Skip to main content

STRONA W PRZEBUDOWIE

Usługa Yandex Metrica z założenia miała stanowić alternatywę dla Google Analytics. Jest w pełni bezpłatną usługą, łączącą funkcjonalności z zakresu analiz ilościowych jak i jakościowych. Usługa została uruchomiona w 2008 r. Od 2019 r. Yandex.Metrica jest jedną z najczęściej wykorzystywanych usług analityki internetowej w sieci. Używa prostego tagu JavaScript, który webmaster implementuje w swojej witrynie. Tag zbiera dane o odbiorcach, ruchu i zachowaniu w witrynie. Yandex.Metrica można również połączyć z internetową platformą reklamową Yandex.Direct.

Usługa dostarcza Kliknięcia, przewinięcia, naciśnięcia klawiszy i ruchy myszy są rejestrowane w jednym filmie informacyjnym. Wszystkie niezbędne i szczegółowe informacje uzyskasz przeglądając sesje na komputerze, urządzeniu mobilnym i na zalogowanych sesjach. Yandex.Metrica umożliwia szybsze iteracje (łac. iteratio – powtarzanie) dzięki decyzjom projektowym opartym na danych. Żeby tego dokonać należy znaleźć centralne punkty swojej witryny obserwując, w co klikają użytkownicy – nawet, jeśli próbowali kliknąć w puste miejsce, które pomylili z linkiem. Dzięki tej usłudze można użyć różnych wizualizacji map kliknięć, aby uzyskać więcej informacji. W ten sposób będziesz w stanie sprawdzić wzorce zachowań dla jednej strony lub kilku podobnych stron. Aplikacja umożliwia wykrycie „niepasującego” pola, które zaburza konwersje. Yandex.Metrika posiada rozbudowane mapy cieplne. 

Metryki to tylko część historii. Żeby efektywnie zarządzać stroną, niezbędne jest prowadzenie analizy zarówno zachowań, jak i zamiarów użytkowników, aby sprostać oczekiwaniom odbiorców. Powtórki sesji, analizy formularzy, mapy ciepła typu „kliknij i przewiń” to pakiet narzędzi analitycznych na stronie, który jest niezbędny dla prawidłowego jej prowadzenia. Dzięki Yandex.Metrica sprawdzisz stan, ustawienia i dostęp do tagów, przeniesiesz tagi, skonfigurujesz cele, zbierzesz dane do celu, otrzymasz raporty budowlane, informacje o źródłach ruchu i tagach, statystyki ruchu reklam Yandex.Direct. Masz również możliwość monitorowania dostępności witryny, powtórki sesji oraz analityki formularzy. Aplikacja pozwala także na zbieranie danych o lokalizacji użytkowników. Kliknięcia od użytkowników w regionach innych niż docelowe lokalizacje wskażą, gdzie możecie skoncentrować swoje działania marketingowe, aby zwiększyć sprzedaż. Możecie również sprawdzić, czy twoi odbiorcy są zainteresowani oferowanymi produktami śledząc średnią liczbę stron na użytkownika i czas spędzony w witrynie. Zatem bez trudu będziesz monitorować rozkład ruchu według pory dnia, żeby sprawdzić, kiedy twoi użytkownicy są najbardziej aktywni. Yandex.Metrica daje ci możliwość sprawdzenia ilu początkujących użytkowników staje się twoimi lojalnymi klientami. Raporty lojalnościowe pokazują czas, w którym miała miejsce sesja, częstotliwość sesji, a także łączną ilość sesji przypadającą na jednego użytkownika oraz średnia liczbę sesji potrzebną do konwersji potencjalnego klienta. Sposób, w jaki użytkownicy uzyskują dostęp do twojej witryny może mieć duży wpływ na wynik interakcji. Często uszkodzony układ powoduje, że odwiedzający opuszczają witrynę. Zatem ważna jest nie tylko sama aplikacja, ale także znajomość systemu operacyjnego, wersji przeglądarki, urządzenia i rozdzielczości ekranu użytkowników. Jeśli zechcesz to masz możliwość dodania do 1000 niestandardowych ustawień dotyczących użytkownika, żeby śledzić ważne interakcje online, które nie są domyślnie rejestrowane. Możecie także uzupełnić statystyki witryny o dane CRM (ang. Customer Relationship Management) offline. Yandex.Metrica pozwala ci także na tworzenie wąskich segmentów, aby zbadać wszystkie rodzaje grup odbiorców, a przede wszystkim wzorce zachowań klientów o najwyższych wydatkach, którzy po raz ostatni odwiedzili twoją witrynę 3 miesiące temu. Aplikacja umożliwia stałe monitorowanie wskaźników KPI produktu (ang. Key Performance Indicators – kluczowe wskaźniki efektywności) i aktualizowanie ich w czasie rzeczywistym. Ponadto pomaga w kontrolowaniu podstaw takich, jak MAU (ang. Monthly Active User – całkowita liczba aktywnych użytkowników w miesiącu) i DAU (ang. Daily Active User – całkowita liczba aktywnych użytkowników dziennie) oraz WAU (ang. Weekly Active Users – całkowita liczba aktywnych użytkowników w ciągu miesiąca). Każde działanie twojej aplikacji może być śledzone i analizowane. Wszystkie dane dla zdarzeń niestandardowych są obliczane automatycznie. Do profilu użytkownika możecie dodać niestandardowe parametry takie, jak ukończone poziomy lub udział w programie lojalnościowym. Dzięki takiej aplikacji, jak Yandex.Metrica uzyskasz szczegółowe informacje o środowisku cyfrowym swoich użytkowników, co z pewnością pomoże ci ulepszyć swój produkt i pomóc zespołowi programistów. Szczegółowe raporty technologiczne zawierają informacje o systemie operacyjnym, markach i modelach telefonów, rozdzielczości ekranów czy języku interfejsu. Yandex.Metrica umożliwia bieżące, regularne monitorowanie waszych przychodów ze sprzedaży w aplikacji oraz powiązane wskaźniki przychodów: ARPU (ang. Average Revenue Per User - przeciętny przychód uzyskiwany od pojedynczego klienta w badanym miesiącu), średnia wartość zamówienia czy powtórne zakupy. Możecie wyróżnić najbardziej dochodowe modele urządzeń lub popularne grupy produktów, a także ustalić grupę wiekową odbiorców oraz ich płeć. Aplikacja ułatwia inteligentne analizowanie zaangażowania użytkowników i dowiedzieć się, które działania marketingowe przynoszą najbardziej wartościowych użytkowników. Tych, którzy częściej wykonują docelowe działania. Aplikacja ułatwia monitorowanie, w jaki sposób zaangażowanie i lojalność użytkowników zmienia się w czasie. Jest to nowoczesna, stale ulepszana aplikacja niezbędna w małych i średnich firmach.

Post by Adrian Andrzejczyk
May 17, 2024 12:16:50 AM

Comments