego SEO?
Pozycjonowanie szerokie to idealny wybór dla nieco mniejszych graczy na internetowym rynku. Pozwalają one bowiem odnaleźć niszę w sieci i wykorzystać ją do granic możliwości. Wszystko to dzięki specyfice SEO long tail, która sprawia, że mimo mniejszej ilości wejść na stronę prowadzi ono do dużych zysków.
Standardowe pozycjonowanie | SEO Long Tail | |
Liczba słów kluczowych na stronę | Niska | Duża |
Wolumen wyszukiwania | Wysoki | Niski |
Konkurencja | Duża | Niska |
Koszt pozycjonowania w przeliczeniu na frazę | Wysoki | Niski |
Szansa na pozyskanie konwersji | Niska | Wysoka |
Jak widać w powyższej tabeli, pozycjonowanie szerokie, mimo stosunkowo niewielkich nakładów, umożliwia wyszukanie potencjalnych klientów zainteresowanych bardzo konkretnymi produktami. Mimo nieco odmiennej taktyki, SEO long tail przekłada się zatem na pozyskanie konwersji w równie dużym stopniu, co standardowe pozycjonowanie – choć przy znacznie niższej liczbie wejść na stronę.
Zalety pozycjonowania szerokiego
W porównaniu ze standardowym pozycjonowaniem SEO long tail ma wiele zalet, które czynią z niego idealną usługę dla firm o nieco mniejszym budżecie, ale równie dużych ambicjach. Do korzyści płynących z pozycjonowania szerokiego należą między innymi:
- Szybko widoczne efekty. Ze względu na małą konkurencję pozycjonowanie szerokie jest w stanie w ciągu kilku tygodni sprawić, że dana podstrona wyświetli się w wynikach wyszukiwania.
- Większy współczynnik konwersji. Frazy szczegółowe najczęściej wpisywane są przez osoby szukające konkretnych produktów. Zatem gdy w wynikach wyszukiwania na dane słowa kluczowe wyświetli się Twoja strona, jest większa szansa, że klient rzeczywiście sfinalizuje zakup.
- Stabilność efektów. Gdy mała ilość firm konkuruje o daną frazę, łatwiej jest ją utrzymać w TOP10 nawet przy niewielkich nakładach pracy.
- Szybszy zwrot z inwestycji w pozycjonowanie szerokie. SEO long tail przyciąga realnych klientów i realne pieniądze. Dzięki niemu możesz zatem szybko odzyskać zainwestowaną gotówkę i planować kolejne ulepszenia.
Analiza danych i raportowanie pozycjonowanej strony
Rozumiemy, że część z naszych klientów ma potrzebę dokładnej analizy prowadzonych prac nad pozycjonowaniem strony. Dla takich klientów przygotowaliśmy szczegółowe raporty SEO uwzględniające zakres naszych prac, poprawę wyników czy korelację z aktualnymi trendami w branży.
Część naszych klientów jest mniej techniczna. Dobrze prowadzą biznesu bądź koncentrują się na marketingu i nie interesują ich techniczne aspekty naszej pracy. Dla takich osób posiadamy raporty uwzględniające ogólne aspekty prowadzonych prac oraz rekomendacji. Najczęściej opieramy je o propozycje rozwoju treści czy nowe metody pozyskiwania linków.
Standardowo raporty wysyłamy wraz z fakturą co miesiąc oraz tworzymy raporty oceny skuteczności oraz realizacji celu wysyłane co tydzień. To od klienta zależy jak często wysyłamy raporty.
Jeśli jesteś zainteresowany naszą ofertą skontaktuj się.
Dlaczego warto wybrać pozycjonowanie stron internetowych?
Realizując pozycjonowanie stron internetowych należy wziąć pod uwagę całokształt ich działań. Kreując treści, publikując linki zewnętrzne czy tworząc blogi korzystamy wyłącznie z materiałów i tekstów, które są spójne z komunikacją firmy i jednocześnie zaspokajają potrzeby docelowych grup klientów przedsiębiorstwa. Dzięki temu pozycjonowanie stron internetowych staje się jednym z kluczowych elementów reklamy w sieci.
Podstawową rolą SEO jest oczywiście zwiększenie ilości konwersji, która może objawiać się w formie sprzedaży, pobrań aplikacji czy wyświetleń konkretnej podstrony. Pozycjonowanie stron internetowych ma jednak wiele innych zalet, które dają tej metodzie marketingowej ogromną przewagę nad innymi formami pozyskiwania klientów. Do zalet SEO należą bowiem:
- Oszczędność. Pozycjonowanie, w przeciwieństwie do głośnych kampanii, nie pochłania gigantycznych budżetów. Jest przy tym równie skuteczne, szczególnie gdy weźmiemy pod uwagę długoterminowe zamierzenia i cele.
- Budowane wizerunku eksperta. Podstawą SEO są teksty i optymalizacje, które pozwalają wyróżniać najcenniejsze dla klientów informacje. Dzięki temu potencjalni kupujący wiedzą, że mają do czynienia z firmą znającą się na swoich produktach, a przy tym chętną do dzielenia się swoim doświadczeniem.
- Precyzja i docieranie do konkretnej grupy zainteresowanych klientów. Klient wpisujący w wyszukiwarkę daną frazę dokładnie wie, czego szuka. Pozycjonowanie pozwoli mu zobaczyć poszukiwany produkt właśnie w Twoim sklepie.
- Długoterminowe zyski. SEO nie ma określonego czasu trwania – to ciągły proces, który powoduje kumulowanie się rosnącej ilości konwersji. Dzięki temu pozycjonowanie pozwala na ciągły wzrost danej strony przy nieprzerwanym wprowadzaniu optymalizacji.
- Lokalne i globalne działanie. Niezależnie od tego, czy działasz w swojej okolicy, czy wysyłasz towary na terenie całej Europy, SEO może Ci pomóc w dotarciu do Twoich klientów. Wykorzystanie geolokalizacji dla biznesu działającego na ograniczonym terenie jest kluczem do sukcesu przedsiębiorstwa.
Pozycjonowanie stron internetowych Kraków
Mieszkam i pracuję w Krakowie. Możemy umówić się na spotkanie na terenie miasta w dogodnym dla Państwa terminie. Jestem otwarty na rozpoczęcie prac związanych z pozycjonowaniem strony internetowej regionalnie na Kraków czy Małopolskę. Oczywiście nie wykluczam pozycjonowania o szerszym charakterze. Jesteś zainteresowany pozycjonowaniem swojej strony lokalnie w Krakowie? Zapraszam do kontaktu.
Audyt Pozycjonowania stron
Kontrola działań w zakresie pozycjonowania stron powinna stanowi fundamentalny obszar działań. Pozwala na znalezienie słabych punktów prowadzonych prac jednocześnie umożliwiając szybkie ich poprawienie. Diagnostyka działań SEO jest kluczowych obszarem planowania. Więcej o audycie SEO przeczytają Państwo w dedykowanej zakładce oferty audyt pozycjonowania stron.
Najlepsze firmy SEO
- Holistyczne kompleksowe podejście. Nie patrzymy tylko na wynik SEO. To w dzisiejszych algorytmach bez sensu. Należy działać szeroko w obszarze całego marketingu:
- Najwyższa jakość. Kod strony należy dostosować tak aby był jak najlepszy, spełniając najważniejsze wytyczne audytu pozycjonowanej strony internetowej.
- Optymalizacji wyników. Pozycjonowanie stron internetowych to także SXO czyli uwzględnienie obszarów UX/UI. Należy także pracować nad optymalizacją CRO. Szerokie spojrzenie na statystyki. Google search console to dla zbyt mało. Więcej na ten temat znajdą Państwo w artykule – Analityka w SEO.
- SEO Marketing. Najlepsze linki to te pozyskane w efekcie poprawnie prowadzonych prac marketingu. Nie szukamy byle gdzie a budujemy przemyślaną strategię content marketingu łącznie z zakupem artykułów sponsorowanych czy tworzeniem stron zapleczowych. Wspieramy działy marketingu, podrzucamy pomysły.
- Praca z najlepszymi. Czołowe agencje posiadają dostęp do najlepszych zasobów. Zespół doświadczonych ekspertów, profesjonalnych copywriterów, redaktorów i programistów. Pracuje na drogich ale najlepszych narzędziach. Zespół cały czas inwestuje w samorozwój. Jest na bieżąco z każdą zmianą w algorytmie. Cały czas testuje i sprawdza rozwiązania na własnych środowiskach testowych.
- Success fee. Dużo na temat agencji mówi jej oferta. Ta zbudowana w oparciu o model win-win może zabezpieczyć nas przed przepaleniem budżetu na nieefektywne działania.
Pozycjonowanie Stron Internetowych – To teoria i empiryka w 1.
I tak jak brzmi już ostatni rozdział tego artykułu wyznaję pogląd, że Pozycjonowanie Stron Internetowych to teoria i empiryka w 1. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat pozycjonowania stron internetowych to serdecznie zachęcam do zakupu mojej książki SEO MARKETING wydawnictwa Helion.
Tags:
Dec 10, 2023 2:55:03 PM
Comments