Skip to main content

STRONA W PRZEBUDOWIE

Data driven a wdrożenie analityki

Domeną współczesnego marketingu są działania w sferze online. Te hipermedialne środowisko komputerowe jest wręcz zalane olbrzymią ilością danych. W niektórych przypadkach ich przerażająca ilość generuje swego rodzaju wyzwania w obszarze gromadzenia, przechowywania i analizy. Na szczęście problemy te dotyczą w głównej mierze, wąską grupę największych biznesów działających online. Niemniej analiza danych i data driven są nieodłączną częścią marketingu online a co za tym idzie marketingu w ogóle.

Dlaczego warto postawić na wdrożenie narzędzi do analityki?

Współczesny marketing to więcej niż tylko ulotki i spoty telewizyjne. Kluczem do reklamowego sukcesu w Internecie i nowych mediach stało się szeroko zakrojone wykorzystanie danych – zarówno tych o ruchu, jak i o klientach odwiedzających daną stronę. Wdrożenie analityki to zatem sposób na monitorowanie stanu biznesu, obserwowanie działań klientów i wyszukiwanie elementów, które można jeszcze poprawić. Dostawcy usług internetowych oferują firmom dziesiątki narzędzi, które umożliwiają agregowanie i analizowanie informacji pochodzących ze strony – a my możemy sprawić, że staną się one częścią Twojej firmy.

Postaw na dane, postaw na wdrożenie analityki

Wdrożenie analityki otworzy przed przedsiębiorstwem zupełnie nowe możliwości. Zebrane dane są bowiem podstawą współczesnych koncepcji marketingowych, takich jak performance marketing czy database marketing (data driven). Co więcej, narzędzia analityczne można wykorzystać w wielu innych celach priorytetowych dla przedsiębiorstwa, w tym:

  • analizy skuteczności kampanii reklamowych w internecie
  • monitorowania działań użytkowników w obrębie danej witryny
  • sprawdzenia, które elementy strony internetowej cieszą się największym zaintresowaniem
  • weryfikacji, czy strona internetowa spełnia oczekiwania klientów
  • selekcjonowania grup docelowych według szczegółowych klientów

…i wiele, wiele więcej. Wdrożenie analityki to dopiero początek – a my pomożemy Ci rozpocząć tą podróż z narzędziami, które pomogą Twojemu przedsiębiorstwu. Nasza oferta obejmuje m.in.:

Wdrożenie Google Universal Analytics (UA – GA3)

Google Analytics to w większości branż podstawowe narzędzie analityczne. Na jego popularność wpłynęła z pewnością dostępność, ilość danych oraz cena. Narzędzie jest bezpłatne.

Wdrożenie Google Analytics 4 (GA4)

Nowa wersja Google Analytics nazwana 4. Jest oparta w całości o zdarzenia. Poniżej tabela przedstawiające różnice między standardowym Universal Analytics a Analytics 4.

Rodzaj działania w usłudze Universal Analytics Pomiar w usłudze Google Analytics 4
Odsłona Zdarzenie
Zdarzenie Zdarzenie

Społecznościowe

Zdarzenie

Transakcja/e-commerce

Zdarzenie

Czas działań użytkownika Zdarzenie
Wyjątek Zdarzenie

Widok aplikacji / wyświetlenie ekranu

Zdarzenie

W poprzedniej wersji Google Analytics jeśli chcieliśmy skonfigurować zdarzenie to podawaliśmy jego parametry takie jak kategoria, etykieta, działanie wartość. W przypadku Analytics 4 każda sesja jest zdarzeniem i nie ma potrzeby konfiguracji dodatkowych parametrów.

W ramach usługi Google Analytics 4 przeprowadza się:

  • Konfigurację pomiarów zaawansowanych [GA4]
    • Wybór kluczowych zdarzeń dla branży
    • Uruchomienie zdarzeń
    • Testy
    • Opcjonalnie konfiguracja widoków raportów
  • Konfiguracja nowych zdarzeń w witrynie. Przykładowe konfiguracje: logowanie, dodanie do koszyka, usunięcie z koszyka, promocja, rejestracja, zakupy bez logowania, zwroty, udostępnienie, rozpoczęcie czy zakończenie tutorialu, zapis na newsletter, zdarzenia w grach, zdarzenia w aplikacjach.
  • Konfiguracja e-commerce: zdarzenia informacji o płatności, informacja o dostawie, zakup, koszyk, dodanie do listy życzeń, usunięcie z koszyka, wybór produktu, więcej informacji o produkcie, informacje o promocji.
  • Konfiguracja employer marketingu, branż hotelarskiej i nieruchomości, kursów, szkół językowych a także SAAS i wydawców treści.

Wdrożenie Piksel Facebook

Wdrożenie analityki i Piksel Facebook to idealna propozycja dla firm, które chcą, żeby Facebook był dla nich głównym źródłem leadów. Odpowiednia konfiguracja tego dodatku pozwala na monitorowanie skuteczności reklam, dobieranie odbiorców na podstawie działań podejmowanych przez nich na stronie czy automatyczne składanie ofert osobom, które miały już styczność z daną marką w mediach społecznościowych. Narzędzie to jest zatem podstawą automatyzacji działań w social mediach i napędzania sprzedaży w dalszych krokach lejka sprzedażowego. To wdrożenie analityki sprawia, że social selling staje się prostszy niż kiedykolwiek wcześniej.

Wdrożenie Yandex Metrica

Yandex Metrica to jedna platforma, która umożliwi każdemu biznesowi kompleksowy podgląd wszystkiego, co dzieje się na jego stronie. Wdrożenie analityki tego rodzaju pozwala między innymi:

  • monitorować, sortować i filtrować ruch przy ograniczaniu wpływu spamu i botów.
  • Zbierać szczegółowe dane dotyczące użytkowników i ich aktywności.
  • Ustawiać cele dla strony, zintegrować ją z e-commerce i obserwować realizację celów
  • Nagrywać sesje i tworzyć mapy cieplne aktywności użytkowników.

To wszystko bez ograniczeń wynikających z nieaktualnego oprogramowania czy zbyt dużej ilości zapytań – Yandex Metrica poradzi sobie nawet na bardzo dużych stronach. Wdrożenie tego rodzaju analityki jest zatem świetną propozycją dla każdej firmy oczekującej kompleksowych rozwiązań.

Wdrożenie Hotjar

Hotjar to platforma, która zasłynęła jako doskonałe rozwiązanie dla firm szukających kompleksowej analizy UX dla swojej strony. Wdrożenie tej analityki jest kluczem do całościowej analizy wad i zalet witryny z punktu widzenia klienta, jak i monitorowania jej konkretnych elementów. Hotjar oferuje tutaj ogromną różnorodność usług, wśród których na szczególną uwagę zasługują:

  • Mapy cieplne dla komputerów i urządzeń mobilnych.
  • Monitorowanie lejków zakupowych
  • Obserwowanie skuteczności formularzy
  • Tworzenie i umieszczanie na stronie badań i ankiet
  • Nagrywanie ruchów użytkowników.

Wdrożenie analityki Hotjar, dzięki szerokiej gamie usług, jest zatem propozycją, którą powinna rozważyć każda firma chcąca zapewnić swoim klientom wyjątkowe doświadczenia już od pierwszych chwil po wejściu na stronę.

Wdrożenie Piwik Pro

Chcesz całościowo przeanalizować ścieżkę Twoich klientów, która prowadzi ich do zakupów? Wybierz Piwik Pro. To rozbudowana platforma, która umożliwia obserwację kroków, które prowadzą konsumentów do sfinalizowania transakcji. Dane dostarczane przez Piwik Pro pozwalają na optymalizację ścieżki klienta, określenie i realizowanie celów sprzedażowych z wykorzystaniem dedykowanych modułów czy analizować dane zebrane przy interakcji użytkowników ze stroną. A wszystko to z widoku bezpiecznej i intuicyjnej platformy!

Wdrożenie usług Google Analytics 360

Google oferuje swoim użytkownikom dziesiątki narzędzi umożliwiające kompleksowy monitoring parametrów strony. Jednym z najbardziej kompleksowych z nich jest Google Analytics 360. Oferuje ono nie tylko podstawowe funkcje standardowego Analyticsa, ale także szereg modułów dopasowanych do zespołowej pracy, takich jak Niespróbkowane raporty, BigQuery Export czy atrybucja oparta na danych. Dzięki temu wdrożenie analityki tego rodzaju pozwala całym teamom na bieżące monitorowanie działań na stronie i podejmowanie dalszych działań.

Co otrzymujesz, decydując się na wdrożenie narzędzi analitycznych?

Niezależnie od rodzaju wybranej platformy, wdrożenie analityki wymaga dużej wiedzy technicznej i marketingowej. Mogę zaoferować pomoc, dobrać aplikacje niezbędne dla profilu działalności i wdrożyć je z zachowaniem wszystkich wytycznych, zarówno dostawców oprogramowania, jak i CMSów. Wskażę jak używać wprowadzonych innowacji i jak najlepiej z nich korzystać, by dalej napędzać Państwa przedsiębiorstwo.

Tags:
Post by Adrian Andrzejczyk
Dec 13, 2023 2:28:17 AM

Comments